KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
evet bu videoyu bend eizledim çok önceden paylaşmak istedim ancak facebook videosu olduğu için biraz çekindim gerçekten harika, bütün tekerler birbirinden bağımsız difransiyel yok harika bişey yapmışlar Mutlaka izleyin görün
İnsanoğlunun aşamıyacağı tek şey çaresiz kaldığı an herhalde... bu arada tekerlere hareketi ne ile gönderdiği hakkında bilgisi olan varmı.? şaka maka teker mesafeleri anormal derecede açılıyor.
bende izleyince bu sisteme sahip bi karavan yapma fikri geldi (şeytan dürtüyo) sürekli düz duruyor araç süper bişey teker hareketlerine geince zincir ,dişli veya hidrostatik olabilir
Evt araç gerçekden süper ama normal bir yolda bunun la viraja girilmez ama off road sistemi devre dışı bırakılırsa ozaman tamam. Bence bu videoda anlamamız gereken araçlarımızın zorlu koşullarda tekerleri yere nekadar sağlam basıyorsa okadar güvenli birşekilde ilerleriz .Bizim araçlarda salınımlar helezon ve süspansiyonların tekerlerin aynı yükde yere basmasınını sağladıklarını biliyorsunuz bu görez denge çubukları sayesinde mekanik bir şekilde oluşur.
Videodaki araçda tamamen farklı olduğu gözüküyor olay şöyle araç kabinine bağlı sağa sola ve öne arkaya olan eğimleri ölçen elektronik bir su terazisi, terazideki bu değerleri hidrolik veya pnömatik valflere aktaran devre düzeneği ve valfler açılıp kapandığında gelen emirlere göre pistonların aracı terazide tutması sorun bile değil aktarıma gelince difarensiyel araçda gene mevcut olmazsa olmaz zaten. Yanlız ön ve arka dif aracın gövdesine sabit aksları kesilmiş bir şekilde aktarımı ise tekerleklerin bağlı olduğu mafsallardan meydana geliyor başka sorusu olan varmı ?
Araç dört tekerlekten hidrolik tahrikli (iş makinalarında olduğı gibi);
aracın dengesi her tekerlek kolundaki paralel kol sistemi ve hidrolik olarak sağlanıyor,
tekerlelerin basar değerleri hidrolik olarak eşit ve istenen tekerleğe göre yük aktarımı yapılıyor;
viraj dönüşlerinde problemyaşanmaz hidrolik yürütme sistemi var (hidrolik çok tekerlekli yürütücülerdeki gibi)
Bence en önemli problem mevzuat ve maliyet,böyle bir araç yapsan trafikten izin almak bence türkiyede imkansız,yok illa alıcam dersen üniversite kapıları(işten analayan ulemanın yorumları ) arşınlamak ve arabanın maliyetinin herhalde 2-3 katı dosya masrafı ,öl daha iyi anlıyacağınız.
Saygılarımla
İmkan olsa yaparım böyle bir taşıt hayalimi gerçek kılarım ama yukarıdaki sorunları aşmak bence imkansız (mevzuatlar)
bununla offroad değilde daha çok dağcılık yapılır gibi Tüm sistem hidrolikle çalışıyor gibi geldi.Yanlız böyle bir sistemi dengede tutmak için sıkı bir yazılım ve bilgisayar desteği gerekir bence arkada oturan kişilerde bu desteği manuel olarak veriyor