TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,838

Jeep34

Zirve
Mesajlar
5,909
Tepkime Puanı
28
Yer
İSTANBUL
TÜVTÜRK merkezinin teknik bölümünden 3 arkadaş ve müşteri diyalogları bölümünden 1 arkadaşımızla toplantı yaptık.
Kendilerine olan ilk sorumuz bildiğiniz gibi ''araçlarımızın muayede karşılaşacağı sorunlar nerelerdir'' ? oldu.

Çok şey konuşulmasına rağmen bizi alakadar edebilecek ana detaylar şöyle özetleyeyim :

Kanunda eksiklikler olduğu muhakkak. Avrupa standartlarında kanunlar uygulansa dahi, TÜVTÜRK'ün yaptığı uygulamalar ile Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Denetleme Şubesi'nin yaptığı uygulamalarda çakışmalar olduğunu söylediler. Bu eksiklikler için sürekli yazışıyorlarmış.
Ulaştırma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı bu konuya dahil oldukları için, daha tam oturmayan aksaklıklar varmış.

Kanunun ruhsata işlenmesini istediği sadece LPG'dir.

Vinçlerin ruhsata işli olup olmadığına bakmıyorlarmış. Araçtan aşırı derecede taşmış olmasın yeter diyorlar. Ama trafik ceza keserse onu bilmem diyorlar.(kanun boşluğu)

Avrupa ''E'' belgeli ürünlere göre hareket edildiği için, Sanayi Bakanlığının ithalatına izin verdiği ekipmanlar zaten araca proje çizilmeden takılabilirmiş. Bun ürünler zaten üretim aşamasında araca has üretildikleri için onay almış sayılırlar. Winçler universal oldukları için zaten bizde sorun olmaz diyorlar. Bu ithal ürünlerin arasında Amerikan malı olanlar hariçmiş. Çünkü Türkiye Avrupa normlarında hareket ediyormuş. Fakat Amerika'nın Avrupa'ya ihraç ettiği ürünler kabul ediliyormuş.

Sanayilerde el yapını çelik tamponlar ''Dikkat çekici kadar büyük, köşeleri sivri değilse'' karışmıyorlarmış.

Aynı şekilde lastikler çok dışarı taşmadan takıldıktan sonra ebatlar pek önemli değilmiş.

Üst port bagaj (sahra sepeti) yasak değilmiş.

Yan krom v.b. marşpiyel yasak değilmiş. Sadece araç dışından çok taşmayacak. Bütünlük korunacak.

Sis farları üstü kapalı geldikten sonra sorun olmazmış.

Ruhsatta belirtilen koltuk sayısının önemi var. Koltuk eksiği olmayacakmış.

Aracın üretildiği tarihindeki özelliklerden fazlası asla istenmezmiş. Örneğin eski model CJ de üretildiği tarihte geri vites lambası yoksa aranmazmış, uzun selektör aranmazmış.

Cam filmi yasak değil (hafif kusurdan geçer)

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.. Geçmiş olsun.
 

Etiketler
Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı



Stepnenin dıştan takılması sorun yaratıyormu acaba?Paylaşımınız için teşekkürler...
 

Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

Jeep34' Alıntı:
Sanayilerde el yapını çelik tamponlar ''Dikkat çekici kadar büyük, köşeleri sivri değilse'' karışmıyorlarmış.

Bu konuda acaba bütün servis istasyonları aynı görüşte midir? Münferit uygulamalar nedeniyle tamponu sökmeyelim sonra
 

Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

Unuttuğum bir hususuda söyleyeyim. Çok yakın bir zamanda bizim gezi için toplandığımız yerde araçlarımızdan örnek fotoğraflar alıp istasyonlara ders verecekler.

Ayrıca sohbet içeriğimiz ile beraber bu resimleri dosya yapıp Ulaştırma Bakanlığına gönderecekler. Yani fişleniyoruz
 





Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

O zaman Uğur bey mesela burda konuşuyoruz ( yarın muayeneye gidecem çeki demiri, sis lambası, vs,vs söktüm) derkende fişlenmişmi olacaz ;D
Bu bilgileri bizimle paylaşıyorsunuz Uğur bey sizi fişlediler bile ;D ;D
 

Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

Sohbetlerimiz arasında çıkmaza giren tek husus yarış araçlarıdır. Off-road da kullanıpta eve döndüğümüz araçlarımızda fazla çıkıntılı abartılar olmadıktan sonra sorun teşkil etmeyeceği sohbetin özetidir.
 

Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Sohbet

Uğur Bey çok teşekkürler bir çok sorunun cevabı netleşmiş oldu.

Tek sorun benim X90'ın ruhsatında 5 koltuk yazıyor diğer 3 koltuğu nereye sığdıracağım kara kara düşünmekteyim.
 

Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

ugur bey verdginiz bilgi için tşkler fakat şu anta tüv türkün elamanlarınıda yetiştirmesi lazım sanırım bu konuda sistem düzene oturana kadar baya sıkıntılar yaşanmaya devam edecek gibi görünüyor gerci şu ana kadar bir arkadaşım arazi aracını tüv türke muayneye götürdü vinci falan sökerek gitmişti iki seferde gecti sıra bana geliyor aracı oldugu gibi yolıycam muayneye bakalım nelerle karşılaşacaz
 



Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

Fotoğraftaki lada geçmez ise, adamları döverim
 

Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

Jeep34' Alıntı:
Fotoğraftaki lada geçmez ise, adamları döverim

dayagı hak ederler şaka bir tarafa bu haliyle tüve götürsek trafikten men ederler bita muyne şansıda kalmaz
 


Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

Girişim gerçekten güzel , uğraşan arkadaşlara saygılarımı sunar , kutlarım ...
 

Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

uğur bey çabalarınız için teşekkür ederim.
 



Ynt: TÜVTÜRK Yetkilileri İle Off-Road Araçları Hakkında Toplantı

bu durumda benim cj her türlü geçer sadece marşbiyellerden süpheliiyim olduğu gibi götürürüm olmaz derlerse söktürür geri getiririm