KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
sayın forester elbetteki subaruyu yabana atıcak değilim heleki üstündeki 4çeker sisteme nissan dahi ulaşamamışken. bazı araçlar saydım jeep değilde prejtij aracı olarak benim gözümde forester'de bir prestij aracıdır. forester benim gözümde bir binektir imprezanın biraz yükseltilip stw haline getirilmişi gibidir.
bizim turumuzda forester'da vardı kenisi hafif arazide elbetteki çok iyi ilerlemektedir ancak mesele bir off road aracı olduğunu düşünmekse malesef değildir. benim aracım 21cm yükseklikte ve yer yer aracımı defalarca sürttüğüm etaplar oldu forester ise etabın kenarlarından geçti. x6 gibi manyak yol tutuşu olan araçların önüne geçirdim orda duster'ı farkettiyseniz ama altına not düştüm bu kıyaslama prestij araçlarını içermiyor arazi kabiliyeti yüksek olup hemde asvalttaki yol tutuşu olan araçlar arasında bir kıyaslama yaptım forester'ı buyüzden duster veya diğerleri ile mukayese etmedim.
subaru'nun duster ile aynı segmentteki aracı xv dir ancak şuan onunla ilgili bir yorum yapmak söz konusu değildir piyasaya yeni girmiş bir araç olarak arazi kabilietine üstündeki simetrik 4çeker sistem itibarıyla kefilim muhakkak hatrı yenmez bir gideri vardır ancak asvaltta ne olur ne biter onun için bişey diyemeyeceğim biraz zaman geçmesi ve görmemiz gerek.
ben normal yollarda hız yapmayı asla zevkmiş gibide göstermedim trafiği tehlikeye atmayacağımız çevre yollarında 1.5-2km lik yarışlar düzenliyoruz. makasa girdiğim sahil yolu ise genelde az trafikli bir bölgedir bazen salça olan olunca gaza basmamak elde olmuyor tabi trafiği göz ardı etmiyoruz trafik varsa varsın gitsin bidaha elbet karşılaşırız. ben orda sadece bu aracı beğenmeyenler için dışardan yorum atanlar için aracın yol tutuşuna vurgu yapmak istedim. saygılar...
sayın dustero kibar yaklaşımınız ve cevabınız için teşekkürler.
bence dusterın karşılığı illa ki xv değildir , hangi kasayla beraber gittiniz bilmiyorum ama benim aracım 2004 model ve 2003-2005ler bence alt yüksekliği olarak dusterdan farklı değiller. Zemin yapısı itibarı ile de touareg , X6 vesairenin gidemediği yerde asfaltta gidiyormuş gibi gider , bizzat sırf test maksatlı denedim. . youtube da da pekçok test videosunda siz de görmüşsünüzdür.
yol tutuş itibarı ile de sanırım dusterdan iyidir , sanırım diyorum çünkü dusterı limitlerinde sürmedim hiç.
AWD simetrik yada diğer adıyla çapraz dört çeker sistemi arazide her zaman avantaj değildir çapraz geçişlerde aracın tekerleklerinin üç tanesinin yerle temasını sağlayamaz isen AWD veya 4WD olsun diff kilidi yok ise askıda kalmak kaçınılmaz olur
Arkadaşlar,Fakülte Offroad Grubu olarak 11 Mart'ta etkinliğimiz var,Duster'ın arazi performansını gerçekten merak ediyoruz.11 Mart'ta müsait olan arkadaşları etkinliğimize bekleriz.Gezide bizzat Duster'ın co-pilot'u olmak,olayı içeriden yaşamak isterim.
Selamlar, Deniz.
Arkadaşlar,Fakülte Offroad Grubu olarak 11 Mart'ta etkinliğimiz var,Duster'ın arazi performansını gerçekten merak ediyoruz.11 Mart'ta müsait olan arkadaşları etkinliğimize bekleriz.Gezide bizzat Duster'ın co-pilot'u olmak,olayı içeriden yaşamak isterim.
Selamlar, Deniz.
AWD simetrik yada diğer adıyla çapraz dört çeker sistemi arazide her zaman avantaj değildir çapraz geçişlerde aracın tekerleklerinin üç tanesinin yerle temasını sağlayamaz isen AWD veya 4WD olsun diff kilidi yok ise askıda kalmak kaçınılmaz olur
olayın özeti... DİFF LOCK... ve ekstra offroad modifiye olması... bunlar yoksa, mekanık olarak ağır off road yapılamaz... yapmaya kalkarsan da ordan çekiciyle sanayiye gidersin... Duster imi haybeye zorlamaya da gerek yok, orta arazi şartlarına kadar girerim, sonrasını eskı modlu jıpe bırakırım, malımla paramla zorum yok, bu işler için diffloc ve offroad donanımı olan amerikan-japon eskisi eskı bir jıp alıp gezmeli... bu modıfeleri olmayan hiçbir jipi övmek, ağır arazı off roada sokmak akıl işi değil, isteyen yapsın, sonuç belli, akıl verenler kendi varsa sıfır modsuz jıpını soksun ağır arazıye de bakalım... palavra atmaya benziyomu görek... 8)
Konu yıne provakasyonla başka yere gelmiş... konu başlığına göre ; otobanda yuksek araçla-jıple(spin-drift yapabilir-yatabilir) heleki eski jıplerle(durmayabılır-motor yakabılır-şanzıman dağılabılır ) hız yapmayalım...
Sayın bilalr , videoda hile hurda mı gördünüz ki , reklam , karalama vs diyorsunuz ? çok temiz , hilesiz görüntü ve bence net bir şekilde çekiş sisteminin iyi çalıştığını ispatlıyor.
ben bu görüntülere bakarak hard off road yapabilir demek ki , ya da yapamaz demiyorum , sadece basit bir test ortamının ortaya çıkardığı farkı paylaşmak istedim.
neden hemen karalama vs diye taarruza geçtiniz anlamadım...
sayın dopamin , çapraz geçişlerde 3 tekerleğin yerle temasını sağlayamazsan askıda kalmak kaçınılmaz denmiş , yani sol ön ve sağ arka askıda kalırsa diğer 2 tekerlek çekemez deniyor değil mi ?
sayın dopamin , çapraz geçişlerde 3 tekerleğin yerle temasını sağlayamazsan askıda kalmak kaçınılmaz denmiş , yani sol ön ve sağ arka askıda kalırsa diğer 2 tekerlek çekemez deniyor değil mi ?