1,67 yi kullanma Umut, motor gücü düştükçe bu oran yukarı çıkar arttıkça aşağı iner (Motor gücü dedim ama aynı şey devir içinde geçerli yüksek devirli motor daha küçük oran, düşük devirli motor daha yüksek oran)
Senin elindeki 1,22 yi normal lastikle kullanacaksan çok sorun yaratmaz yokuşları bir düşük vitesle çıkarsın en kötü ihtimalle, Bence değiştirmeden önce olduğu gibi dene, memun kalmazsan çare ararsın , masrafa girme şimdiden.
1,41 in pahalı olmasının sebebi 300tdi nin oranı olması, piyasada ikinci eli pek yok, 1,67 2,5 dizel ve 2,5 benzinlinin oranları, hurdalıklar dolu 1000 tl civarına komplesi bile bulunabiliyor.
1,22 v8 lerin oranı, daha yüksek sürat için. Bulunması 1,67 kadar kolay değil ama 1,41 kadarda zor değil.
İkinci alternatifin 1,67 kullanıp kaybettiğin hızı lastik çaplarını büyüterek dengeleyebilirsin, min 35 inch çapında lastik kullanman gerekecek.
Bir uyarı daha yapayım, genelde puma larda yapılan hata kışın belli olmuyor yazın ortaya çıkıyor, intercooler hortumları ya metal yada içi telli lastikten olmalı sıcakta büzüşüp motoru durduruyor, özellikle yokuş çıkışlarında, intercooleri mutlaka radyatörün önüne aldır, ve normal radyatörle arasında 2-3 cm boşluk bırakılmasını sağla. Radyatöre yapıştırmasınlar, yine ısınmaya sebep oluyor.
Selamlar