takılacak motoru iyi tanımak lazım bu motorun tork ps degerlerini bilmek lazım fiziksel olarak motorla sanzımanı birbirine bağlamak kolay. Muhtemelen lt230 da dişli degiştirmeniz geregecek işcilikle 800 tl de onu görün
Attın ortaya bunları bende dahil bir sürü kişinin kafasını bulandırdın wallaaaa..... Nedir bu, nerden teminedilir, kaç kayme dir, bunlarıda yazarsan bizleri bilgilendirmiş ve sevindirmiş olursun...
motoru şanzımana akuple edebilmeniz için ara flanş yapılması gerekir. Ayrıca prizdirek te değişmesi yani debriyaj balatasındaki dişliye benzer parçaya uydurmak gerekiyor
Onur bey hayırlı olsun..inşallah monte ettiğinizde görme şansımız olur ..Yalnız iki husus var
1.si 6 vites Duratork motorlar benim bildiğim kadarı ile elektronik motorlar ayrıca bazı tiplerde üretiliyor,bu şanzumanı motrla birlikte koymayı düşünüyorsanız elektronik motor ne kadar doğru bir seçim
2.si bu parçayı şu sıra ile kullanacaksanız (Motor+mt 82+bu parça+lt77 )yeterli yer konusunda sıkıntı olmazmı???
Onur bey hayırlı olsun..inşallah monte ettiğinizde görme şansımız olur ..Yalnız iki husus var
1.si 6 vites Duratork motorlar benim bildiğim kadarı ile elektronik motorlar ayrıca bazı tiplerde üretiliyor,bu şanzumanı motrla birlikte koymayı düşünüyorsanız elektronik motor ne kadar doğru bir seçim
2.si bu parçayı şu sıra ile kullanacaksanız (Motor+mt 82+bu parça+lt77 )yeterli yer konusunda sıkıntı olmazmı???
130PS puma motorunun mekanik versiyonunu bu MT-82 6-vites şanzımanla kullanabilirsiniz. bir sorun çıkmaz. Bahsi geçen parçayı da kullanmak lazım ama sıralama şu şekilde olacak: Motor + mt-82 + flanş + parça + LT77. bunun sebebi de TR'den alınacak çıkma MT-82'lerin arkadan itişli Transit'e göre hazırlanmış olmasıdır. Şanzımanın arkası birkaç cevap öncesinde konan resimdeki gibi düz değil; Transit'te kullanılmak üzere eğimli olarak hazırlanmasıdır. Araya flanş gerekecek. Yer konusunda sıkıntınız olmasın. Bahsi geçen içi boş kutu, LT77'nin ve R380'in aslında uzun şanzıman olmasından dolayı LT230'un yerini değiştirmemek için kullanılıyor.
Vites kolları 3-4cm kadar öne çıkabilir. Çıkma MT82'de arazi kolu için yuva olmadığından, arazi kolunun kule düzeneğini oturabilmek için bir yer hazırlamanız gerekecektir.
ford transit 350 ED ve 430 E de şu anda mekanik pompalı ve 6 ileri vitesli versiyonu kullanılıyor zaten motoru böyle tercih ettim şanzımanla birlikte 6000 tl
motorla şanzıman uyuşması yüzünden ingiliz arabalarının tamamına yakını birbirlerinden parca kullandıkları için birbirine uyumlu ama puma motor amerikan menşeyli bir motor onun için lt (leyland transmision) 77 ve yine aynı firmanın üretmiş olduğu r 380 gear box bu motorla uyuşmuyor bircok araparça ve kesme işleminden sonra birleştirebiliyorlar buda mt 82 gear box fiyatını aşıyor hem işlem kolaylaşmış oluyor hem 2007 den soraki lrd lergibi 6 ileri fitesli oluyor hemde yeni şanzıman yüsek torklara uygun lt 77 yi en fazla 240nm/tork a kadar kullanıla bilir r 380 ise bu torka uygun olmasına karşın motorla öpüşmüyor ve fiyatı 3500 -4000 tl gibi mt 82 nin fiyatı 2000 tl
Arkadaşlar ..İngiltere'den sıfır motor ithal etmek konusunda ne düşünüyorsunuz ? Ben İngiliz bir firmayla yazışıyorum 2-3 gündür..İthalat Uzmanı olduğumdan gümrük kısmı sorun çıkartmaz..Vergisi ÖTV si var .. Konuştuğum arkadaş iki kez Arabistan'a motor yollamış..Tüm motora 850 Pound dedi ben de detay istedim motor hakkında..Hepsini toparlayıp sizinle paylaşacağım zaten..Konuştuğum motor TDI 300..LT77 şanzıman olduğu varsayımı ile muhabbete başladım..Buralara geldik..
Eğer dedikleri doğruysa 850 Pound + 1000 TL ( Fazla koydum gümrük harcamalarını ) = Çok çok uygun bir fiyat ( Burada 8-9 bin liralar konuşulurken )
Söylenen rakamlar oldukça makul ancak bahsi geçen motorlar çıplakmı yoksa donanımlı mı ?Yani pompası,dinamoları ,boruları kabloları..vs mevcut haldemi? Birde 300tdi ile birlikte neden Lt77 konuşuyorsunuz,Rn380 varken.....
motorla şanzıman uyuşması yüzünden ingiliz arabalarının tamamına yakını birbirlerinden parca kullandıkları için birbirine uyumlu ama puma motor amerikan menşeyli bir motor onun için lt (leyland transmision) 77 ve yine aynı firmanın üretmiş olduğu r 380 gear box bu motorla uyuşmuyor bircok araparça ve kesme işleminden sonra birleştirebiliyorlar buda mt 82 gear box fiyatını aşıyor hem işlem kolaylaşmış oluyor hem 2007 den soraki lrd lergibi 6 ileri fitesli oluyor hemde yeni şanzıman yüsek torklara uygun lt 77 yi en fazla 240nm/tork a kadar kullanıla bilir r 380 ise bu torka uygun olmasına karşın motorla öpüşmüyor ve fiyatı 3500 -4000 tl gibi mt 82 nin fiyatı 2000 tl
Ben aslında neden 6 vites ? derken fiayta değilde performans açısından sormuştum Tabi bunu sorarken yeni def lerin 6 vites olduğunu hiç düşünmeden sordum.Şimdi Aslılında bir çok açıdan bu sorunun cevabını aldım.Bu arada 6 vites trnsit kullanan birinede sordum nedir ?nasıldır filan diye ... boşken genelde 2 vitesle kalktığını araç dolu iken 1 vitesle kalkış yaptıklarını aracın rampalarda çok mükemmel olduğundan düz yolda kapıştığı araçları geçtiğinden filan bahsediyor..... yani oldukça memnun halinden... umarım sizde memnun kalırsınız ....
Onur bey bu hafta Konya ziyaretim olacak ,tanışmak ve bu konuda sohbet etmek isterim,Konya merkezde misiniz?