Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 105,367
Ynt: Puma Operasyonu Başladı

gokhanlro' Alıntı:
1 v2 viteste gaza yüklenince bende hissediyorum bunu .... Ama 130 luk motorun 140 geçmemesi de enteresan.. 1,22 dişli yi taktığınızı söylemiştiniz doğrumudur??*

herkese selam

Üzerindeki lt230'u çıkarıp, 1.22 oranlı lt230 taktık... Bana da entrasan geldi 140'ı geçmemesi, biryerde bir sorun var ama hayırlısı....
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı


Oranın 4.11 olup olmadığını nasıl anlayacağız? Motor devri 4500'e kadar yükseliyor, daha ne kadar yükselebilir ki?
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

sword7' Alıntı:
Üzerindeki lt230'u çıkarıp, 1.22 oranlı lt230 taktık... Bana da entrasan geldi 140'ı geçmemesi, biryerde bir sorun var ama hayırlısı....

Ayna mahruti değişikliğ nin çok çok uzak bir ihtimal olduğunu düşünüyorum,senin aracın menşei yani hangi resmi kurumda kullanıldığını biliyormusun?
Dişli Değiştirirken hiç saydınmı ? veya foto varmı ? Birde normalde 1,67 den 1,42 ye (rakamlar neyse..) geçerken 3 lü bir grup ve tekli bir dişli değişiyor,1,42 den 1,22 geçerken neler değişiyor bilmiyorum bilen varsa söylesin ????? Fiyat ne oldu ????

selamlar
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı


Araç özel harekattan çıkma. Ben dişli değiştirmedim, arazi şanzımanını komple değiştirdim 1.22 oranlı yaptım.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Sıfır mı yoksa çıkma mı kullandın??
 





Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Merhaba hacı Naci ;D

uzun iş miş .... Fiyatı ????

selamlar

Not. geçen pazar Sapancaya gelecek demişlerdi gelmedin???*
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

4.11 ayna mahrutinin zaten özel üretim dışında bulunması zor biraz. Kırıldığını falan düşünemiyorum , 2,5 ayda kırılanı beklemek kabus gibi
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

bu oranlar ile ilgili olarak aklımı çok karıştırdınız dostlar rakamlar hava da uçuşuyor bununla ilgili bir kaç konu görmüştüm başlıkları hatırlamıyorum

300 tdi veya puma R 380 1.41 oran sessiz bir motor aralıkları uzun
300 tdi veya puma LT 77 1.6 oran güçlü amma yavaş 100 km çok zor
300 tdi veya puma LT 77 1.41 hızlı ve güçlü
2500 benzin LT 77 1.6 oran
3.9 v8 R 380 1.41 Motor ağızı ve şanzıman arasına flanş gerektirir.

hatırladığım bazı bilgiler. şimdi bizler bu işi acacaksak başlıkta puma motor ise

örneğin
motor tipi şanzıman oranı artısı eksisi
puma 2.4 4 silindir R 380 1.41 kuvvetli sessiz

diye başlıklasa bir bilen arkadaşımız bu listeyi aşağıya doğru ilave ederek toparlasak
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı

naci abi eksisi veya artısı yok demişti nerede ne kullanılır da diye biliriz açıklama bölümü yaparız vb. aslında aklımdan geçen daha büyük herkesin kullana bileceği kombinasyonlu seçeneği bol bir tabloydu fakat benim mekanik bilgim buna yetmez fakat biraz bilgi ve tecrübe yenilemesi ve tazeliği ile fikir yürütmek herkes için yararlı olacaktır.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı


Bülent yazdıkların arazi oranları bizim bahsettiğimiz ayna mahruti oranları.

arazi oranlarında motor gücü düştükçe oranı büyütüyorsun yani en zayıf motorlar 1,667 kullanır en güçlü motorlar 1,22 orta güç 1,41

Bunun dışında güçlü motor fakat daha büyük çaplı lastik kullancaksan iki yöntem var arazi oranını büyütebilirsin yada ayna mahruti oranını .
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı


ayna mahruti lastik performansıyla ilgili motor ile lastik arasında aktarılan gücün en etkin kullanımını sağlayan oran ayna mahruti bunun yanında motor ile mahruti arasında birde arazi oranı var burdada amaç yine güç ve konforu en etkin şekilde elde etmek vede en zoru bu 3 lü arasında cuk oturan bir sistem kurumu gerçekleştirmek lazım.... Motor gücü ve arazi oaranları arasında ters ilişki var güçlü motor küçük arazi oranı bunun yanında büyük lastikli bir de güçlü motorlu aracın var ise düşük arazi oranı yüksek mahruti oranı, (sanırım bundada ince noktalar var büyürse güçlenir amma yavaşlar vb. gibi ) karmaşık gibi görünüyor amma anladım

teşekkurler yavuz abi.... bilgiler için
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

motor ve köklü bir mekanik değişi öncesi o halde böyle bir liste hazırlamakta yarar var.

motor tipi şanzıman Arazi oranı 4x4 lastik ebadı ayna mahruti oranı açıklama sonuç
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

sword7' Alıntı:
Çıkma aldım komple şanzumanı İstanbulda'ki Serkan Ustadan...
Bence arazi şanzımanındaki dikdörtgen kapağı aç dişlileri diş sayısını say diyecem ama tarifle olmaz resimlerle hangi dişlileri sayacağını belirtmem gerekir elinde dökümanı olan varsa desin yoksa musait bir zamanda ayrıntılı fotoları koyarım
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı

gokhanlro' Alıntı:
Merhaba hacı Naci ;D

uzun iş miş .... Fiyatı ????

selamlar

Not. geçen pazar Sapancaya gelecek demişlerdi gelmedin???*

fiyatı ashcroftun sayfasında yazan fiyat 570 gbp