Kesinlikle haklısınız. Fakat bilinçsizce bir durummuş gibi gözüktü bu. O konuya açıklık getirmek istedim.
Gezenbilir Ailesi'nde kimse bilinçsiz değildir düşüncesindeyim.
215-65-16 Duster'ın orjinal ölçüleri, Mert Bey'in önerdiği lastiklerden herhalde en iyi 215-70-16 BF en uyumlu, diğer lastik 75 yanaklı olduğu için biraz büyük kaçar gibi, yakıtı da etkiler. Ama Mert Bey'in verdiği fiyatlardan aşağı BF bulmuştum bir sitede ama ismini hatırlamıyorum, bakmak lazım.
Boş otobanda yapılan süratten bahsediyoruz, şehirler arası bir yolda yapılan değil. Tabiki "kontrolsüz güç, güç değildir." Haklısınız.
O süratler de "başkaları" varken yapılmaz zaten, sevdiklerimiz yanımızda iken hele..
Sevgili arkadaşım, o süratler başkaları ve sevdiklerimiz yanınızda iken yapılmaz diyorsunuz. belli ki onlara kıyamıyorsunuz. Peki yalnız iken sürat yaptığınızda başınıza bir iş gelirken onların ne kadar üzüleceklerini de düşünüyormusunuz? Üstelik marifet araçla sürat yapmak değil, o süratte durdurmaktır. Bizim araçların o süratte doğru dürüst durabileceğine eminmisiniz? Kazasız günler dilerim.
Baba-Oğul sürati seviyoruz fakat araç 180 km/h ten daha hızlı gitmediği için (elektronik sınırlandırılmıştır) BF Goodrich ler bu sürate kadar sorun çıkarmayacaktır sanırım?
Cooper'ın fiyatları BF lere oranla nasıldır?
bu 5 6 yıl önce yapılan wrangler cup ı andıran bi parkurda yapılacak sanırım.katılanları bilemiyorum.fotoğraftaki buggy mümtaz tahincioğlu nun subarru motorlu aktarmalı buggy si ise favorim buggy,kenan çarpışantürk anadol böcekle bile katılıyosa favorim çarpışantürk.çok ağır açılıyo isoff linki.sanırım 6 ayaktan oluşan bi yarış.duster podyum yaparsa mucize yarışı bitirebilirse başarıdır.dizel toyota fj 75 e bile rakip olabileceğini sanmıyorum.duster içine megane rs motoru schlizeer buggy aktarma saklamayı becerirler dreksiyona ragnotti yi koyarlarsa bişi diyemem
bazı yarışlarda bayan kupası konur ve ayşe fatma biri bayanlar birinciliği kupasını alır.çünki katılan tek bayandır.ve birinciden 2 gün sonrada olsa bitirmiştir.s1 s2 gibi 2 lt altı 4 lt altı 4 lt ve üstü gibi bi sınıflama yapılırsa rakipleri suzuki jimny ve samurai olur yada lada.ama abuk bi sınıf açarlar genelde onuncu sınıfında birinci derlerse mor tişortü o kupayı verene giydirmeli.istanbul fırınlarında üç öğün pişen bütün ekmekleri yemeli duster podyum yapabilmek için yada tüm yarışçılar force major çeker start almazlar.tek startı duster alır tın tın gider bitirir başka ihtimal yok.pajero ,suzukiler en az 2 cheroke xj 2 r rover 2 land rover .finish yapsın gerçekten başarıdır.yarışacağına inanamıyorum yarışacak araç muhtemel fransada filan hazırlanmıştır.bizde yılbaşında başlandığını varsaysak 2012 de biter modifikasyon.bakınız doblo stand storm
Dueler, competus harici bilinen 215-65-16 orjinal ebatlı herhalde çok AT lastik yok galiba. ölçü olarak 215-70-16 almak gerekiyor. Cooper'ın da ölçüleri biraz büyük gibi.
bu arada sanırım ümit beyin gezilerinde çektiği fotolarıda gördüm.bayağı güzel resimler.resimlerin çekildiği yerler ve yollar çok zorlu olmasada ,duster bu yolları düz lastikle geçtiği için takdir ettim doğrusu....ben diğer off roadçu arkadaşlardan farklı olarak şimdiye kadar incelediğim bir çok aracın 4 çeker sisteminin pek farklı olmadığını gördüm bu yüzden bu tür arazilerde her türlü 4 çeker arazi aracı iş yapar.duster da bu konuda sanırım düşündüğümüzden biraz daha iyi olabilir.ancak tabiki bir off road aracı olarak seçmek ve hazırlamak için bence uygun değil.
Bunun genel olarak 3 ana nedeni var.
1.motor gücü ve ağırlığı göz önüne alındığında ,her ne kadar araç standart hali ile çevik olsada ,off road için gereken vinç ,tamponlar ve diğer ekipmanların ağırlığı araca eklendiğinde aracın torku zorlu arazide yetersiz kalacaktır.
2.aracın yeni olması ve fiyatının yüksekliği aracı araziye sokma konusunda araç sahiplerini caydıracaktır.
3.Ön takımlarının salıncaklı olması ve rot kollarının arazi şartlarına göre ince kalması aracın arazide problem yaşamasına neden olabilir.
Ancak genede yeterli para ,sponsor desteği ve teknik bilgi ile yapılacak iyileştirmeler dusterı off roada uygun hale getirebilir.Sanırım issoff yarışlarına katılacak araçta bu tarz değişimler geçirmiş bir araçtır.(bu kötü bir şey değil zira Land Cruserde alsanızda her off road aracında bazı iyileştirmeler yapılır.)sonuçta para ve azim her şeye imkan verecektir.Ve gördüğüm kadarı ile bu azim dustercılarda fazlasıyla var.hatta bazıları buna aşk diyor...
Neyse sonuçta dustera yarışlarda başarılar diliyorum.Umarım iyi sonuçlar alır.Sonuç ne olursa olsun araçlarıyla off roada veya hafif de olsa araziye çıkacak arkadaşlara tavsiyem güvenliği elden bırakmamaları ve asla tek araç olduklarında araziye girmemeleri(bu kural tüm markalar için geçerlidir.
cooper stt tam mt sayılmaz daha çok %50 arazi , %50 asfalt içindir.ancak kullandığım kadarı ile asfaltta güvenli yol tutuşa sahip olan arazidede çok sağlam çamur olmadıkça yolda bırakmayan bir lastiktir.aracı çok yormaz.