Mt Lastik İhtiyacı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ccingiler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,058

ccingiler

Kamp I
Mesajlar
185
Tepkime Puanı
93
Yer
Bursa
1993 model suzuki vitara sidekick otomatik aracımla her hafta sonu 40 km si asfalt, 5 km si yağışta aşırı çamur olan iniş yokuş sIĞINMA MEKANIM OLAN BURSA MUDANYA Trilyeye bağlı KAPANCA tarihi limanına gitmekteyim. Sezon geliyor yağmur yağdığında sıkıntı yaşadığım olmuştur. 3 yıldır maxxis 195 70 15 MA 751 kullanıyorum.. 3-4 defa çıkamadım evin yanındaki yokuştan. Bu sene MT lastik almak istiyorum.. Ama doğru karar mı bilmiyorum? Asfaltta savrulmayalım bide..

Forumu az inceledim ACHİLLES in Mt lastiklerinden bahsedilmiş.. Siz ne önerirsiniz?




 

Etiketler
lastik
Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Yokohama Geolander MT den şaşmayın derim.
 


Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Geolander fiyatı bulamadım..

Achilles Desert Hawk M/T 31x10.5R15 109Q bu 370 Tl gibi.. Ama Çamur ve yokuş aklımdan çıkmıyor.. İş görür mü yada daha iri dişli lastikler görüyorum bursa da off road araçlarında , öyle bişey mi almalıyım.?
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Bunun gibi bişey yani..İNSA TURBO 205/70R15 94Q SPECIAL TRACK
 



Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Merhaba sayin Cingiler,ilk mesajinizdan anladigim kadariyla kisa bir mesafe icin lastik arayisindasiniz.
Asfaltta savrulmayalim diye de endisenizi dile getirmissiniz.Ne yazik ki her yerde is goren bir lastik yok.
Eger camura cok uygun lastik takarsaniz asfalttan odun vermek zorunda kalacaginizi biliniz lutfen.
AT lastikler 30/70 veya 50/50 gibi asfalt arazi karisimidir.MT ise 70/30 yada 80/20 arazi asfalt karisimidir.
Oranlara bakarak bile extreme lastigin asfaltta ne kadar uygun olmayacagini tahmin edersiniz.

Eger aracinizdan memnunsaniz ve degistirmeyi dusunmuyorsaniz diferansiyel kilidi taktirmayi arastirin.
Extreme lastik fiyatinin iki belki uc katina malolur ama extreme lastigin bile zorlandigi yerde is gorebilir.
Aracimi sadece hafta sonlari malum yere gitmek icin dikkatli kullaniyorum derseniz o zaman extreme alin.
Sair zamanda da sikca ayni araci kullaniyorsaniz cok pahali lastiklerinizi asfaltta harcayacaginizi unutmayin.

Ikinci bir takim jant lastik yapma ihtimalini de dusunun.Yeriniz varsa,hafta sonlari usenmem degistiririm diyebilirsiniz.
Sahsi dusunce ve tecrubelerimden bazilaridir,faydali olmasini umarim.
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Sn ttogan,

Teşekkür ederim.
Aracımı sadece hafta sonları resimdeki evime gitmek için kullanırım. 40 km asfalt 5 km toprak traktör yolu. Çok nadir olarak senede 8-10 gün şehir içi tafikte kullanılırım. Tabii birde çok kar yağdığında.. Aracı 1-1,5 yıl içinde değiştirmeyi düşünmekteyim. Extreme lastikle asfaltta 2 çeker pozisyonda ,70-90 km aralığında sıkıntı yaşarmıyım? Extreme lastikleri yeni alacağım vitaraya takarım.. Çünki başka model düşünmüyorum.. 1,6 vitara candır..
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Ekstrem lastik sizi ses, yakıt ve vibrasyon olarak üzebilir. Ekonomik olması açısından Kumho KL71 i tavsiye ederim.
Olmadı e-likit ile anlaşırsınız
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Sayin Cingiler,asfaltta extreme ile Ilhami beyin dedigi gibi vibrasyon,ses,yakit zarari kacinilmazdir.Zamanla araciniz ne olursa olsun dokulecektir. Yakit sarfiyatiniz artacak,surus esnasindaki konforunuz ve yol emniyetiniz dusecektir.Bir de daha onceki yazimda belirttigim gibi normale gore cok pahali olan lastiklerinizin omrunu asfaltta harcayacaginizi da hesaba katin.Bence MT ile onceki AT lastiklerinize nispeten daha iyi hizmet alabilirsiniz.Asfaltta da extreme lastiklere gore daha emniyetli ve konforlu gidersiniz.Yine de azami dikkati gostermenizi tavsiye ederim.Zaten katedeceginiz mesafe sadece kirk kilometre,yavas gidiniz sorun olmasin.

Bu arada yeriniz ve manzarasi cok guzel.Iyi gunlerde kafanizi dinleyiniz.
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

İlhami Bey'e katılıyorum, sizin şartlarınızda Kumho KL-71 iş görecektir. Önceki Vitara'mda kullanmıştım. İlk önceleri Lassa Competus'la dönüşümlü kullanmayı düşünüyordum, ancak taktıktan sonra asvaltta aşırı bir dezavantajını görmedim yaz kış kullandım.
 



Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

aptullah bey ben birsüredir lastik araştırmaktayım ,şimdi ilhanbey ve sizin yazınızı okudum,kumho kl71de bürtürlü karar veremiyodum,aracım 3kapı vitara 5san yükselme var benim için bu lastik uygunmudur.
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

bekirgümüş' Alıntı:
aptullah bey ben birsüredir lastik araştırmaktayım ,şimdi ilhanbey ve sizin yazınızı okudum,kumho kl71de bürtürlü karar veremiyodum,aracım 3kapı vitara 5san yükselme var benim için bu lastik uygunmudur.
Hocam ben de sizin gibi almadan önce çok araştırdım, bu site ve diğer bir kaç sitede MT lastikler ile ilgili tüm yorumları okudum.
Daha önceki lastiklerim Lassa Competus'tu ve çamurda çok memnun değildim, aslında aracı asvalt ağırlıklı kullanırım, iş güçten çok fazla off road gezilerine zaman bulamıyorum, fakat nadir de olsa Competus AT'lerle battığım, traktör çağırdığım zamanlar oluyordu, ayrıca aracımın daha kaslı off road aracına yakışır bir görüntüsü olsun istiyordum.
Bu nedenle KL-71 aldım.
Aldıktan sonra abartılacak derecede bir ses, yol tutuş kaybı, kuru, yağmurlu ve karlı asvaltta fren mesafe uzaması( genelde 80 km hızla kullanırım, nadir 100e çıkarım) , yakıt tüketim artışı yaşamadım.
Bunların yanında hissettiğim fark araç ışığa yaklaşırken yavaşça frenleyip durma noktasına gelirken lastik dişlerinden kaynaklı hafif bir titreşim, sanki ABS devreye girmişçesine bir his uyandırmaya başlamıştı. Ani frenlerde bahsettiğim gibi çok hız yapmadığımdan AT lastiklerden çok farklı değildi.
Bu nedenle aldığıma hiç de pişman olmadım, ilk zamanlar memnun olmazsam hemen geri dönüş yaparım, ya da yazları dönüşümlü kullanırım diye elde tuttuğum Competus'ları da elden çıkardım.
Araç tek aracımız olduğu için ailece hem şehir içi hem de Denizli'den 250-500 km mesafelerdeki şehirlere şehirlerarası yolculuklarım oldu, kendim veya aile fertlerinden KL-71 kaynaklı ses, gürültü, yoruculuk gibi bir şikayet olmadı.
Ancak.....
Ne zaman ki üzerinde asvalt tipi binek araç lastikleri takılı XL-7 aldım. Ve her iki aracı da kullanmaya başladım, ister istemez ses ve konfor olarak kıyaslamaya başladım. XL-7 'ye aldıktan bir süre sonra Bridgestone Dueler AT lastik takmama rağmen ister istemez kıyaslama yapıp KL-71 takılı Vitara'yı sesli ve daha konforsuz hissetme durumu değişmedi.
Olayı özetlersek KL-71, MT grubu içinde ses, konfor anlamında asvalta en yakın lastiklerden biri olmasına rağmen sonuçta bir MT ve kesinlikle AT lastikler kadar asvalt konforu yok. Ama öyle asvaltta hiç binilmeyecek, gürültüden arabanın içinde insanlar birbirini duyamayacak, en ufak frende kayıp savrulacak diye bir durum da yok.
Ayrıca özellikle JLX e yakışıp aracı görsel anlamda tamamlıyor.
Özetle ses konusunda çok aşırı hassas değilseniz uygun bir lastik.
Benim aracımda 6.5 cm süspansiyon yükseltme vardı, buna rağmen 235-75 ebad takınca diraksiyon tam sağ ve sol yapınca çamurluk içlerine sürttüğünden direksiyon turunu hafif kısmıştım, siz 5 cm yükseltme ile 215-75 ebad kullansanız gerek tam turlarda gerekse arazide artikulasyonlarda daha uygun olur kanaatindeyim.
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

aptullah bey verdiyiniz bu güzel açıklama için teşekkür ederim.
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Tüm yanıtlarınız için teşekkür ederim.. Ozaman aracı değiştirince bakalım 1 sene daha idare edelim.. Ama yağmur yağdımı tüylerim diken diken oluyor be dostlar extremeyi ondan istemiştim.. KL 71 i inceleyeceğim..

Not: İlhami bey e-likit derken ,Benden haberiniz olduğu anlaşılıyor.. Konuya ilginizi bilemiyorum ama hertürlü destek için BursaTeam burada hazır..
 

Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Cengiz bey farklı forumlarda da aynı nick ile yazışmışlığımız vardır
 



Ynt: Mt Lastik İhtiyacı

Yani budur diyorsunuz.. Kumho Road Venture KL71 MT 195R15 100S 327 Tl ..Fiyatıda fena değil sanki...

 

BENZER KONULAR