Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serdartimur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 150
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,502
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

serdar bey önceliklşe kolay gelsin ama yine aynı balatadan takmanız demek aynı işlemlerle tekrar uğraşmanız anlamına geliyor.onun yerine asbestli balata bulmaya bakın derm çünkü üzerinden çıkan balatalar yarım debriyaj yaptığınız durumlarda birden yanıyor ve araç hareket etmiyor.bu araçlar azcık uzmanlık alanıma giriyor da eski bir teknisyen ordu mensubu olarak
 

Etiketler
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Daha sonra diff kilitleme esnasında oluşan hava kaçağı problemini çözmeye odaklandık. Ankara'dan Erdem Ustayı arayıp sorunu ilettik, bize differansiyellerin içindeki contaların değişmesi gerektiğini söyledi. Çok ucuz bir malzeme ancak onlara ulaşmak için diferansiyellerin sökülmesi gerekiyor. Neyse Şeref Ustam ön arka differansiyelleri söktü, içersinden çıkan contaları değiştirdi ve diffleri yeniden monte etti. Aracın vites kollarıının yanında bulunan 4x4 ve diff kilit kolu ilk seviyeye çekildiğinde merkez diffi kilitler, 2. seviyeye çekildiğinde ön ve arka diffleri birlikte kitler. Kolun 2. seviyesindeki fonksiyonu iptal edip yeni hava hotumları ile ayrı ayrı kontrol edilebilen ve ön ve arka diffleri bağımsız olarak kilitleyebilen bir sistem yaptık. Tabi aracı alıp hemen bir deneme sürüşüne çıktık, sonuç harikaydı, basınç kaybetmeden saatlerce diffleri kilitli tutabiliyor ve aracı maksimum performansta kullanabiliyordum. Şeref Ustamın ellerine sağlık, sağolsun.
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları


Zaten bronz balatadan bulamadık ve Ankara'dan dediğiniz gibi asbestli balata aldık. Kullanımda bir problem yok şimdilik.
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

o balatalar ancak askeriyede bulunurdur zaten ve bizde onları yıllar önce kaydını sildik ;D uzunca bir süre sorunsuzca aracınızı kullanmanızı dilerim keyifle kullanılacak bir araçtır emin olunuz.birde o araçla spin atma becerisini gösteren tek kişiyim bilginize o aracın maharetlerini benden iyi gösteren olmaz sanıyorum.birazcık öğündüm ama hakkım diye düşünüyorum onca yaşadıklarımdan sonra olsun okadar... elinizdeki canavarın kıymetini bilin ve kazasız belasız kullanın inşallah
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Teşekkürler, spin attırmak için 2x4 de arka diffleri kitleyip toprak yolda sert manevra yapmak mı gerekir acaba...?
 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

söylemem serdar bey çünkü çok tehlikeli bir durum ;D aracın yerden yüksekliği çok fazla ben onu yaptyığımda tüm arkadaşlar hayretler içinde bana baktılar ve araç devriliyor zannettiler.gençlik işte şimdi olsa yaparmıyım hiç : difleri kilitli kullanırken direksiyonu çeviremzsiniz aksi halde difrensiyeli dağıtırsınız.her ne kadar siz kilitleri ayrıdım desenizde çok yük biniyor diferansiyele ve onun için denemeyin derim
 


Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları


İyi günlerde sorunsuz kullanın. Kolaylıklar...
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

abim o kitapta yazanlar sizin araç için geçerli değil maalesef ama yinede kupa inmeden baskı balata değişebiliyordu bunu yapmak içiin ise tecrübe gerekli
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Kitap unimog 406 u900 ün 2 ciltlik tamir kitabı, yani benim aracımla ilgili. Eksik dediğim parçalar da aslında tornacı da yaptırılabilecek basit parçalar, kupayı ön bağlantısından şase üzerinden sabitleyip yükselten 2 çelik parça ve kupanın öne doğru düşüşünü engelleyen bir zincir ve uzun bir demir destek. Aslında kitapta gayet ayrıntılı tarif edilmiş ve çok bir zorluğu yok gibi.

Bu arada benim bildiğim kadarıyla orduda bulunan eski unimoglar hep 404 serisiydi daha sonradan 1300 serisi ile değiştirildiler ancak unimog 406 yada 416 orduda hiç kullanılmadı diye biliyorum. Bu nedenle 404 serisi ile 406/416 serisi birbirine tam olarak benzemeyebilirler. Tahmiinimce siz orduda daha çok benzinli motora sahip 404 ler ile haşır neşir oldunuz. Saygılarımla Serdar Timur
 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

evet haklısınız benzinlilerle fazlaca haşırneşir oldum ve 1300 serisi için ise aracı yeniden dağıtıp toplayacak kadar da tecrübeye sahibim sizdeki genelde ormanda dsi de telekomda ve karayolllarında kullanılan modelidir.sizin aracınızın direksiyonu eğer katlanır tipse kupa devrilir ama değilse devrilmez ve ayrıca kupayı şaseye bağlayan menteşeler de görünmüyor fotoğraflarda.neyse sonuçta işleminiz başarıyla gerçekleşmiş önmeli olan budur.benim bilmem yada bilmem okadar da önemli değil ama yinede şunu belirtmeyi isterim ki unimog deyince benim için akan sular durur ve dilim durmaz konuşur bildiğini söyler ;D
 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

doktorum nadir bey bu işi biliyor. ben bu kupayı bu hale getirdiğim zaman kupa yere inme seviyesine geliyor. tabii ki böylede güzel nadir beyi kutkuyorum bizde takıldığımız konularda nadir beyden yardım alalım derim.
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Aslında ben bu uygulamaya başlamıştım.Kamyon kupası gibi kupayı önden arkaya doğru kaldıracaktım.Hatta arkada mafsallar bile hazırlanıp yerine monte edilmişti.Sonra minibüs kupayı toptan değiştirme işine aklım yatınca bu işten vazgeçtim.Belki örnek olur diye resim ekliyorum.

[attachment=1]
[attachment=2]



 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

serdar bey, öncelikle aracınızı güle güle kullanın. gerçekten sarı-siyah uyumu çok yakışmış unimoga. kasanın üzerindeki tente uygulaması da çok farklı. elinizde tente kapalı iken (yani aşağıya indirilmiş şekilde) çekilmiş fotoları varsa bizimle paylaşırmısınız? çalışma mekanizması dikkatimi çekti. ustalarınızın ellerine sağlık. gerçek zanaatkar oldukları belli oluyo.
ekrem