Karda İniş

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan selhum Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,436

Etiketler
Ynt: Karda İniş

Her şeye rağmen kayıyorsa,aç kapıyı at kendini aşşağıya ;D ;D ;D
 



Ynt: Karda İniş

ben işinizi sağlama alın derim.. çivili lastik, kar lastiği ya da zincir.. özellikle uludağ gibi çok virajlı tırmanış ya da inişi olan yollarda bir de haftasonu günübirlik gelen giden ile şişen trafikte fazlaca durkalk yapmak gerekiyor..
otomatik 4x4 lerin zinciri çapraz takmaları daha sağlıklı olacaktır..
 



Ynt: Karda İniş

low 1 çok düşük gelebilir ve aracın kaymasına sebeb olabilir.low 2 yada low 1 deki kayma başlayınca çok hafif gaz vermek gerekir.( fren asla)
 

Ynt: Karda İniş

Aracınızda eğim iniş kontrol sistemi yoksa mutlaka low 2 de gazsız, çok dik ise low 1 hafif fren gaz kontrollü inmek lazım. bu konuda herhalde en başarılı sistem land rover lardaki iniş ve çıkış kontrolü herhalde....
 


Ynt: Karda İniş

karlı ve buzlu dik rampa inişlerde low kullanmak aracı daha çok kaydırmak hatta stop ettirmek anlamına gelir çünkü lastikler zemine tutunamayacağı için araçta kendi ağırlığı ile ivmeleneceği için low iyi gelmeyecektir engüzeli birinci vites ara ara aracı çok fazla ivmelendirmeden frenle yoklayarak inmek daha mı iyi olur acaba:?
 

Ynt: Karda İniş

Normal viteste arabanın ivmelenmesini kesemessiniz. Özelikle çok dik ve buzlu bir yokuş inişinde problem yaşarsınız.
Diğer arkadaşlarım tüm yorumlarını okudum.
Kendi tecrübelerime göre özetlemek gerekirse.
**Bu tarz inişlerde düz vitesler otomatik viteslere göre daha avantajlıdır.
Her ne kader otomatik viteslerde L1 yada L2 ile insenizde aracınız ivmelenmesi düz viitese göre daha çok olmaktadır.(İniş kontrol sistemi olmayan araçlar için)
*Düşük devirde LOW 2 inmek çok çok dik olmadıkça yeterlidir.
*Araba ivmlenirse , tekerlekleri kitlemeden ayagınız ucu ile hafifçe frene basabilirsiniz ( ABS olmayan araçlarda) Zaten frene çok basarsanız tekerleğiniz kitlenecektir ve aracı istediginiz yere yönlendiremeyeceksiniz. Her halikarda fren kullanmamak en iyisidir ama zorunda kalırsanız , hafifçe dokunuz.

Sürücülükte altın kural ETKİ -TEPKİ MESELESİ, BİR HARAKETE HANGİ ETKİ NEDEN OLMUŞ İSE AYNI ETKİ SONLANDIRI!
Ayagınızı frenden çekince teker dönecek ve kolayca yönlendirebilecksinizdir.

*Eger araba agır devirde inerken kaymaya başlarsa , hafif gaz verdinigizde kendliğinden araba toparlayacaktır...
 



Ynt: Karda İniş

Aynı araçtan bende kullanıyorum geçen sene bayağı denemiştim bu olayı ;D Aracın 4LO konumunda olması gerekiyor tabiki 4LO konumuna geçerken vitesin N konumunda olmasına dikkat etmemiz gerekiyor vites triptonic modunda 1.viteste kontrollü olarak fren ve gaz kullanmanızda yarar var ancak araç kayarsa gaz vermeniz gerekiyor. Bir diğer alternatif ise 4H konumunda Esp açık olarak inmek. 1.viteste yine kontrollü olarak fren [Gerekirse lastiklerin kilitlenmeyeceği düzeyde el freni] kullanmakta yarar sağlayabilir .
 

Ynt: Karda İniş

ya ben subatta arkadaslarımın yanına ofroad ıcın ıstanbula gelecegım erzurumdan aracımda mtler var kopdagı dıye sert cıkıs ve ınıs olan buzlanmanın ve karın yuksek oldugu bır yer var aracım suzukı vıtara sadece o dagı cıkmak ıcın 4 mevsım lastıklerımıdemı ıstalbula kadar 1400km yanımda goturmem gerekcek yoksa mt le bu sııs kıvıra bılırmıyım
 


Ynt: Karda İniş

benım bu ılk modıfıyelı arazı aracım deneyım lenmek ıcın bunu aldım sırasıyla gıtmek ıstıyorum bundan sonra xj alacagım en sonda land cruser almayı planlıyorum ama bunula bır yıllımı doldurayım
 

Ynt: Karda İniş

Hafif araclar için inişler problem olmaz ama Land Rover ve Land Cruiser gibi ağır araçlarda dikkati elden bırakmamak lazım, arabanın low da ve dört çeker de olması şart, low kullanmayacaksaniz hafif el freni kullanmanız gerekir, ayak frenini asla kullanmayın cunku dozajını ayarlayamazsiniz ve lastik kilitlenirse kaymaya başlarsınız, kayma başlarsa hafif gaz en mantıklı cozumdur, bı de taze kar varsa aracı o tarafa yönlendirin, daha guvenlidir, ama altı buz ise benim gibi bildiginiz duaları okuyun... ( 2 sene once kayak merkezinde vatandasi kurtarmaya calisirken kendi Land cruiser'imin altında kalıp kolumu kırdım ) bı de lastik cooooook önemli, eski sertlesmis lastiklerinizi kullanmayın, ne kadar dişi olursa olsun buzda tutunamaz... Unutmayın kar lastiklerinde de çok diş yoktur ama lastiğin hamuru itibari ile kara buza yapışır, bı de son olarak ; hava ne kadar soğuk ise kar lastikleri o kadar iyi performans gösterir, güneşli bir günde kar lastikleriniz ile batabilirsiniz, kusuru lastikte aramayın. Ayaz olduğu gecelerde, bridgestone blizzak dm-z3 kar lastikleri ile cam gibi buzlu rampalarda 2,5 tonluk jipimle çok rahat kalkış yaptığımı bilirim, iyi sürüşler dilerim.
 



Ynt: Karda İniş


Gökhan kardeşim merhaba
Bende Bayburt'luyum,kop felan diyince dayanamadım
M/T lerle bizim oraları bu mevsimde pekte doğru değil.
Mümkünse,A/T lerle gel,M/T leride bi kargo yada ambarla gönder İstanbul'a
A/T lerle geliyorkende mümkünse arkada zincirde bulundur her ihtimale karşı