İdeali 4x4 dür, ama tabii ki alım gücü meselesi bu konu.
Karavan çekme de 4x4 ün ardında, favori 4x2 araç arkadan itişli olanlardır.
Önden çekişli kullanan yüzbinlerin olduğu da unutulmamalı.
Önden çekişte, yokuşta durup kalkmak eziyet, bazen de imkansız oluyor.
Ben bu yüzden yıllar önce üçbin küsur km de, büyük zararla Hyundai ix 35 sattım.
Önden çekişli araçlar İngilizlerin, Mini Cooper ı konserve kutusuna çevirince,
ortadaki şaftı kaldırmak için, buldukları bir teknik oyundur.
Maliyeti ucuz, imalatı daha uygun olduğu için bütün firmalar sıradan araçlarında,
önden çekişi tercih eder.
Hiçbir markanın prestij araçlarında önden çekiş yok.
Ama hepimiz mecburen kullanıyoruz.
Benim de Firmam da önden çekişli 1.3 Doblo var,
bazı zamanlar dikkatli olarak onunla da karavan çektim.
Ama hiçbir zaman arkadaş itişli Mercedesim ile karavan çektiğimdeki güveni bulmadığımı belirteyim.
Önden çekişli araçlarımda en rahatsız edici hatıram, bir keresinde, orta parlaklıkda asfalt yüzeyli,
yarı dik bir yokuşta durup da, karavanlı araca bir türlü yol tutturamamamdı.
Tork önemli tabii, ama araç önde yola basacak ağırlığı bulamayınca,
tork 7500 olsa da bir işe yaramıyor.
Sonuçta binbir zorlukla karavanlı aracı geri geri götürüp, bir yan sokağa soktuk,
daha sonra yokuş aşağı, önden çekişli ile mükemmel bir şekilde
yokuş aşağı giderek sorunu çözdük.
Normalde de karavanımı en güvenli olan 4x4 tipi bir araçla çekiyorum.
Sonuç önerim, yukarıda belirttiğim hussulara dikkat ederek, önden çekişli de kullanbilirsiniz.
Ama bence torku 250 N.m den altınadaki bir aracı düşünmeyin.