Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 118
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 129,798
Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

orjinal jantları zaten 16 inch değilmi bunların nasıl defender için 31 inch lastik (29,5inch ) takabildiniz 1inch 2.4 cm dir yaklaşık 31 inc için 74.5 cm dış cap oluyor bunu bir ölçmem lazım ? bende şuan bilemedim doğrusu yarın ilk işim araştıracağım güzel bir tespit bu eğer tablo doğru sonuç verirse araç neye uygun görösünüz
 

Etiketler
Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Selamlar;
Lastiğin çapını cm olarak hiç ölçmedim.Eğer bildiğim hesap doğruysa 245/70/16(şu anki lastiklerim)
245*70/100=17,1(lastiğin yanağının cm cinsinden değeri)
16*2,54=40,6(jantın cm cinsinden çap değeri)
17,1*2=34,2(iki yanak)
40,6+34,2=74,8 cm (benim lastiğin çapı)
74,8/2,54=29,4ınch
Bu arada 1ınch=2,54cm diye biliyorum,yanlışsam düzeltin lütfen.
Tabloya gelince,tablodan bişey anlamadım zaten
 


Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu



LR ayna mahruti oranları tüm modeller için ;

makaslılar : 4.67
helezonlular: 3.54
özel yapım : 4.10 (LR special vehicle)

Aschcroft vb. firmalar ayrıca 4.10 ve yukarısında aşırı büyük lastik ebatları için çok sert çelikten özel üretim yapıyorlar, diff pegging denen bir yöntemle ayna mahrutinin yüke ilk bindiği andaki kasılmayı alabiliyorlar.

Selamlar
 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Benim eski seri 3'ün o motorla keçi gibi gidebilmesinin sebebi anlaşıldı.
Önemli bilgi teşekkürler.
 



Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu



tabloya göre 29,5inç e göre 31inç ile yakıtınız daha da düşecektir.
ayrıca yakıt konusunda lastik yanak genişliğinide dikkate almalıyız, yani sizin lastiğiniz zemine 24,5cm temas ederken orjinal (yani 7.50 olan lastik) 17,5cm temas etmekte,
selamlar. Mesut
 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Arkadaşlar 1977 Cj lerin ayna mahruti oranları nedir acaba.
 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Yukarıda ayna mahruti oranlarını değiştirerek sabit lastik ölçüsündeki değişimlere örnek verilmiş. Peki sabit ayna mahruti oranında lastik ölçüsünü değiştirirsek. Örneğin 28'' lastikli , muhtemelen 3,30 mahruti oranlı araca, 31'' lastik taktığımızda tabloya göre 2332 gibi değere denk geliyor ki bu düşündüğümün aksine aracın süratini düşürüp çekiş kuvvetini ve yakıtını artıracağı yerde, tam tersi güçten uzaklaşarak ekonomiyi bile geçtiğini gösteriyor. Toparlarsak, tabloyu mu yanlış yorumluyorum, bildiklerim mi hatalı?

1977 Dana 30 - AMC 20 mahruti oranları nedir.
 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Buradaki ekonomi dediği, lastik çapı büyüdüğü için daha yüksek süratte daha düşük devirle gitmeniz. Hızlanmanız ve gücünüz azalır.. Aynamarutiniz herşey olabilir, bence açıp bakın, birde yağını değiştirin
 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu


Orkun Bey, cevap için teşekkürler. Hızın azalacağını tahmin edebiliyorum fakat güç neden azalıyor, yada güç derken tam olarak neden bahsediyoruz. 1.vites 2. vitesten daha güçlüdür mantığı ile bakarsak, ebat büyüdüğünde de güç te artmaz mı? Yoksa tam tersi mi geçerli.
 



Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

İşinizi biraz daha kolaylaştırayım.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25482.msg210628#msg210628

Selamlar
 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Gerçekten işimi çok kolaylaştırdı. Harcadığınız zamana ve emeğe değmiş, kutlarım.

Bi arkadaşımda nissan vardı, aldığında lastikleri 33'' ti. Aracın gitmediğinden bahsediyor 60Km geçmediğini söylüyordu ve lastiklerinin ölçüsünü küçülttü(28''). Sonuç; hızı, programın tersine arttı. Bu durumu nasıl açıklarız?
 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu


Teşekkür ederim. Birilerinin işine yaraması beni mutlu ediyor.

Program motor gücünü ve torkunu bilmediğinden onlarla ilgili oluşabilecek durumlar var.

Eğer motorun gücü mevcut oranlarla lastiği çevirmeye yetmiyorsa. Bayılınca hız doğal olarak artmaz.
 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Benzer tablonun daha okunaklı hali. Siyah bölümler optimum halidir.

 

Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Aklımı kurcalayan birşey vardı, şimdi iyice netleşti bu tablo çoğu kişinin işini görmez, sebep?

birinci sebep şu bu oranlar lastik çapına göre son vitesin 1:1 oranında çıktığını varsayıyor.

5 vitesli tüm araçlarda son vites oranı 1:1 den farklıdır.

Diğer sebep , arazi vitesinin hi konumunda 1:1 oranda çıktığı varsayılıyor, buda çoğu araç için geçerli değil.

Bunu kendi araçalrımdan birinden bir örnekle açıklayayım;

Disco 1 hi-range arazi çıkış oranı 1,22:1 ila 1,667:1 arasında bir çıkışa sahip(bendekini 1,667 ile değiştirdik), v8 için 5. vites oranıda 0.73:1

Tabloya bakarsak benim 35 inch lastikle optimum 4.56 veya 4,88 ayna mahruti kullanmam gerekir, ama gerçekte bu oranları kullanırsam 100 km hızda sürekli gitmem imkansız. Şu anda 3,54 ayna mahrutim var bu bile 35 lastiğe fazla geldi azıcık gaza yüklenirsem kakarken patinaj çekiyor, fabrika değerlerine dönmem için 37 inch kullanmam gerekiyor.

Kısacası Hesap yaparken bunlara dikkat edin.

Selamlar
 



Ynt: Lastik Ebatlarına Göre Ayna Mahruti Oranları Tablosu

Yavuz, ana şanzıman ilede ilişkili tabiiki. Senin araçta 3.54 ile 35'' kullanıyorsun, CJ de ise 3.54 33'' ile optimumu verir. 35'' lastiği çevirmek için CJ de 4.10 en sağlıklısı.
Bazı araçlarda ise, sanırım Suzuki Jimny de ayna mahruti seçeneğide yok. Onlar bu sorunları ana şanzıman oranlarını değiştirerek hallediyorlar.