Ranger Differansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Leon75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,998

Leon75

Ana Kamp
Mesajlar
79
Tepkime Puanı
0
Merhaba 2006 Ford Ranger STD 2006 model almayı düşünüyorum. Bu modelde standart differansiyel kilidi mevcutmudur? Yoksa takılabilirmi hangi modeller uygundur? Fiyatları ne mertebelerdedir? Bu modellerde kronikleşmiş bir üretim hatası vs.. varmıdır?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler....
 

Etiketler
Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Bildiğim kadarıyla Ford Ranger'in bütün modellerinde arka diferansiyelde sınırlı kaydırmalı kilit (LSD) mevcut, benim Ranger 2004 model de LSD mevcut, tek teker havada kalmadığı sürece çok işe yarıyor. Ranger'i almadan önce kilit araştırmıştım, ARB'nin arka için havalı kilitleri mevcut, 2006 ve üstmodeller için RD143 kodlu ARB kilit kullanılıyor. Benim araca uygunu RD123 tü ve ARB'nin Türkiye temsilcisi Tar Oto 1.567 Australya dolarına getiriyordu, sanırım 2006 model için uygun olanıda aşağı yukarı aynı fiyattır. bunun dışında bir kompresör ve kumanda valfinede ihtiyacınız var, onların da fiyati 400 Australya doları civarinda. Ayrıca işçilik içinde bir bedel ödemeniz gerekir.
LSD benim ihtiyacımı karşılyor, daha vinci kullanmak kısmet olmadı.
Saygılar
Ersan

[attachment=1]

 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Teşekkürler Erkan Bey. Çok yardımı oldu. LSD benim işimi görür. Modelin karşısında Thai diye bir ibare var. Yapım yerimidir bu aracın?
 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Evet, Türkiye'de ve bazı Avrupa ülkelerinde satılan Ford Ranger'lar Mazda'nın Tayland'a ki fabrikasında üretilmekte, Mazda'nın BT-50 modeliyle aksesuarları dışında pek çok şeyi aynı diye biliyorum.

Saygılar

Ersan
 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Merhaba
2003 model Ranger xlt aldım. Araziye girmek henüz kısmet olmadı. Öncelikle eksiklerini tamamlamakla meşgulüm. Direksiyonun solundaki RWF düğmesi ne işe yarar bir muamma. Aracı 4H ye çekince ön poryalar kendiliğinden kilitleniyor diyenlerde var. Yok 4H ye takıp RWF ye basınca kilitleniyor diyende var. Aracı 4H ye takınca göstergede yeşil bir ışık yanıyor 4 çekerde olduğumu gösteren. Tam olarak ne yapmam lazım?
Selamlar
Batu
 



Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Leon Bey,

Aracı 4L ye aldığınız zaman, eğer ön porya kilitlerinizde bir sorun yoksa kilitlenirler, yani ön tekerlerde ön diferansiyelden hareket almaya başlar, bu arda yeşil 4x4 ışığı ve sarı RWF ışığı yanar. Daha sonra 2H ye alldığınızda yeşil 4x4 ışığı söner ama sarı RWF ışığı yanık kalır, aynı zamanda ön porya kilitlerinizde hala kilitlidir, RWF düğmesine bastığınızda ön porya kilitleri çözülür ve sarı RWF ışığı söner, aracınız tekrar arkadan itişli hale gelmiş olur.

Saygılarımla

Ersan
 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi


LSD benim BT-50'de de var. Siz işe yaradığını söylemişsiniz. Bense bugüne kadar herhangi bir işe yaradığını görmedim. Tam olarak örnek verebilir misiniz nerede işe yarıyor? Ben de ARB kilit getirtmenin arifesindeyim..
 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Yavuz Bey,

LSD kilit tabiki ARB'nin ki gibi tam kilit değil, LSD'de tek teker havadayken kilitleme olmuyor, tekerlerden yukarda kalanın azda olsa temas etmesi lazım çalışabilmesi için. Eski aracım Feroza idi ve onda arka tekerlerden birinin yera az temas etmesi halinde patinaj yapıyordu, Feroza'da LSD yoktu, onunla kıyasladığımda Ranger'de ki LSD kilidin ihtiyacımı karşıladığımı yazdım.
Yanlış bilmiyorsam LSD'li diferansiyellerin özel bir yağı var, benim diferansiyelin üzerinde sadece LSD'ye uygun yağ kullanın diye yazan bir etiket var, bazen LSD difereransiyellere normal yağ koyuyorlar ve LSD çalışmıyor, belki LSD'nin çalışıp çalışmadığını kontrol ettirtmeniz gerekebilir.
Tabii siz çok daha zorlu şartlarda kullanıyor olabilirsiniz ve LSD sizin ihtiyacınızı karşılamıyor olabilir.
Saygılarımla
Ersan
 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Ersan Bey,

Ben de ekstrem şartlarda kullanmıyorum ama kilidin yokuğunu birçok kez hissettim. Hatta geçen pazar engebeli ve eğimli bir yerden indim ama çıkarken başka bir yol kullanmak zorunda kaldım. Çünkü ne yaparsam yapayım ön lastiklerden biri havada kalıyor ve çıkmamı engelliyordu. Ben de inerken kullanmadığım daha zor bir yerden, sırf engebesi olmadığı çıktım. Belki ilk çıktığım yere hızlı çıksam, ön lastiğin temasını sağlayabilirdim ama takla riskinden dolayı denemedim.

LSD eminin işe yarıyordur ama ben tam olarak nerede işe yaradığını bilmediğim/anlamadığımiçin size sordum, cevap için teşekkürler.

Yağ konusunda sıkıntı olduğunu sanmıyorum çünkü yetkili servise gidiyorum ama bir sonraki sefer özellikle soracağım..

Benim de ilk aracım Feroza'ydı. Hala burnumda tütüyor....
 




Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

FERO' Alıntı:
LSD eminin işe yarıyordur ama ben tam olarak nerede işe yaradığını bilmediğim/anlamadığımiçin size sordum, cevap için teşekkürler.

Ben daha yeniyim, (belki de haddimi aşarak) basitçe LSD'yi anlatayım; açık diferansiyellerde bildiğimiz gibi motorun gücü en az direnç gösteren tekerleğe gider. İki tekerlekteki direnç eşitşe, güç de eşit olarak dağılır. Eğer bir tekerlek yerden yükselirse, direnci minimuma indiği için motorun gücü tamamen o tekerleğe gider. LSD ise, bir tekerleğe aktarılacak maksimum motor gücünü sınırlar. Böylelikle, bir tekerlek havaya kalkmakı sebebiyle minimum dirence ulaşsa bile, bütün motor gücü ona gitmez; yere temas eden tekerleğe de güç gitmeye devam eder. Ayrıca, maksimum direnç gösteren tekerleğe giden güç de sınırlı olduğu için, diferansiyel kilidi kadar iyi performans sergilemez.

Örneklemek gerekirse, Ford Ranger 2011 XLT 4x2 ile bugün Kayışdağı'na tırmandım (genellikle gittiğim traktör yollarından sonra ilk off-road girişimim oldu). Daha tırmanışa başlamadan, yoldan ilk çıktığım anda, acemiliğimden olsa gerek (niyeyse açılı girdim), V harfi şeklindeki banketin üzerinde çapraz askıda kaldım (sanırım böyle deniyor, önden bir arkadan bir adet lastik havada kaldı). Otomatik vitesli aracım D konumunda iken, havadaki arka lastik tamamen boş dönmeye başladı. "Hayda! daha başlamadan bitti." diye içimden geçirirken, (birşey bildiğimden değil, sadece içimdeki bir ses söyledi) vitesi "1"e getirdim ve frenden ayağımı çektiğim anda araç hareket etmeye başladı ve askıdan kurtuldum.

D modundayken LSD çalışmıyor, sadece "1"de "2"de çalışıyor gibi bir iddia da bulunamayacağım. Neden "D"de devreye girmedi, neden "1"de girdi en ufak bir fikrim yok. Bilen birisi varsa yazabilir, yoksa da belki benim deneyimim birilerinin işine yarar diye paylaştım.

Demek istediğim, Ranger'da LSD var ve işe yarıyor, yoldan 20cm uzaklaşmadan yarattığım aptal durumdan LSD sayesinde kurtuldum; yoksa çekici çağırıp rezil olacaktım. (Tepeye kadar da canavar gibi çıktı 4x2. Gerçi Clio'lu bir zirve fotoğrafı vardı, ben çıkamasam ayıp olurdu).
 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi


Tesekkur ederim ersan bey, açiklamaniz gayet aydinlatici oldu. Bugun araci lifte kaldirip ön tekerlegi çevirdim. Saftin dondugunu gordum. Benim on poryalar hep kilitli anlasilan. Rfw isigida yanmiyor. Dugmeye basincada bisey olmuor. Evde yok o arkadaslar anlasilan rangerdan iyi anlayan bir tamirci onerebilirseniz sevinirim. Araci servisede onderdim ufo muamelesi yapmislar ranger bizden degil filan demisler.
 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Leon Bey,

Ranger'ler de ön tekerlere hareket ileten aks milleri tekerle birlikte dönüyor, siz 4H ye veya 4L ye alırsanız aks millerini diferansiyelden hareket almaya başlıyor, yani ön tekerlerin göbeklerinde kilitlenen porya kilitleri Ranger'lar da ön diferansiyelin içinde, ö yüzden 2H tekerle birlikte aks millerinin dönmesi normaldir. Arka tekerlerin her ikisini birden hava kaldırırsaniz 4H veya 4L de ön tekerler aracı hareket ettiriyor 2H de hareket ettirmiyorsa sorun yok demektir. Belki sadece RWF ışığı arızalıdır.
Size arazi araçlarından anlayan Rıdvan Usta'yı tavsiye ederim, iletişim bilgilerini http://www.sergenoto.com/ den alabilirsiniz.
Saygılarımla
Ersan
 

Ynt: Ranger Differansiyel Kilidi

Teşekkürler Ersan Bey.