Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 89
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,910
Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

arkadaşım sen çal bella yı söylemeye devam et bence ... bu işler sana göre değil
 

Etiketler
Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

Belki de böyle bir tartışma olduğu için bu kadar görüntülenmiştir. Neyse, önemli değil arkadaşlar, bu yazıyı yazan arkadaş da herhalde gönlünü doğaya verenlerden olsa gerek ki buralarda... Çıkış noktamız bu olduğu ve bu kaldığı sürece bir sorun eminim olmayacaktır. Ben ve arkadaşlarım Samsun'da pek çok güzel etkinlik yapıyor ve bunları tüm dünya ile paylaşıyoruz, yapabildiğimiz kadar. Kimse kompleks sahibi değil aramızda, ancak yine de insan bazı şeyleri sormadan edemiyor kendi kendine dahi olsa. Burada burjuvazi, aristokrasi, proleterya gibi kavramları tartışmaya açmak gibi bir niyetimiz de yok. Kaldı ki bu işle uğraşan arkadaşların önemli bir bölümü belki de hepsi maddi durumu en azından kötü olmayan insanlar. Dolayısıyla tartışılması gereken konu bunlar değil... Sadece "neden görüntülenme sayısı bu kadar düşük kalmış" diye sormuştum kendi kendime ve bunu da sitede sizlerle paylaşmıştım. Hala aynı soruyu soruyorum ama yanıtını da biliyorum aslında. Sorun değil. Ortak noktamız doğayı seviyor olmak, gerisi boş gibi sanki. Samsun'a yolu düşen olursa mutlaka bekleriz. Bizlere ulaşmak zor olmaz. Google amcaya "samoff" yazmanız yeterli.. Sevgilerle.
 

Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

Göktuğ merhaba geziniz çok sıkı almış payl

Göktuğ kardeşim merhaba geziniz çok sıkı geçmiş paylaşımdan aynı zevki bizde aldık diyebilirim,ben de artık senin modifiye işinden ne zaman sıkılıp off road yapacağığını merak ediyordum ki gezi resimleri geldi makinan süper olduğu için kimse sana zorlandın mı diye sorucağını tahmin etmiyorum ,kilit işine gelince önler manuel kontrollü sistem olsa daha zevkli bir off road olucakmış hiisi verdi bana ,tekrar cj ni güle güle kullan
 

Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)


bu yazılar hangi mantıga sıgar bu yazıları yazarken nasıl bir duygu içinde oldugunu merak ettim kınıyorum
 

Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

Tarık abi teşekkür ederim. Aracı gündelik kullanmadığım için ön kilidin manuel kontrollü olmaması çok sorun olmayacak sanıyorum. Bu arada son bir detay bilgisi paylaşmak istiyorum. Benim yeni şanzımanım T19A biliyorsunuz. BU şanzıman 72-73 yıllarında üretilmiş 2 çeker ford, enter vs kamyonetlerden çıkma olduğu için arazi şanzımanı ile araya flanş koyularak akuple edilmesi gerekiyordu. Arazi şanzımanına bağlanan kamalı mil dediğimiz milin üzeindeki freze sayısı 10 diş idi. Dana20 ye bağlanan tek tip dana dişlinin iç freze sayısı 6 oluyor. Bu mil ile bu dişlinin biribirini sevmesi için biz kamalı milin ucunu keserek 6 frezeli başka bir mili kesip ucuna tornada kaynak ettik. Ama bu derece kalın ve sert çelik üzerinde kesme ve kaynak işlemlerini yapınca eski mukavemetini ve sertliğini kaybediyor. Ayrıca ne kadar dikkatli bir şekilde yapsanızda, yüksek devirlerde balansı bozuk oluyor. Yani yeni takılan şanzımanda bu sorun belirdi. Ana kaynaklı kamalı mil titreşim yaparak, ayağını gazdan çektiğinde korkunç bir ses yaptı. Ayrıca bütün viteslerden de atıyordu.Şanzımanı yapan Rauf usta şanzımanı değiştirdi. Şimdi kesme ya da kaynak işleri olmadan. Orjinal milin (10 freze) 6 dişi jet taşı ile taşlanarak arazi ile bağlantıyı sağlayan dişliye 4 diş ile sıkı bir şekilde birleştirildi. Yarın şanzımanı alıp götüreceğm Turhal a. Bence sorun çözüldü ama denemeden bilemeyiz tabi.. Modifiye bitti ama iş bitmedi hala
 




Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

(bitmez cj ninl işi ne kadar kurcalarsan başına ummadık işler açılır ,ben benim makinayı 1.5 aydır görmüyorum biraz rahatım bu aralar ,insanda saplantı oluyor belli bir süre sonra orasını burasını kurcalamadan rahat edemiyorsun ,kafamda şimdi cj 8 den 7 ye dönüşüm işi var anlıyacağın modifiye bitse bile birşeyler çıkıyor ne yapalım bu bizim kötü alışkanlığımız ???(not tedavisi yok ) :'(
 


Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

Göktuğ; Peki çıkarılan frezeler yine balansı bozmayacakmı? Birde kamalı milin çıkışı, yürüyenle motor gücünün birleşme noktası, tüm gücü aktaran parça, 4 freze buna yetecekmi?

Selamlar
 

Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

Bu kadar katılımlı ve güzel bir geziye kimse gölge düşürmemeli. Sinan Yeğin beyi yüzyüze görmesemde 15 günde bir telefonlaştığımız, fikir alışverişinde bulunduğumuz değerli bir arkadaştır. Diğer arkadaşlarda dahil herkesin kötü bir söz söylemek istediğini zannetmiyorum. Maksadını aşan konuşmalar olarak algılamak gerek.

En kısa sürede Karadeniz seyahatimizde tanışmak üzere ( En azından memleketim Rize/Ardeşen'e giderken sizlerle tanışacağım )
 



Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

evet sevgili uğur bey
sonunda birisi çıkıp bu işin aslını anlayabildi.Herşeyden evvel beni tanıyan yada tanımayan herkes bilmeli ki o yazı tamamen offroad severlerin birbirleri ile olan dayanışmasını ortaya çıkarmak amaçlı yazılmıştır.Birilerini yada bir klübü eleştirmek yada yermek amacı ile değil.Birbirlerini hiç tanımayan offroad severlerin birbirlerine sahip çıkması gerçekten çok güzel bir duygu.Malumunuz offroad birazda ekibine,arkadaşına güven meselesidir,birlikte birşeyler paylaşma duygusudur,heyecanıdır.oradaki sözlerin abartılı olduğu herkesçe malumdur.
benim için en güzel tesbit offroad severlerin birbirlerini hiç görmeden hiç tanımadan birbirlerine sahip çıkmaları.Türkiyede menfaat gütmeyen bir grubun birbiri ile bu kadar iyi ilişkiler içinde olması ,heyecanlarını,sevinçlerini,üzüntülerini ve dertlerini paylaşmaları saygıya değer bir olgudur.
hepinize sevgi ve saygılarımla
 

Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)


Yavuz abi aradaki dişlinin oturduğu nokta frezelerin üst yüzeyi. Yani balans yapma şansı yok. Birde ana mili yapan adam ne kadar güzel ve sağlam bir malzeme kullanmış anlatamam. O kadar sağlam ki tornacı ucundaki dişi biraz ilerletmek için 4 tane elmas kırdı. Ben o kısımda sorun çıkacağını zannetmiyorum. Kırarsa dişlinin iç freze yuvalarını kırar. 6 ya bölünecek güç, 4 e bölünüyor. Ama şanzımanın ağır yük kamyonetlerinden çıktığınıda varsayarsak, o frerezeleri parçalayacak kadar ortada güç olmayacaktır sanıyorum. Usta ömür boyu garanti verdi.
 

Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

Diğer konuya gelirsekte, her zaman herkes çok güzel gezi olmuş elinize sağlık demeyebilir. Kırıcı olmadıktan sonra eleştiriler bizi geliştirir diye düşünüyorum. Sinan abinin ya da engin abinin dedikleri değişik bir uslupla eleştri olarak görüyorum. Ne kadar yardımsever ve tecrübeli olduklarını ben biliyorum. Bence sorun yok gibi duruyor.
 

Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)


İnşallah umduğun gibi olur.

Selamlar
 

Ynt: Samsun Sivri Tepe Kamplı Off-Road Gezisi (8-9 Kasım 2008)

Bu arada videolar Samoff'dan geldi. Taze taze, yavaş yavaş yükleyeceğim. Bayağı bir video var. Bana gelen 3 gb