KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
merhaba forumda yeniyim öncelikle herkese merhaba ) benden daha çok bilginiz var o yüzden bişeylere başlamadan önce sizlere danışmak istedim. 98 5.9 grand cherokee im var alt takım berbat durumda hazır girişcekken komple girişip yükseltme ve diğer şeyleri de halledeyim istiyorum öncelikle maksimum 5 ince bir yükseltme düşünüyorum komple kit olarak lastik ebatı olarak da maksimum 33 inch peki sizde hem on road hem off road konusunda yetenekli bir araç yapmak istiyorum sizin Önerileriniz nedir ? Ne yapmak gerekir ? 5.9 lar bastımı giden makinalar bu güçtende pek mahrum kalmak istemiyorum off road olarak genelde çayır çimen gazlıyorum toprak yollar vs. Yani çok ağır bir offroad olayına girmiyorum gerçi şehir sokakları yeterince offroad parkuru gibi ama neyse uzun lafın kısası nasıl bir yol izlemem gerekir yorumlarınızı bekliyorum şimdiden çok teşekkürler )
Offroad olarak cayir cimense toprak lastigi takin surtunmeden falan karedersiniz yukseltmeye de hic girmeyin kendi yuksekligi size yeter zaten. Lastikleri az buyutum camurlugu doldursun sekli guzel olsun yeter bence
ilginiz için teşekkür ederim şu an 9cm flanş üzerinde araç ve yükseklik olarak standarttan biraz daha iyi durumda en azından sirtme etme yapmıyor bir kaç yabancı forumda en iyi setup ın 4.5 inch long arm kit olduğunu yazmışlar muhtemelen avusturalya idi ayarlanabilir süspansiyonun hem yolda hemde yol dışında zj ler için en iyisi olduğunu söylemişlerdi peki ya siz ne dersiniz bu konuya ? 4.5 icnh long arm olayına gireyimmi ? motorla ilgili güç yönetimini ayarlamak benim için kolay fakat mahruti konusuda kafama takılmıyor değil 3.73 oranı vardı yanlıl hatırlamıyorsam...
Asfalt ve offroad kullanımı için demişler adamlar ki yumuşak olması belki bi ihtimal daha iyi olabilir sonuçta sert Süspansiyon daha da sıkıntı olabilyor
Ben otomatik şanzımanlı araçların lastiklerinin büyütülmesine karşıyım, şanzımanı yorar balataları yer, ama bu mantıkla zaten arabada 5lt'lik motor olmasına da karşı olmam lazımdı ;D eh ona da karşıyız almayın böyle arabaları diyemeyeceğimize göre -ne de olsa zevk renk meselesi- en azından bu kadarını diyelim... doğrudur aynı ayna mahruti ile idare ediyordur, idare etmek başka şey, sağlıklı bir durum olması başka şey.
Motordan eminim de sitede şanzıman arızasına dair konu açanların çoğu cherokee kullanıyor.
Bakıyorsun arabada hangi şanzıman varmış, görüyorsun ki kalitesinden pek şüphe etmediğimiz toyotanın da kullandığı bir japon markası (sizinki olmasa da sizin aracın 5.2lt'lik motora sahip versiyonu böyle). Bu şanzımanların 5lt'lik motora dayanma sürelerinin toyotanın kullandığı motorlara kıyasla daha kısa olduğu anlaşılıyor.
Tabiiki 5.9 motor biraz fazla bu şanzımanlara ama 5.2 ile 5.9 Arasında ufak da olsa farklar var en büyük artım Çekme paketi olması aracın illa 33 de olmayabilir 32 yada 31 e de yürüyebilirim ) eğer 4 inç long arm kit kurtarırsa 33 baktık kurtarmıyor düşürcez lasitiği )