KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Fakat ben alacağımı sayın dağadamı nın mesajından aldım , zaten aracımın ön 2 tekeri askıda kalsa bile sorun yaşamadığımı bildiğimden sayın assasin'in bir hatası olduğundan şüphelenmiştim , haklıymışım.
Bakn,ben dediğimin arkasındayım.Subaru'da öyle bir sistem varsa bilemem ama Orta diff kilidi olmayan 4WD aracı (Sürekli 4x4,2 çekere alınamayan araçlardan bahsediyorum) on iki askıda bırakırsanız araç yürümez.Orta dif. kilidi devreye sokarsınız araç yürür.Ben yıllardır bu işin içindeyim,şu an fakülte offroad grubunda başkanlık ediyorum terübelerimi yabana atmayın yahu.
sayın assasin , kesinlikle tecrübelerinizi yabana atmıyorum , ben off road cahiliyim , sizden daha iyi bilmem mümkün değil.
ben sadece şunu demek istedim , aracımın sadece arka tekerlekleri yerle temas halindeyken beni askıda öylece bırakmadı , o yüzden şaşırdım yazdıklarınıza.
Fakat kimbilir belki de ben dışarıdan baktıktan sonra araca , içeri geçip oturduğumda ön tekerlerden biri de biraz yere değmiştir , benim ağırlığımla ve o çekip çıkarmıştır.
Bakn,ben dediğimin arkasındayım.Subaru'da öyle bir sistem varsa bilemem ama Orta diff kilidi olmayan 4WD aracı (Sürekli 4x4,2 çekere alınamayan araçlardan bahsediyorum) on iki askıda bırakırsanız araç yürümez.Orta dif. kilidi devreye sokarsınız araç yürür.Ben yıllardır bu işin içindeyim,şu an fakülte offroad grubunda başkanlık ediyorum terübelerimi yabana atmayın yahu.
akla yatmayacak mantıksız birşey yok dedikleriniz de ben de aynen bu şekilde düşünüyorum.. ve olması gereken bu.. yoksa duster lara sadece AWD sistemi koyarladı.. bahsettiğiniz gibi bir durum söz konusu olmayacak olsa 4WD LOCK seçeneği koyulmazdı.. yani gereksiz olurdu
Bakn,ben dediğimin arkasındayım.Subaru'da öyle bir sistem varsa bilemem ama Orta diff kilidi olmayan 4WD aracı (Sürekli 4x4,2 çekere alınamayan araçlardan bahsediyorum) on iki askıda bırakırsanız araç yürümez.Orta dif. kilidi devreye sokarsınız araç yürür.Ben yıllardır bu işin içindeyim,şu an fakülte offroad grubunda başkanlık ediyorum terübelerimi yabana atmayın yahu.
All Wheel Drive (AWD): Bu sistem aslında 2WD yani iki çeker sistemdir. Ancak aracın zorlandığı durumlarda devreye girer ve çalışma prensibi 4WD sistemine göre mekanik değil elektroniktir. Eğer aracınız önden çekiş sistemine sahipse normal şartlarda motor gücünün %100′ü ön aks miline aktarılır. Olur da ön tekerler patinaj atmaya başlarsa ön aks milinden kaybedilen gücün bir bölümü elektronik bir sistem ile arka aks miline aktarılır. Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90′ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir.
Bence bu paragrafta yorum hatası var. Buyrun;
"Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90′ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur."
Burada kullanılan dengesizlik kelimesi yerine şunu koyun: ön tekerleklerin boşa çıkmasıyla kaybedilen gücün kimi zaman %90'ını bile arka aks miline iletebilmesidir. Yani kaybolan bir güç sözkonusu değildir , tersine kaybolmaması için güç yere basan tekerleklere aktarılmaktadır.
Eeee ne oldu şimdi , dengesizlik kelimesi yerine bence avantajı açıklayan ve yalan olmayan bir cümle geldi ?
Sonra satırda şu da denmiş: "...Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir."
E kardeşim ön tekerler boşa çıkınca neredeyse tüm gücü arka tekerleklere aktarabilen bir sisteme 4x4 olarak adlandırılamaz dersen bence esas o saçma olur...4 teker birbirinden bağımsız hareket edebilir denmiş , e daha güzel ?
sayın bilalr yanlış anlamayın size veya yazdıklarınıza karşı değilim , siz sonuçta bir alıntı yapmışsınız . Fakat bence içerik hatalı yorumlanmış.
Büyük güç kaybı oluşuyor böyle durumlarda.Hani arkaya güç gidiyor ama yeteri kadar gitmiyor.Az güç gittiği için hangi teker daha boştaysa ona güç gidiyor.Bu sebeple ön iki askıda kaldığında arkada genelde tek teker dönüyor.Buna engel olmak için de ön ve arka şaftı birbirine kenetliyorsunuz orta dif. kilidi ile. Kenetlendiği zaman ön döndükçe mecbur arka tekerlerde dönüyor.Tabi arabanızda 300 nM'den fazla tork varsa bu durum sizi fazla etkilemez orası ayrı.
teşekkür ederim , bir ara 5.9 um vardı , onda tork 550 NM e tabii pek farketmedim o mu askıda bu mu havada , fakat ne yalan söyleyeyim , hard off road filan yapmadığım için öyleydi , yoksa askıda kalmayacak araç yoktur.
Büyük güç kaybı oluşuyor böyle durumlarda.Hani arkaya güç gidiyor ama yeteri kadar gitmiyor.Az güç gittiği için hangi teker daha boştaysa ona güç gidiyor.Bu sebeple ön iki askıda kaldığında arkada genelde tek teker dönüyor.Buna engel olmak için de ön ve arka şaftı birbirine kenetliyorsunuz orta dif. kilidi ile. Kenetlendiği zaman ön döndükçe mecbur arka tekerlerde dönüyor.Tabi arabanızda 300 nM'den fazla tork varsa bu durum sizi fazla etkilemez orası ayrı.
ön iki askıda kaldığında arkada genelde tek teker dönüyorsa ön iki değil çaprazlama araç askıda kalmış demektir ve ön-arka kilit yoksa araç gitmez. Orta diffi kilitlesen de gitmez.
arkadaş, görende millet dağdan-bayırdan off road dan şehre-yola inmiyoz sanacak... her araç askıda kalır, olay araç opsıyonlarına, arazi şartlarına ve şiföre bağlı sonuçta... . 8)
ön iki askıda kaldığında arkada genelde tek teker dönüyorsa ön iki değil çaprazlama araç askıda kalmış demektir ve ön-arka kilit yoksa araç gitmez. Orta diffi kilitlesen de gitmez.