KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
arkadaşlar motocross motorumu arabanın arkasına römork ve çeki demiri olmadan taşımak istiyorum,daha doğrusu elin adamları yapmış ama bizde yok üstelik de çok basit bir şekilde sorum şu ki bu olayın aparatını en iyi nereye altta tuttururuz ve bu olay en az sorunla ve garantiye zarar vermeden nasıl halledilir.Bunu istememdeki sebep maliyet çok daha hesaplı hem de bir dolu ruhsata işletme yok trafikte uğraşma yolda tehlike ve devrilme tehlikesi hızlı gidememe gibi daha sayamayacağım bir dolu sebep var.Sorum küçük parçalardan birinin arabanın altına en uygun nereye takılacağı .Arabam 4x4 olandan ona göre bilgi verirseniz sevinirim.
arkadaşlar motocross motorumu arabanın arkasına römork ve çeki demiri olmadan taşımak istiyorum,daha doğrusu elin adamları yapmış ama bizde yok üstelik de çok basit bir şekilde sorum şu ki bu olayın aparatını en iyi nereye altta tuttururuz ve bu olay en az sorunla ve garantiye zarar vermeden nasıl halledilir.Bunu istememdeki sebep maliyet çok daha hesaplı hem de bir dolu ruhsata işletme yok trafikte uğraşma yolda tehlike ve devrilme tehlikesi hızlı gidememe gibi daha sayamayacağım bir dolu sebep var.Sorum küçük parçalardan birinin arabanın altına en uygun nereye takılacağı .Arabam 4x4 olandan ona göre bilgi verirseniz sevinirim.
Sonunda arabamın arkasına aparat yapıldı ve çok şık oldu.iki baglantiyla arabaya sabitleniyor.Daha sonra plakası da geldi.Böylelikle arabada rahat seyahat edilebilir.Ne de olsa römorktan çok daha güvenli ve sorunsuz oldu.Son fotografda da yaptığım işin tadını çıkarırken
Sonunda arabamın arkasına aparat yapıldı ve çok şık oldu.iki baglantiyla arabaya sabitleniyor.Daha sonra plakası da geldi.Böylelikle arabada rahat seyahat edilebilir.Ne de olsa römorktan çok daha güvenli ve sorunsuz oldu.Son fotografda da yaptığım işin tadını çıkarırken
Yok Monti bey hiç bir sıkıntı yok.Arabanın şasesi çok dengeli yapılmış arka tekerler gayet arka tampona yakın.Arabanın 1.5 ton taşıma kapasitesi var motor ve yolcular önde vs.Aklımı seveyim çeki demiri römork git onu ruhsata işlet gibi sıkıntılardan kurtuldum.Bozuk yollara bile girdim bana mısın demedi araba.Arabamı daha da çok seviyorum şimdi.
Güle güle kullanın. Dusterda crf de taşıyıcıda gayet iyi gözüküyor. Bol atlamalı zıplamalı iyi eğlenceler. Evde yediğiniz meyvelerin çekirdeklerini atmayın. Ufak bir torbada yanınızda götürün. Gittiğiniz yerlerde motoru bıraktığınızda, dinlenirken, bu çekirdekleri tepelerin kuzeye bakan yamaçlarına parmağınızla iteliyiverin toprağın içine doğru. Hele birde can suyu verebilirseniz nefis olur. Bakarsınız tutar ve çıkar. Böylece hobilerimiz için eğlence için dünyada bıraktığımız karbon izimizi bu olacak ağaçlar ile biraz olsun silebiliriz.
DEFENDER 110 İÇİN YAPTIRDIĞIM KÜÇÜK BİR APARATIN RESMİNİ GÖNDERİYORUM. BU APARAT İLE %30 EĞİKLİ ARAZİLERDE DAHİL BİRÇOK YERDE GEZDİK. HER HANGİ BİR SIKINTI YARATMADI. BU APARATI RUHSATA İŞLETMENİZE DE GEREK YOK. SADECE TAK VE YÜRÜ.... MOTORSİKLETİ DE TEK BAŞIMA RAHATLIKLA BİNDİREBİLİYORUM. TAVSİYE EDERİM.
Herkese selamlar, bende Create gibi arabanın arkasında motorumu taşımak istiyorum ama benim arabam Ford Fiesta. Burası forumda doğru yermidir sormak için bilemiyorum. Yanlışsa yönlendirirseniz sevinirim.
Kullanma kılavuzunda da çeki demiri ile ilgili hiçbirşey yazmıyor. İnternetten baktığım kadarıyla Forst Fiesta'nın çeki demiri dikey olarak 50 KG dan fazla taşımaz deniyor.
Hiç Fiesta gibi küçük araçlarda çeki demiri veya Create'nin ki gibi taşıyıcıları kullanan oldu mu? Her türlü yardım ve bilgi için şimdiden teşekkürler.
Yanit icin tesekkurler. Bu arada Ford'un yurt disinda Ar-Ge de calisan bir arkadasimla konustum. O da sase ekibindeki elemanlara sormus. 50 KG in uzerinde dikey tasima kesinlikle tavsiye edlimadigini hatta arabaya buyuk zarar verebilecegimi soyledi.
Benim gibi kucuk denebilecek arabalarla dikey tasima yapmayi dusunen arkadaslara not olarak:
Fiesta 50 KG
Focus 50 KG
Mondeo 75 KG
dikey tasima yapabiliyormus. Fazlasi kesinlikle araca zarar veriyor.
Ford burda benim ornegim tabiki ama anladigim kadariyla bu tip kucuk binek araclarda bu isi yapmak pek mumkun degil. Bana romork cekme yolu gorundu.
Sayın Demircan Ford Fiesta için tam olarak bir bilgim yok ama açıklayıcı olarak şu bilgileri verebilirim.Resimlerde gördüğünüz gibi taşıma aparatı iki ayrı boruyla arabanın alt şasesine monte olmuştur.Yani hiçbir şekilde çekme demiriyle ilgisi yoktur.Koyduğum resimde iki aparat sağlı sollu arka tekerlerin bağlantı yerlerine( ki benim araç 4x4 olduğundan bağımsız aks sistemi mevcut) sök tak şeklinde pratik olarak monte edildi.Dolayısı ile çeki demiri olmadığı için bunu ruhsata işletme olayından da kurtuldum.Bu arada sağlamlık konusu da ayrıca benim için önemliydi bu aparatlara giren iki adet bağlantı borusu iç içe geçen çift borudan oluşmakta.Benim motor 120 kg civarı arka taşıma kapasitesi ise (6 kişi arkaya çıkıp zıpladı) rahatlıkla 500 kg diyebilirim.Burdaki işin püf noktası bu araçların normal dolu ağırlığının üstüne 1 küsür ton daha ek taşıma kapasitesi olması ikinci en önemli olan unsur da arka tekerlerin arka tampona çok yakın olması.Yani aracın dendesini bozacak herhangi bir tartma olayı asla yaşanmıyor.Hertürlü yokuşta ve dağ yollarında tarafımdan bizzat denenmiştir. Dolayısı ile normal binek araçlarda karşılaşabileceginiz asıl sorun arka tekerle arka tampon arasındaki mesafe fazla olmaktadır(arka bagaj mesafesi)yani tartma olayı olmasa bile yere yakın olan arabaların daha da arkasının yere yaklaşacağı ve en ufak tümsek ve çukurda yere sürteceğini söyleyebilirim.Umarım bilgiler faydalı olmuştur iyi günler.