KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
böyle demişsiniz de verdiğiniz linkte de "Parkur kısmen zor,katılacak araçların en az MT lastiğe sahip olmasını şart koşuyoruz" demişsiniz. Sanırım bir çelişki var. ???
böyle demişsiniz de verdiğiniz linkte de "Parkur kısmen zor,katılacak araçların en az MT lastiğe sahip olmasını şart koşuyoruz" demişsiniz. Sanırım bir çelişki var. ???
Dusterda durum nedir bilmiyorum benim dediğim olay 4WDlerde mevcut. AWDlerde ne olur bilmiyorum deneme fırsatım olmadı.4WD sistemde orta difransiyelde de kilit oluyor bu duruma engel olmak için.
Orta Diferansiyel kilidi aracın 2 çeker yada 4 çeker olabilmesini sağlar. İsteğe bağlı 4 çeker özelliği verir. "orta diff kilidi yoksa ön iki askıda kalırsa arka iki de çekmez" ifadesinde yanlış olsa gerek. Eğer orta diff yoksa araç ya sürekli 4 çekerdir yada otomatik 4 çekere geçen sistem vardır, yani elle 4 çekere alma özelliği(50-50) yoktur. Dolayısıyla ön iki teker askıda yani çekiş yoksa orta diff kilidi olsun yada olmasın arka iki de çeker gibime geliyor.
Orta Diferansiyel kilidi aracın 2 çeker yada 4 çeker olabilmesini sağlar. İsteğe bağlı 4 çeker özelliği verir. "orta diff kilidi yoksa ön iki askıda kalırsa arka iki de çekmez" ifadesinde yanlış olsa gerek. Eğer orta diff yoksa araç ya sürekli 4 çekerdir yada otomatik 4 çekere geçen sistem vardır, yani elle 4 çekere alma özelliği yoktur. Dolayısıyla ön iki teker askıda yani çekiş yoksa orta diff kilidi olsun yada olmasın arka iki de çeker gibime geliyor.
Defenderlar sürekli 4x4'tür,standart orta difransiyel kilidi vardır.Gerektiği yerde devreye alırsınız ön ve arka şaftı birbirine kenetler orta difransiyelde.Ön ve arka şaft birbirine kenetlenince ön ve arka arasında kaydırma olmaz.Bende fotoğrafı vardı Land'in orta difransiyelinin,bulursam yüklerim. Dediğim gibi, sizin araçlarınız AWD sınıfına giriyor,4WDden farklıdır büyük ihtimalle.
Defenderlar sürekli 4x4'tür,standart orta difransiyel kilidi vardır.Gerektiği yerde devreye alırsınız ön ve arka şaftı birbirine kenetler orta difransiyelde.Ön ve arka şaft birbirine kenetlenince ön ve arka arasında kaydırma olmaz.Ben fotoğrafı vardı Land'in orta difransiyelinin,bulursam yüklerim.
Doğrudur zaten yanlışlık şurda Defenderlar sürekli 4 çekerdir ama çekiş oranları 50-50 değildir. Orta kilitlenince 50-50 olurlar. Yani ön iki çeker askıda ise arka iki çeker çalışır. Duster'da da Lock modunda çekiş 50-50 olur.
Dusterda durum nedir bilmiyorum benim dediğim olay 4WDlerde mevcut. AWDlerde ne olur bilmiyorum deneme fırsatım olmadı.4WD sistemde orta difransiyelde de kilit oluyor bu duruma engel olmak için.
Deniz senin aracın defender bildiğim kadarı ile tarif ettiğin orta kilit ana şanzımanın güçünün ön diferansiyele iletilmesini sağlıyor diferansiyel kilidi sadece ön ve arka kovanın içinde olur iki çeşidi var 100%100 kilit ve sınırlı kaydırmalı olan çapraz geçişlerde kilit 100%100 olmadığı müddetçe araç ilerliyemiyor
Deniz senin aracın defender bildiğim kadarı ile tarif ettiğin orta kilit ana şanzımanın güçünün ön diferansiyele iletilmesini sağlıyor diferansiyel kilidi sadece ön ve arka kovanın içinde olur iki çeşidi var 100%100 kilit ve sınırlı kaydırmalı olan çapraz geçişlerde kilit 100%100 olmadığı müddetçe araç ilerliyemiyor
Abi senin dediğin difflock olayın aslı zaten.Benim dediğim orta difransiyel kilidi.ARB,Detroit vs değil.
Defenderdaki kilit ön ve arka şaftı orta difransiyelde birbirine kenetler,yani ön tekerler havadayken mecburen arka tekerlerde döner çünkü şaftlar birbirine kenetli hale gelir.
Yoksa bizim araçlara da en azından arka difflock olmazsa olmaz sayılır(Gerçek anlamda offroad yapılacaksa) mümkünse ARB olsun.
Arkadaşlar Duster AWD değil 4WD çekiş sistemine sahiptir,zaten arabanın bagaj kapağında bile 4WD yazıyor .Defender dahil bir çok arazi taşıtıda standart olarak 4WD çekiş sistemine sahiptir.
Çapraz tekerleklerin askıda kalması durumunda standart 4WD ler yürümez.Bu durumda kilit diff ihtiyacı ortaya çıkar.Eğer yere basan tekerler aşırı bir engelle(mesela ağır arazide derin bir çamura batma durumu) karşılaşmıyorsa sınırlı kaydırmalı kilit diff bile aracı yürütür.%100 kilit örnek verdiğim ağır zeminde gereklidir, arabanın altı oturmuşsa vs.oda iş yapmaz vinç devreye girer varsa yanlışım düzeltin.