Bir kaç kişi ile konuştum Klimanın çekiş gücünü düşürmesi sorununu anlattılar. özellikle düşük hacimli motorlarda klima açıkken sollama yapmanın yokuş çıkmanın hem daha fazla yaktırdığı hemde çekişi çok düşürdüğünü söylediler. bende karavan kullanacam dediğimde klima açıkken yokuş ve eğim çıkma onun harici sorun olmaz dediler. şimdi 2.0 motorda klimanın gerçekten açık olması karavanla yokuş yada eğim çıkarken sorun yaratır mı ? sıcaklarda camı açmanın daha fazla sorun yarattığını biliyorum ama klimayı ilk kez duydum.
klima full açıkken , bilhassa 1.inci viteste olmak üzere 1 ve 2 inci viteste çekiş gücü düşüyor . ( dizel 1600 cc de ) çekme karavan ile , 2 de sürekli rampa çıkarken dikkat etmek lazım . duble yollarda problem olmaz, tek yönlü yollarda dikkat .
Konya Ankara arası nispeten düz olduğundan klima açık karavan çektim sorun olmadı. Fakat Silifke Konya arası özellikle sertavul gibi yokuşlarda klima açmadım yinede hararet sınıra dayandı.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Konya Ankara arası nispeten düz olduğundan klima açık karavan çektim sorun olmadı. Fakat Silifke Konya arası özellikle sertavul gibi yokuşlarda klima açmadım yinede hararet sınıra dayandı.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Konya Ankara arası nispeten düz olduğundan klima açık karavan çektim sorun olmadı. Fakat Silifke Konya arası özellikle sertavul gibi yokuşlarda klima açmadım yinede hararet sınıra dayandı.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
sertavul geçidinde benim L200 de hararet yaptı, kırmızıya gelmeden iki kez kenara çektim hararet hemen düştü, klimayı kapatarak çıktım. lakin bu normal bir durum değildir. seyahatim sonrasında radyatörü söktürüp temizlettim, içerisinden çok pas kalıntıları çıktı temizleme neticesinde, boru cidarları daralmış oksidasyondan dolayı, temizlendi, yeni antifrizli su kondu. şimdi sorun yok .
sertavul geçidinde benim L200 de hararet yaptı, kırmızıya gelmeden iki kez kenara çektim hararet hemen düştü, klimayı kapatarak çıktım. lakin bu normal bir durum değildir. seyahatim sonrasında radyatörü söktürüp temizlettim, içerisinden çok pas kalıntıları çıktı temizleme neticesinde, boru cidarları daralmış oksidasyondan dolayı, temizlendi, yeni antifrizli su kondu. şimdi sorun yok .
ben sıfır araç alacağım için klimanın açık olması bile sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. çünkü biri klimanın motoru ayrı biri hayır ayrı motoru yok normal motordan güç çeker bu ise %20 verim kaybıdır demekteler bu sebeple her telden ayrı bir ses çıktığı için bende sıfır aracın verdiği güvenle sorun yaşamayacağımı düşünüyorum. önden çeker 1.6 110 beygir ve üstü her araç istediğim karavanı çekermiş demekte karavan firması ben 2.0 184 beygir 320 nm torku olan 4x4 tercih ettim yolda sorun yaşamamak ve güvenlik için bakalım aldığımda nelerle karşılaşacam
Konya Ankara arası nispeten düz olduğundan klima açık karavan çektim sorun olmadı. Fakat Silifke Konya arası özellikle sertavul gibi yokuşlarda klima açmadım yinede hararet sınıra dayandı.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
sertavul ranpası benım bıldıgım en az 20 km var yanılabılırım en son gecelı 20 sene oldu bu rampada bırak karavan cekmeyı normal arabalar yolda kalıyordu hararet den dolayı
tır belgesellerinde izlemiştim. araç fanını manuel olarak yokuşlarda açıp yokuş bitince otomatiğe alıyorlardı. bence bunun gibi birşey düşünülebilir nasıl olur bilmiyorum ama araştırmak lazım.
tır belgesellerinde izlemiştim. araç fanını manuel olarak yokuşlarda açıp yokuş bitince otomatiğe alıyorlardı. bence bunun gibi birşey düşünülebilir nasıl olur bilmiyorum ama araştırmak lazım.
İçeriye bir anahtar yapılır motor soğutma fanı direk çalıştırılabilir.
Böyle bir sisteminiz yoksa aracınız hararet yaptıysa veya yükseliyorsa kaloriferi sıcak konuma alıp kalorifer fanını çalıştırırsanız soğutmaya yardımcı olursunuz.
İçeriye bir anahtar yapılır motor soğutma fanı direk çalıştırılabilir.
Böyle bir sisteminiz yoksa aracınız hararet yaptıysa veya yükseliyorsa kaloriferi sıcak konuma alıp kalorifer fanını çalıştırırsanız soğutmaya yardımcı olursunuz.
İçeriye bir anahtar yapılır motor soğutma fanı direk çalıştırılabilir.
Böyle bir sisteminiz yoksa aracınız hararet yaptıysa veya yükseliyorsa kaloriferi sıcak konuma alıp kalorifer fanını çalıştırırsanız soğutmaya yardımcı olursunuz.