bay adem düşündügünüz modelde şanzıman LT 77 dir TDİ lerde ve V8 lerde R 380 veya RN 380 şanzıman uygulaması olsa gerek, yani olay sadece motorla bitmiyor.LR defenderlerın üzerindeki 2,5 benzin 2,5 düz dizel 2,5 tdi ve hatta 300 olarak tabir edilen motorların tamamının motor blokları aynı oldugundan motor iç parçaları ve silindir kapakları degişerek,benzinli motorlar 2,5 düz dizel 2,5 tdi haline getirmek olası düz ve tdi aynı motordur sadece tdi de turbo ve intercooler farkı var (örnek reha beyin defenderi) yalnız şu varki benzinli bir motor ömür olarak yaklaşık 350-400,000 km gibi bir ömre sahipken (asker tanıdıklarınız oldugunu bahsetmiştiniz teyit edebilirler kademelerden sordurursanız) (düz dizeller 60,000 km tdi ler30,000 km ) kulanıma baglı olarak bahsi geçen km lere kadar düşebilen ömürlere sahipler,fort transit turbolu veya turbosuz dizel bir motor (duygusal olarak müsait iseniz 2,2 veya3,2 fort puma motorlarda alternatifler arasında 2,2-140 hp 340-350 tork 3,2-200 hp 430 tork)uygularsanız 500-600,000 km gözünüz kapalı kullanırsınız. yalnız hali hazırdaki trafik mevzuatı motor degişimine oldukça sınırlı izin veriyor iyi akşamlar.