KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
merhaba,
yeni motorunun hayırlı olmasını dilerim umarım çektiğin sıkıntılara değer nasıl oldu performasından memnun musun düz diesel kullanan bizlere de tavsiye edermisin düşüncelerini bizimle paylaşmanı bekliyoruz
Puma motorun kendi orijinal şanjumanıyla takılması ,başlık altında konu edildi ve "arazi şanzumanıyla bağlantısı zor ve zahmetli olur" sonucuna varılarak konu çok irdelenmeden kapandı. Daha sonraki aşamalarda gördük ki sword7 pumayı Lr şanzumanına akuple ettirirken de az zahmet çekmedi ... Ben de "-önceden bu motoru kullandım , eğer bu motor o motorsa kesinlikle düşünmem..." demiş olsam da yazılanları takip ettikçe , yedek parça - her yerde bulunabilirlik - ilk maliyet vs... gibi konuları düşününce aslında Puma motorun Lr için uygun bir alternatif olduğuna ikna oldum . Sayın sword7 ye hayırlı uğurlu olsun tekrar , O operasyonu tamamladı ancak sayın üstadlarımız konuyu takip eden ve edecek olan benim gibi bilgiye muhtaclar için , puma motorun orijinal şanjumanla takılması konusunu detaylı olarak irdeleyip görüşlerini aktarabilirse çok makbule geçecek . Çok teşekkürler ...
Engin abi Discosite puma motoru orjinal şanzımanla takmıştı ama oranlarda ilk planda sıkıntı yaşadığını söylemişti, oranları tutturma işi de motor kadar para yiyormuş..
formu takip etmemenin sonuçları bende kaç gündür bu nerde diye düşünüp duruyorum kardeşim allah hayırlı uğurlu etsin kazasız belasız kullanmalar bi sesini dinletmedin bana ama
Bu gün yine sanayideydim. Araç biraz duman yapıyor diye ustam enjektörleri söktü temizlik ve bakım için. Performansına hayran kaldığım motorun enjektör memeleri işiyormuş Pompacı ustam "Bu böyle hem çok mazot yer hemde aracı yürütmez" deyince üzülsem mi sevinsem mi bilemedim. Memeleri burada bulamadık, sipariş ettik çarşamba günü elimizde olacak. Bu arada geçici olarak taktığımız açık hava filtresi yerine güzel bir hava filtresi takacağız motor yerinde uygun bir yer ayarlayıp. İki gün yine uzak kalacağım aracımdan
:-\
formu takip etmemenin sonuçları bende kaç gündür bu nerde diye düşünüp duruyorum kardeşim allah hayırlı uğurlu etsin kazasız belasız kullanmalar bi sesini dinletmedin bana ama
merhaba,
yeni motorunun hayırlı olmasını dilerim umarım çektiğin sıkıntılara değer nasıl oldu performasından memnun musun düz diesel kullanan bizlere de tavsiye edermisin düşüncelerini bizimle paylaşmanı bekliyoruz
İmkanınız varsa, aracınızı seviyorsanız kesinlikle tavsiye ediyorum. İnanın performans konusunda standart benzinli bir arabadan hiçbir farkı kalmıyor 2 tonluk Defender'ın...
Bu arada eklemediğim fotoğrafları ekleyeyim ve son olarak yapılan işlemlerden bahsedeyim.
Şanzımanlar yerine bağlandıktan sonra motoru yerine koyduk. Yağ soğutucusu şaseye deyiyordu. Şase de yağ soğutucusuna göre küçük bir yer açtık ve sağlamlaştırdık. Sonrada işin en ince kısmı vardı. Motor kulakları şasedeki kulaklara göre ayarlandı. Defender'ın orjinal takozlarını kullandı usta ve ayakları takozlara düz basacak şekilde ayarladı. Oldukça zahmetli oldu işin bu kısmı. Ustamın ellerine sağlık çok güzel bir iş çıkarttı ve motoru yerine oturttu. Motor çalışırken titreme namına birşey kalmadı araçta.[attachment=1][attachment=2]
Araç motoruda yerine oturduktan sonra elektrikçiye gitti. Burada motorun elektrik tesisatı aracın tesisatı ile birleştirildi, ayrıca hararet müşürü eski motorun üzerinden çıkarılarak tornacıda yeni motora uygun hale getirildi. Şarz dinamosundan, devir saati için çıkış alındı. Marş dinamosunun da bakımı yapıldıktan sonra doğru radyatörcüye. Orjinal radyatörü temizlendi, su girişi diğer tarafa alınarak motora uygun hale getirildi. Radyatör bağlandıktan sonra turbonun hava soğutucu için ayak yapıldı ve bu da radyatörün 2 parmak arkasına bağlandı. Turbo borusu için uygun hortum seçtik fakat bağlatı noktalarını uygun hale getirmek için araya sert platikten boru kullandık. Araç yürüdükten sonra turbo tarafındaki boru sıcaktan yumuşadı ve bağlantı notası açıldı. Sert plastik olan boruları demirleriyle değiştirdik ve devam ettik. Turbo borularını komple metalden yapmayı düşünüyoruz, yarın öbür gün halledilir...
Bu işlemlerden sonra araç kaportacıya gitti. Sökülen davlumbazlar ve taban saçları yerine takıldı. Taban saçlarının kenarlarına şerit halindeki izolasyon malzemelerinden koyduk ve üzerini keçe ile tekrar kapladık. Döşemelerde takılınca doğru egsozcuya... Baştan sona kadar motora uygun olarak komple yenilendi egsoz sistemi. Tek susturucu takmayı uygun gördü usta.[attachment=1]
Araç artık yürür hale gelince bizede keyfini çıkarmak kaldı. Tek sorun çıkaran turbo boruları oldu, onuda daha önce söylediğim şekilde hallettik. Ertesi gün aracı denemek için Kazdağları'na doğru yola koyulduk. Aracı biraz performanslı kullandık Radyatörle pervane arasında davlumbaz olmadığı için birkez hararet 90'a çıktı. Diğer zamanlar 80 civarında kaldı ibre. Davlumbaz işinide biraz soluklandıktan sonra kesip biçip halledeceğiz. Aracın arazi performansına hayran kaldım. Ama egsoz biraz duman yapıyordu. Ertesi gün söktük enjektörleri. Memelerindeki 6 delikten 3'ü tıkalıydı aracın Temizleme sonucunda delikler açılmadı ve parça siparişi verdik. Yarın elimizde olacak...[attachment=1]
Birde geçici olarak taktığımız açık hava filtresi yerine yarın komple bir filtre sistemi ayarlayıp şoför tarafındaki şnorkele bağlama planı yapıyoruz. Mazot filtresini de üzeride hava almak için pompası bulunun bir filtre ile dğeiştireceğiz. İnce işlerde oldukça zaman alıcı. Ama işin en zor kısmını bitirmenin mutluluğu içindeyiz
Birde geçici olarak taktığımız açık hava filtresi yerine yarın komple bir filtre sistemi ayarlayıp şoför tarafındaki şnorkele bağlama planı yapıyoruz. Mazot filtresini de üzeride hava almak için pompası bulunun bir filtre ile dğeiştireceğiz. İnce işlerde oldukça zaman alıcı. Ama işin en zor kısmını bitirmenin mutluluğu içindeyiz
Hayırlı uğurlu olsun iyi günlerde kullanırsın inşallah.İyiden iyiye bende sardırmaya başladım sizin araçlara ama şimdilik beklemede kalmam gerekiyor ama ilerde bir gün bende istiyorum tekrar hayırlı olsun.
Biz discoda hava filtresini 300TDI'nin orjinalinde durduğu şekilde monte ettik. Elimde güncel bir foto yok. şu foto 12-13 ay önce çekilmişti. bu fotodan sonra kaput altına klima kompresörü, çift akü şarj sistemi ve vincin elektronik aksamları da bağlandı... uygun bir zamanda güncel foto yollarım.
yine de bu foto da sana örnek teşkil edebilmeli. Ustaya 6mm kalınlığında sactan ayak yaptır ve motora bağlat...