Unimog 411 Projesi ...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tamertalas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 107
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,297

tamertalas

Kamp I
Mesajlar
110
Tepkime Puanı
88
Bu projenin başlangıcı yaklaşık 1,5 yıl önceye dayanıyor. Çalıştığım şirketin böyle bir aracı alarak restore etme (Unimog'un Türkiye distribütörüyüz ) isteği vardı. Aracı buldular, aldılar ve getirip önümüze koydular....Aracı ilk gördüğümde içimi bir heyecan kapladı ve aracı hemen atölyeye alıp incelemeye başladık. Ekli dosyayı görüntüle 2947 Ekli dosyayı görüntüle 2947

 
Son düzenleme:

Etiketler






Aracın üstünü kapatmak için bayağı çalışmışlar, bu da inanılmaz ağır ve gereksiz bir yapıydı ilk iş onu sökerek aracın sırtından büyük bir yük aldık Yalnız yapan ustayı tebrik etmek lazım... Aracın genel durumu aslında modeline göre iyi sayılır. Ciddi yapısal bir hasar yok , tüm mekanik aksamı çalışıyor ve çok fazla kurcalanmamış ...
 





Kabini indirdikten sonra sıra aktarma organlarıyla şaseyi birbirinden ayırmaya geldi.
 







İşlemler yavaş yavaş ilerlerken bir yandan da gerekli olacak parça listelerini yapmaya başladım. Almanya'dan sipariş edip aldığımız orijinal parça kataloğunu kullanarak yaklaşık 2 haftada tüm parçaların orijinal numaralarını tespit ettim ve konuyu sipariş haline getirdim. Daimler AG den konu hakkında bir destek bulamayacağımızı anlatınca Almanya'daki diğer alternatif parça tedarikçilerini araştırmaya başladım. Öne çıkan firma MOGPART (www.mogpart.de ) oldu ve şirket yetkilisi Andreas Schnetzer ile temasa geçtim. Adam Unimog'u yalamış yutmuş müthiş bir herif Zaten Unimog Gagenau fabrikadan emekli ve bizim firmayı iyi tanıyor. Fazla uzatmayayım onun firmasının parça kataloğundan çalışmaya başladım ve listeyi tamamladım. Parça fiyatları çok pahalı değil desem inanır mısınız bilmem.... MogPart ta bulamadığım bazı parçaları (direksiyon kutusu (yenilenmiş 2. el ) arka kasa ve karoseri ile ilgili bir kaç parça) MogWorld diye diğer bir firmadan sipariş ettim. Laf aramızda bu firma Mog partın eline su dökemez ama yapacak bir şey yok

Almanya da bulamadığım bir kaç parça oldu bunlardan en can alıcıları ön tampon, farlar, ek su deposu ve şinorkelin şapkası oldu.... (ilerilerde okuduğunuzda çok güleceksiniz daha neler nelerrr unutulmuş siparişte haberimiz yok tabi )
 
Son düzenleme:


Müthiş bir proje.

Devamını sabısızlıkla bekliyoruz.

Araç hakında biraz daha bilgi verirseniz sevinirim.

(Kaç model kaça alındı kim kullanmış)
 




Araç ruhsatta 1952 model yazıyor, biz Kastamonu'dan aldık. İşin doğrusunu sorarsanız aracın geçmişi hakkında detaylı bir bilgiye sahip değiliz..

Bu arada kaldığım yerden biraz daha devam edeyim ...

Uzun uğraşlar ve gümrük mevzuatlarından sonra malın en büyük bölümünü oluşturan ilk parti elimize ulaştı ..




Gümrük muayenesi yapan abi maket bıçağıyla koltuğumuzu güzelce ameliyat edip içini muayene etmiş... (Çıldırmamak elde değil )

 
Son düzenleme: