Motorların Dizele Çevrilmesi Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nasah Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,402

nasah

Kamp III
Mesajlar
576
Tepkime Puanı
111
Yer
Söke
Herkese selamlar;
Foruma yeni katılan üyelerden biriyim. Nitelik bakımından gayet kaliteli bir forum oldugunu söyleyebilirim.
Benim merak ettiğim motorlar dizele cevrildikten sonra sanzımanı ne yaptıgınız? Disli oranlarının artmasını nasıl
saglıyorsunuz? Yoksa dizel motorlu versiyonun sanzımanını mı takıyorsunuz? Sonucta iki motorda cok farklı calısma karakteristliğine
sahip.
Birde Nadir Bey'i yazılarını zevkle okudum. Unimogların kabininde bir sürü levye var. Bunların neye yaradıgını hangi durumlarda kullanıldıgını resim ekleyerek gösterebilirse memnun oluruz.
Şimdiden kendilerine teşekkür ederim.
Selamlar
 

Etiketler
Ynt: Motorların Dizele Çevrilmesi Hakkında

en sağdaki levye ileri geri vites seçer geri vitese koyabilmek için1.2. vitesler kullanılır .bazı modellerde agır ve süratli levye ile seçilir bazısında ise 1.2. vitesler agır devirdir soldakiküçük levye ileri itildiğinde ön vince hareket verir tam geri çekilirse arkada herhangi bir aparat varsa onu çalıştırır küçük levyenin tam orta konumda olması gerekir bazı eski modellerde arazi ve difransiyel kilidi lövye veya mandallıdır birinci konumda arazi en sağa çevrildiğinde difransiyel kilidi devreye girer
 

Ynt: Motorların Dizele Çevrilmesi Hakkında

Benzinli bir unimoga hangi motoru koyarsanız koyun , kendi orijinal şanzımanını kullanmak zorundasınız.Koyulan yeni motor ile orijinal şanzıman arasında meydana gelebilecek boşluk da flanş dediğimiz ( döküm veya metal ) bir parça ile kapatılır.
Arşivde şöyle bir resim buldum ve levye adlarını ve görevlerini ekledim.Umarım açıklayıcı olmuştur.