Siz servislerin dediğini boşverin.Motor yağı seviyenizi kontrol ederken , oto. şanzıman yağınızı da kendiniz arada bir kontrol edin.Genellikle öyle deyip kırılmış, dağılmış şanzımanla servise dönüşünüzü beklerler.Bizzat yaşadım.Şimdi değil yoğurdu , dondurmayı bile üfliyerek yiyorum.
Aradaki fark motor yağını motor soğuk iken , şanzıman yağını ise motor ısındıktan ve biraz yol aldıktan sonra ölçüyoruz.
Yağ ısındıktan sonra otomatik vitesi P'den başlayarak L'ye kadar tüm konumlarda azar azar bekleterek gezdiriyoruz.En son boş ( N ) konumuna getirip el frenimizi çekerek şanzıman yağ seviyemizi kontrol ediyoruz.
Arkadaşlar bunları şu nedenle yazıyorum.Hiçbirimiz gerçek bir usta olamayız.Çünkü profosyenellik isteyen bir iş.Bilgi ve tecrübeye dayalı.Ancak bizler de en azından piyasaki kötü amaçlı esnafın eline düşmemek için kendi aracımızın %10-20 seviyesinde ustası olabilmeliyiz.