Opel Frontera Ön Torsiyon Yükseltme Ve Titreme (yardım)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan usta arayışı Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,209

usta arayışı

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
1
opel frontera 2.2 97 model sahibiyim ve aracı yükselticez arkalara uzun yay takıcaz ama usta önlerdeki torsiyon hakkında bilgisi yokmuş torsiyondaki vida ile ayarlanıyor mu yoksa tamamen söküp ayarlayıp tekrar mı takmalıyız.yükseltince akslar daha eğik olucağı için kasma yapmaz demi diferansiyelide aşağı çekmemize gerek yok?
birde 4x4 devrede iken l yada h farketmiyor 80 den sonra araç titriyor bu normal bi durummu yoksa bir sıkıntı varmı?

20170207_161818.jpg
20170207_161825.jpg


20170207_161815.jpg
 

Etiketler
Torsiyon ayar somunlarindan yuksekligi ayarlayabilirsiniz. Fakat dikkat edilmesi gereken birkac konu var.

Gevsetmeden ya da sikmadan once mutlaka somunlari ve civata dislerini wd40 ya da benzeriyle yaglayip temizleyin. Ara ara wd40 sıkmaya devam edin.

Başlamadan önce orijinal halini kalemle mutlaka işaretleyin ki istediğinizde geri dönebilesiniz.

Torsiyonla oynarken araç mutlaka liftte olsun, yoksa zorlayıp kırabilirsiniz.

Önler maksimum 2inch yani yaklasik 5cm yükseltilebiliyor diye biliyorum, tabi çubuğun gerginliği arttığından süspansiyon karakteri değişiyor.

Bir de ustalar pek dikkat etmiyor ama çevirdiğiniz turları mutlaka sayın ve eşit şekilde olmasına dikkat edin.

Arkalarda helezon maliyetli gelirse Get denen (nalça da derler) yöntemle çözebilirsiniz.

Dıştan dışa 13cm çapında, 5-6 cm uzunluğunda, içine yay oturacak şekilde yuvası olan bir parça torna ettirebilirsiniz.

İşlemi yaptırdıysanız sonuçları ve deneyimlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim :smiley:

Saygılar.
 

cevabınız için çok teşekkürler yorumlarınızı ustayla paylaşıp en kısa sürede uygulayacağım inşallah burda pek jip ile ilgilenen usta yok diğer ustalarda bu işe hiç yanaşmıyor bi pazar gidip bi boşluğunda denicez birde torsiyon cubuğunu komple söküp yükseklik ayarlayıp ayar civatasını aynı ölçüde sıkarsak süspansiyon karakteri yinede değişir mi? arkalara get yaptırsak yükseklik dışında süspansiyona bi etkisi olur mu?
 

Selamlar tekrar,

Aslında sökmek ve iki diş çevirip takarak aynı ölçüde sıkmakla, ayar somununu sıkarak yükseltmek arasında fiziki anlamda bir fark yok. İkisinde de çubuğun burulma gerginliğini artırıyoruz. Sökmek için biraz daha uğraşmış olursunuz. Bir de ayar somunu çubuğun dayanabileceği son gerginlik noktasına göre ayarlanmıştır, aslında sökecekseniz güçlendirilmiş bir torsiyon çubuğu takabilseniz kafanız rahat eder. +2inch veren çubuklar var piyasada.

Süspansiyon karakteriniz her halukarda değişecektir. Farzedelim 5cm yükselttiniz, amortisörleriniz de bu oranda çalışma mesafesini kaybedeceği için hem sıkışma hem de genişleme sırasında daha kısa bir mesafede çalışır. Doğrusu daha uzun amortisörler kullanmak.

Arka get konusunda da araç daha sıkışmış bir yay üzerinde olacağı için aracın tepkisi sertlesecektir.

Bu arada şaft çalışma açısının değiştiğini de düşünmek gerekir. Şaftı konforlu çalışma alanından çıkarmadan yükseltme yapılması gerekiyor aksi halde hem arızalar hem de çekiş kaybına sebep olabiliyor.

Torsiyon çalışma prensibiyle ilgili birkaç çizim de ekliyorum.

Uygulamadan sonra deneyimlerinizi paylaşırsanız seviniriz :smiley:

Saygılar

094496dcaa0731ef9a748ceec999120e.jpg
224d326acf9e89562ac86574878cf187.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 




ben tam aksıne aracı oturtmak ıstıyorum arazıye gırmeyecegım yolda yuksek olunca cok sallanıyoor tavsıyenız var mı yay mı keselım vs torsıyon a daha bakamadım . torsıyonu kapatmak 5 cm ıse yeterlı gelmeyecek cunkı arac cok sallanyor teker arası mesafeler kısa oldugu ıcın ola bılırmı
 

emre hocam ben de dun trosıyon u bahsettıgın gıbı sport 2.0 ı once lıfte sonra cıataya pas sokucuyle aşagı ındırttım lıfte almak önemli sonra arka yay larda kı takozları sokturdum senın yönlendırmenı usta ya soyledım cunkı ıl basta arac lıfte alınmadan ındırmeye calıstı arka yayı da sokmek ıcın lıftı kaldıracagı ıcın zorlanmadan soktu
 

emre hocam ben de dun trosıyonu bahsettıgın gıbı sport 2.0 ı once lıfte sonra cıvataya pas sokucuyle aşagı ındırttım lıfte almak önemli sonra arka yay larda kı takozları sokturdum senın yönlendırmenı usta ya soyledım cunkı ıl basta arac lıfte alınmadan ındırmeye calıstı arka yayı da sokmek ıcın lıftı kaldıracagı ıcın zorlanmadan soktu
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,220
Kayıtlı Üye Sayımız
166,534
Kaydolan Son Üyemiz
1997 ZJ

SON KONULAR



Geri
Üst