Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serdartimur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 150
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,110

serdartimur

Kamp I
Mesajlar
114
Tepkime Puanı
0
Yer
Antalya
Sahip oldugum 1993 model jeep grand cherokee için modifikasyon planları yaparken anladım ki adam akıllı bir offroad aracı hazırlamak için baya bir masraf gerekecek ve aracım yine de istediğim kadar offroad uyumlu olamayacak. Sonra birden neden bir Unimog olmasın dedim. Zaten ezelinden beri hayran olduğum bu araçaları araştırmaya başladım. Gezenbilir.com bu konuda bana gerçekten çok zengin bir kaynak oluşturdu. Özellikle de Nadir Beyin yazıları çok aydınlatıcı oldu. Açıkcası Unimoglarda bu kadar çok çeşit model ve varyasyon olduğunu bilmiyordum. Büyük bir tutkuyla nerdeyse tüm modellerin özelliklerini, motor tiplerini (Seri numaralarına kadar), boyutlarını, tarihçelerini, kullanım alanlarını..vs araştırdım ve öğrendim. Sonuç olarak kısa şase diesel bir unimog almaya karar verdim. Bu grubta ya bir 406 yada bir 421 alacaktım. Antalya'da bir şantiyede 1970 model bir 421 buldum, açıkcası fiyatı da çok uygundu (3000TL). Ustamı aldım gidip aracı inceledik, yaklaşık 2 yıldır hiç kullanılmamıştı. Biraz uğraştıktan sonra aracı çalıştırmayı başardık. Üzerinde 4 silindirli diesel motor olduğu söylendi, genel olarak çok kötü durumda değildi, hidrolik sistem bile vardı üzerinde. Ankara'da bulunan sahipleri ile görüşüp anlaştık. Kaporalarını gönderdim onlar da ruhsat fotokopisini gönderdiler, son bir önlem amaçlı gidip ruhsattaki motor ve şasi nuamrasını araçla kontrol ettim şasi numarası tutuyordu ancak motor numarası farklıydı, orjinal motoru, 2 litrelik om621 diesel motor ile değiştirlmiş ve ruhsata işlenmemişti. Sonuç olarak kaporamı geri verdiler ve unimog 421'i almadım. Benden sonra 1 hafta içinde Ankara'dan Erdem Usta aldı 421'i. Unimog araştırmalarım devam ederken gezenbilirden Engin Candoğan ile tanıştım, kendisinin sahip olduğu Unimog 406'yı (Diğer adıyla Rusty... ) konuşarak anlaşarak ve baya da bir üğraşarak satın aldım (Engin Bey Unimog'undan ayrılmak istemediğinden beni biraz uğraştırdı.... Eee haklı tabi..). 1976 model Unimog 406 (U900) om 352 diesel motorlu (85 hp, 5,7Lt, 6 silindir), kapalı kasa, iyi sayılır bir durumdaydı. Açıkcası ilk aldığımda aracın üzerinde çok uğraşmadan mevcut haliyle kullanmayı planlıyordum ama öyle olmadı. 12000 TL'ye aldığım araca bir 12000 TL daha harcadım neyazık ki. Ama sonuçta hayallerimin aracına ulaştım. İşte size aşama aşama aracın yenilenme süreci[attachment=4]









 

Etiketler
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Üstteki fotolar Engin Beyin sahibinden.com a verdiği fotolar. Unimog 406 trafikten çekme belgeliydi, bu nedenle Dalaman'da bulunan aracı kullanarak getiremedim. Fethiyeye sebze meyve taşıyan bir kamyon ayarladım ve aracı Antalya Sanayisine taşıttırdım.



 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Rusty adını hakedecek şekilde paslı olan Unimogun motorunda çalışırken tekleme vardı. İlk iş motor ve pompa ayarları yapıldı. Debriyaj'a basıldığında hidrolik kaçıırıyordu, tamir conta takımları ile düzeltildi. Motorda subaplar kaçırıyor dediler, üst kapak sökülüp subaplar ayarlandı, pompa bakımı ve ayarları yapıldı.









 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Motordaki tekleme problemi subap ve üst kapak tamirine, kompresyon kaybının düzeltilmesine rağmen devam edince sorununpompadan olduğu anlaşıldı, biraz uğraştıktan sonra sorun çözüldü ve motor düzenli bir şekilde çalışmaya başladı. Bu arada Ankara Erdem Ustadan Werner F64 markalı mekanik vinç, yavru şanzıman, şaft ve ara transfer siparişi verdim, hepsi 2000 Tl tuttu. Vinç ve parçaları bana ulaştığında açıkcası hayal kırıklığına uğradım, vinç yağ ve pislik içindeydi, hiç bakım yapılmamış şekilde gönderilmişti, tamburun fren kolu kırılmış ve yerinde yoktu, vinç montaj ayakları eksikti ve gönderilmemişti, şaft ile vinç arasındaki ara transfer araca uyumsuzdu, bağlanamıyordu. Neyse Erdem Ustaya şikayetlerimi bildirdim ve kendisi tüm eksikleri gidereceğine söz verdi (Sağolsun gerçekten de ne eksikse hepsini gönderdi, uyumsuzları uygunları ile değiştirdi, ancak bu tam 4 ay sürdü vinç montaj ayakları Aralıkta gönderildi, bu nedenle vinci daha yeni monte edebildik.)

Vincin ilk halleri:







 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Ardından yürüyen aksam, fren sistemleri elden geçirildi, fren balataları yenileri ile değiştirldi, plastik olan fern hortumları yenilendi, fren merkezleri contaları değiştirlip bakımları yapıldı, aracın yağ filtreleri, motor yağları, şanzıman yağı, diferansiyel yağları değiştirldi, ufak tefek kaporta işleri yapıldı, ufak eğrilikler düzeltildi.



 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Ardından tüm kaporta, kasa, şase, jantlar, vinç ve parçaları kumlamaya verildi. (Bu arada yağ değişimi öncesinde yavru şanzıman monte edilip denendi).









 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Kumlama gerçekten çok etkili bir işlem bizim Rusty tüm paslarından arındı.









 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Kolay gelsin çok güzel bir araç almışsınız, Eski sahibi Engin Candoğan da arkadaşımdır , yabancıya gitmemesi iyi olmuş, biraz daha devam edin sonra bu başlığı garaja taşıyalım , herkesin aklının köşesinde bir unimog sahibi olmak vardır, bu konu çoğu kişiye rehber olur.

Selamlar
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

uzun zamandan sonra farklı bir mog'la karşılaştığıma çok sevindim. güle güle kullanın.
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Güle güle kullanın harika bir araç ortaya çıkacağına eminim...
 




Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Son halini nasıl olacak merak içerisindeyim. Allah iyi günlerde kazasız belasız kullanmayı nasip etsin şimdiden... Kolaylıklar...
 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Bu arada arka kasa tabanı ahşaptı ve yer yer çürümüştü, bu nedenle komple söktürüp saç yaptırdım.