1999 model 3.2 V6 FRONTERA öncelikle kasa tipini çok beğendiğim için aldığım bir araçtı. Bu arada daha önceki kaşık düşmanım 1999 Nissan Pathfinderın km de şehir içinde 80 kr yakması beni bu araca otomatikman yönlendirdi zaten. Frontera oldukça konforlu ve donanımlı olmasının yanı sıra yakıt konusundada gayet cimri bir araçtır 3.2 litre motor lpg kullanımında şehir içi tüketimi 35 kr.
Gelelim araca yapılanlara işte fotolar sizce nasıl olmuş...
Ve aslanımın ilk geldiği gün henüz plaka 34 ken...
Su terazisini merak eden arkadaşlarım için: Fronteranın en sevilen yanlarından bir tanesi ise ön kısımlarının aracın altında bulunan torsiyonlardan ayarlama ile yükselmesidir. Ben aracımı ön torsiyonlarından 8 cm yükseltip arka kısımlarınada piyasa çok ucuza ve heryerden teymin edilebilecek olduğunuz Tofaş 8 lik getlerini koydum. Getleri helezyon yaylarının üst kısmına monte ettikten sonra mutlaka su terazisi ile ön ve arka düzlük seviyelerinin ölçülmesi gerekiyor. Ha birde unutmadan bu işlem yapıldıktan sonra mutlaka araç rot ayarına sokulmalıdır.
Sizinde tahmin ettiğiniz gibi bu yükseltme işleminin bana toplam maliyeti gayet ucuza çıktı. Getler ve rot ayarı dahil 30 tl iyi rakam değilmi...
Ve en büyük eksiğim olan lastik meselesi uzun araştırmalar sonucu hem arazide beni yolda bırakmayacak hemde fiyatı cebimi yakmayacak bir lastik aramaya başladım ve Nankang Mudstar 33 inc 16 jant lastikte karar kıldım. Aracımın orjinal jant ebadı 16 olduğundan seçeneğim çok fazla idi ama fiyatı ve formlardaki yorumlar en büyük tercih sebebim oldu.
Sonuç Hüsran Çünkü lastik ebatlarını çok yükseltmiştim ve aracımdaki mevcut 8 cm yükseltme dahil işe yaramamıştı. Lastikler arazide davlumbazlara sürtüyordu. Hatta orjinal dodikleri neredeyse parçalicaktı.
Bu kez aracı ciddi anlamda yükseltmeye karar verdim ve torsiyon ayarlarından önleri tam 16 cm yükselttim. Arkalarada teflon karışımlı malzemeden tam 16 cm lik get hazırlattım tornacıda ve uyguladım. Sonuç süper. Ve hemen arazi denemesi; oda muhteşem FRONTERA süper oldu. işte yapılanlar.
Bu büyüklükteki getleri araca taktıktan sonra arka amortisörlerim kısa kaldı ve esnekliğini yitirdi, kısa bir araştırma yapıp aracıma Megan 2 lerin gazlı arka amortisörlerinin tam uyum sağladığını ve uzunluk olarakta yeterli olduğunu gördüm ( bu araştırmada bana ışık tutan jeep çi Adem ustaya Teşekkürler) ve derhal 2 adet alıp montaj ettim. Sonuç mükemmeldi ve tekrar rot ayarı yapıldı.