Mekanik yada araç bilgilerimiz nekadar iyi olursa olsun, yaşanan tecrübeler çok farklı. Bu tür yazılar yaşanan tecrübe ve bilgi birikiminden geldiğinden. Yeni başlayan arkadaşlara doğru yolu göstermekte çok faydalı olacaktır.
Benden bir örnek
Aracımı ilk aldığıktan sonra yaptığım yanlış. Sadece takoz ve flanshlar ile 3" get ile yükseltme aracın dengesi biraz bozuldu, pitman ve pitman arm' ın çabuk bozulmasına neden oldu. Şimdi yükseltmeyi iptal edeceğim.
Benim için önemli olan görsellikten ziyade sorunsuzluk olduğundan ikinci aracımın üzerine henüz birşey yapmıyorum öncelikle neler ve nasıl yapabileceğimi araştırıp sonra hepsini bir hamlede yapmayı planlıyorum.
Çok güzel açıklayıcı bilgiler vermişsiniz çok teşekkürler.
Benim gibi bu işi bilmeyen daha yeni öğrenmeye başlayanlara rehber olacak tecrübeler paylaşmışsınız.
saygılar
Derya
merhaba,benimde bir sorum olacak ,ilandakı aracın aynısı bende var ve aracıma snorkel takmak istiyorum ve cok kararsızım ,bu tarz bir snorkelimi tavsiyedersiniz yoksa kafası oynayan snorkelımı sizin açıklamanız bana klavuz olacak tecrübenize güvenerek karar vereceğim
Haklısın tabi Off-Road u sınıflandırmak şart ama henüz o aşamaya gelmemize çok fırın ekmek var. Ulusal ve Mahali off road yarışları ne zaman bu sınıflar ayrılıp yapılmaya başlarsa o zaman sanırım bu işleri yapmayada başlayabilir. Ama henüz ülkemizde profesyonel anlamda bile off road konusunda dünyaya göre emekleme halindeyiz. Bu işin profesyonel kısmı geliştikçe amatörlerde onların izinden gider.
kesinlikle bu konuda da san katılıyorum federasyondan rahmetli Mahzar Demiralp ile bu konuları çok konuştuk. off-road un çeşitlendirilmesi hakkında bütün fikirlerimi kendisiyle defalarca paylaşmıştım. kendisi bana çok hak vermiş ve harekete geçilmesi konusunda destek olmaya hazırdı ama ömrü vefa etmedi.
benim fikrimce en azından off-road oyunlarında sınıflandırmayı cc üzerinden değilde parkur niteliği üzerinden yaparak başlanıla bilir. Bunların dışında araç modifiyelerine benim ekleyeceğim çok önemli bulduğum bir hata ya dikkat çekmek istiyorum. çok ağır off-road koşullarına göre modifiye edilmiş araçların kesinlikle 2 araç olarak kullanulması gerektiğini savunuyorum asvalt nitelikleri azaltılmış araçların gündelik kullanım da şehir içinde kullanıl masının gan güvenliği açısından tehlikeli olduğunu düşünü yorum.
selamlar
merhaba,benimde bir sorum olacak ,ilandakı aracın aynısı bende var ve aracıma snorkel takmak istiyorum ve cok kararsızım ,bu tarz bir snorkelimi tavsiyedersiniz yoksa kafası oynayan snorkelımı sizin açıklamanız bana klavuz olacak tecrübenize güvenerek karar vereceğim
eğer motorun ihtiyaç duyduğu havayı bu şekildeki şnorkel ile sağlayabiliyorsanız ölçümlerde sıkıntı yoksa sorun olacağını sanmıyorum. Öne doğru sabit olursa o zaman gerektiğinde arkaya çeviremediğiniz için sorun olurdu.
Bu tip şnorkellerde bazı arkadaşlarımız çok aşırı yağışda tavan üstüne çarpan yağmuru şnorkelin içeri alabileceğini söylüyor, açıkcası aşırı yağmurda yüksek devirde ve yavaş giderken bunun olabileceğini bende düşünüyorum. Zira baya basınçla süpürge gibi hava çekiyor motor zaman zaman. Şekil olarak çok beğensemde pek sağlıklı bulmuyorum şnorkel ağzının böyle bir zeminin üstünde olmasını.
Bence en sorunsuz olan eski tip yağlı şnorkel kafaları yada toz tutuculu versiyonlar. Ekte fotografını koyduğum tip gibilerde olabilir.
Kürşat bey,
Çok doğru şeylerden bahsettiğiniz belli, bunları birçok kişi okuyup anlayıp belkide sizin önerilerinizi dikkate alacaklar ki almaları çan ve mal güvenliği bakımından önemli hemde çok önemli.
Fakat merak ettiğim bir konu var bu çok sayıdaki araç sahibi için geçerlidir diye düşünüyorum ve merak ediyorum, acaba kaç kişi satınalmış olduğu aracın kitapcığını okuyup aracı hakkında bilgi sahibi oluyor veya kulaktan duyduğu yöntemleremi başvuruyor.
Ben 2000 senesinde satınaldığım aracın dilimizde kullanım kitapcığını edinebilmek için bayi ile ne sıkıntılar yaşadım ve onlardan belge istemiştim.
O nedenle siz ve sizingibi bu işleri bilen ve bilerek yapan arkadaşlarımızın bilgilerine herzaman ihtiyacımız var diyorum.Ellerinize sağlık.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
bu arada 10 yıl önce kilo ile satılan 4x4 lerin bugün yanına yanasılmıyor.al 4 lastik tak... abuk subuk lambaları sagına soluna yerlestir.... ön tamponun önünede bir metre dısarıda duran bir vinç olsun sana arazi canavarı cöl aslanı
söyle bi ilanlara bakıyım dedim o kadar cok abuk subuk arac var aklım almıyor bır tane var amerikalılar ona benzin yetistirmek icin ırak ı isgal etti baska turlu benzin yetismezki zaten fiyatı da 28 000 tl bu arada arac 70 model felan
Merhaba, filtre kutunuzun su tahliyeleri dışarıdan içeri su almayacak şekilde bir sistemse onları kapatmamanız iyi olur. Ama sadece kutunun altında birkaç delikden ibaretse kapatmanız isabetli olur. Standart araçlarda off road şartları düşünülmeden tasarlanmış kutular onlar ve birkaç damla su girerse oda filtrenin alt kısmında tahliye olur diye planlanmış. Oysa siz off road da o kutuyu komple suyun içine sokabilirsiniz o zamanda o tahliye geliklerinden içeri su girer ve motorunuzu bitirir. Ama dediğim gibi su içine girse bile içeri su almayıp tek yönlü tahliye için çalışan bir sistem varsa ayrı.
Birde benim esas belirttiğim şnorkelin sizin hava sisteminize olan bağlantı noktalarının yalıtımıydı. Ek olan heryer iyice silikonlanmalı.
Yağmurda şnorkellerin su tahliye sistemi ciddi markalarınkinde evet var ama onlarda bile çok aşırı yağmurlarda yada derin ve hızlı su geçişlerinde kafasını arkaya çevirmek gerekli. Zaten bu yüzden o kafalar sabit değil gerektiğinde çevirmek için.
Kişisel tecrübem olarak , discovery 2 td5 aracımın sürekli filtre kutusu alt tahliyesinden ve kapaklarından su alıyordu, hepsini silikonlayarak çözebildim.
hava filtresi kutusu açılıp kapanan parça değilmi... silikon yaparsak hava filtresini nasıl değiştireceğiz...? her filtre değiştirdiğimizde silikonları kopartıp tekrarmı silikon yapacağız...? bildiğim kadarıyla snorkel takılan araçlara farklı hava filtesi kutusu takılıyor su geçirmez fitilli tip...avusturalyada yapılıyor ama orjinal safari snorkel takımında içinde öyle birşey çıkmamıştı...
hava filtresi kutusu açılıp kapanan parça değilmi... silikon yaparsak hava filtresini nasıl değiştireceğiz...? her filtre değiştirdiğimizde silikonları kopartıp tekrarmı silikon yapacağız...? bildiğim kadarıyla snorkel takılan araçlara farklı hava filtesi kutusu takılıyor su geçirmez fitilli tip...avusturalyada yapılıyor ama orjinal safari snorkel takımında içinde öyle birşey çıkmamıştı...
eğer filtre kutunun kapakları iyiyse ve içeri su almadığına güveniyorsan yapma. yada tercihi sen yap her su geçişinde motor yapma korkusumu yoksa filtre değiştirirken 2 parça silikon kazımakmı.
Kürşad Bey, çok güzel bir yazi olmuş, elinize, dilinize saglık. Şimdi bu yazi üzerine " mantar gibi üreten Offroad kulüpleri " üzerine bir yazi yazarsanız bence süper olur.