Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Zorbey Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 53
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,062
Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..

Zaten bu araç örnek verilmişti. Daha genel anlamda yorumlar yapmaya çalıştım.

Jeep markasının yedek parçalarının makul fiyatlarda olduğunu, ancak modifikasyon maliyetlerinin yüksek olduğunu da duyuyorum.

Al bir disco, keyfine bak
 

Etiketler
Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..

Dodikler, orjinal Warn tampon, orjinal Warn arka tampon ve lastik taşıyıcı gibi şeyler ciddi paralar.

Yükseltme 3" e kadar ucuza halledilebiliyor, şaft v.s. problemide yaşanmıyor. 4,5" ve üzeri için deste lazım ;D Tabi D1 ya da Defender kadar da ucuz değil parçaları ama XJ öyle parça tüketen, kırılan dökülen bi makina değil, benimki nerdeyse 2 yıl olcak, pek parça ihtiyacım olmadı, kullanan çok kişi var bildiğim arızadan sorundan masraf yapan yok fazla...
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..

Arz ve talep kendini dengeler diyorum. Piyasa ne olursa olsun satılabilirlik önemli. 1 yıla kalmaz fiyatlar otomatikman oturur diye düşünüyorum.
Araç hazırlamak isteyenler bilgilendikçe, hazırlanmış olan 2. ellerde fiyatlar daha oturur diye tahmin ediyorum.
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


İyi bir son söz olmuş
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


Valla, üstteki sanduka dışındaki herşey çok güzel....

Telsiz bile var....
Modelde yüksek.... Bunları yapmak için harcayacağımız emeği ve zamanı da düşünün....
 



Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


Katılıyorum..
25000 mantıklı... Yukarıda yazdığım emek ve kar için 5000 koyalım... 30000 olsun... 1000 tl internet ilanı farkı... 29000... 2000 pazarlık...

27000 normal rakam.... Kullanılan malzemeler en iyisi ise tabiki. Değildir. Sonuç: 25000 maksimum... 997799 ile aynı kapıya çıktım...
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


+

Bu yöntem doğru, ama yıllık %3 yaşlanma düşmek lazım....

95 makineyi 20000' e aldık. 3 yıl sonra hiç bi şey eklemeden sattık diyelim. Üç yıl için, toplam %9, 1800 düşelim. 18200 Tl... 19500 den agız açıp, 18.500' e bırakmak lazım....
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


Sinopta satılık bir araç var. 22k TL. bu aracın fiyatı biraz mantıklı gibi, ama vergi dezanavtajı var. jantlar araca uymamış sanki.
bir de nedense diğer yapılı XJ'lerden farklı duruyor, bir gariplik var gibi ama anlayamadım. acaba jant ve çamurluk dodiklerinden dolayımı böyle gözüküyor?

http://www.sahibinden.com/2000_model_xj_sport-86WQQaXQQ14994289WQQpXQQdisplayitem?tab=megafoto
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


jeepçiler daha iyi bilir tabii ama galiba dodikler ince ondan. Sport - country farkı olabilir.
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..

3'' yükseltme kiti var dodik yok mt lastik yok o nedenle arada bir model gibi olmuş. daha önce de konsoloslukta imiş.
 



Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


Jantlar tabiki araziye uygun değil. Ama bence şık.

Fiyatı için bişey demek istemiyorum. Ama bayağı diri bi makineye benziyor.... Ben gördüklerimi beğendim....
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


Bu araç site üyemiz olan mithancan naiboğlunun aracı idi ben yakından gördüm offroad için ideal bir araç özenle yapılmış... Şuan hem cj kullanıcısı hemde liberty kullanıcısı...
Aracı sinoptan aldılar...
 


Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


Krom jantlar pahalı, değerli. Krom kaplamada olsa, monoblok kromda olsa bu böyle....
Off Road' da ise off-set jantlar tercih ediliyor biliyorsunuz. Bunlardaki amaç lastikleri dışa çıkartıp, iz genişliğini artırmak, daha büyük lastik takabilmektir. Bunları da biliyorsunuz, eminim. Bilmeyenler için bilgi amaçlı yazıyorum.

Bazı off-set off-road jantlarında jant topuklarında alyan civatalar vardır. Bu alyan civatalarada jantın derinliğini /kocaman ağzını kısmen kapatan çerçeveler takılır. Bunda amaç gene jantı ve içini taş, kaya v.s. den korumaktır. Bunu da biliyorsunuz, photobucket' tan felan bi çok videonuzu izledim. Siz anlıyorsunuz bu işten Bunu da ben biliyorum....;D

Ben bu jantları değerli olduğundan, çizilmesine kıyılamadığı için off-road' a uygun bulmadım. Yoksa çok çok beğendim açıkçası....
 

Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


Alp abi senden daha çok şey öğreneceğiz...Arkadaşa yardımcı olabiliesek ne mutlu bize...Aracı çok iyi tanıyan eski sahibidir 0539 592 05 11 nolu telden mithatcana ulaşabilirsiniz...

dediğin gibi xj çok temiz ve diri ve motor modifiyeli olduğunu biliyorum...
 



Ynt: Off-Road Modifiyeli XJ Satış İlanlarındaki Artış ?..


Teşekkür ve de Rica ederim ;D

4.0 makinalar 195 hp diye biliyorum. XJ' de hafiftir. Lastikler büyük olmasına rağmen o aracı çok çok rahat burnu havada götürür ;D

Dolayısı ile performans modifikasyonuna ihtiyaç duyulduğunu görmedim, duymadım....

Fakat fazla güç göz çıkarmaz
Varsa modifikasyon, nasıldır, bahsedebilir mi acaba?
Merak ettim....

Amerika' da, bizim ZJ' lerin vites değişim zamanlarına müdahale etmeye yarayan modüller satılıyor. Ana şanzman' a giren soketlere takıyorsun dışardan. Özellikle yükseltme ile birlikte takılan büyük çaptaki lastikler ile olan kayıpta basit ve mekanik oynama olmaksızın pozitif verim sağlanıyor. 150 usd felan galiba...

Bide chip tuning var tabi.... PCM' e parallel bağlıyorsun. Zaten 230hp olan makine deliriyor, racing motor gibi altından kaçıp gidiyor ;D E-bay' da felan bunlar gırla satılıyor...

Nedir yapılan modi....

Sağlıcakla...