KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Bu forumda o kadar çok UNIMOG var ki, 2. proje olarak Unimog'la uğraşmayı düşünmeye başladım.. Askerde 4. kademe ağır bakım fabrikasında olduğumdan nasıl rahatsız bişey olduğunu iyi biliyorum o yüzden seviyorum.
Çok basit bir soruyla başlıyorum ruhsatta hepsi arazi taşıtı olarak mı kayıtlı?
Birde bana modeller ve teknik bilgi alabileceğim dolu dolu bir website söylermisiniz? Ingilizce olabilir ama Almanca olmasın lütfen
Bu forumda o kadar çok UNIMOG var ki, 2. proje olarak Unimog'la uğraşmayı düşünmeye başladım.. Askerde 4. kademe ağır bakım fabrikasında olduğumdan nasıl rahatsız bişey olduğunu iyi biliyorum o yüzden seviyorum.
Çok basit bir soruyla başlıyorum ruhsatta hepsi arazi taşıtı olarak mı kayıtlı?
Birde bana modeller ve teknik bilgi alabileceğim dolu dolu bir website söylermisiniz? Ingilizce olabilir ama Almanca olmasın lütfen
Geneli kamyonet olarak geçiyor.Bizimkisi kapalı kasa yan camlı kamyonet örneğin.
Bilgi amaçlı malesef benim bildiğim yeterli içerikte İngilizce site yok,ama spesifik bir soru sorarsanız elimden geldiğince yardımcı olabilirim.Ayrıca evet,Unimoglar'ın orjinal vinçleri PTO yani yavru şanzıman vasıtasıyla şanzımandan hareket alarak çalışır.
Benim şahsen bildiğim ve gördüğüm unimog ruhsat çeşitleri
1- Arazi taşıtı
2- Kamyonet
3-Yan camlı kapalı kasa kamyonet
4- Karavan
5- Kamyon
Ayrıca PTO ile ilgili gerekenleri Can söylemiş.Benim ilave edeceğim , PTO ( Yavru Şanzıman ) çıkışından sonra mekanik olan dağılımı ( ön , arka veya her iki vinç için birden ) gerekirse hidrolik veya pnömatik sisteme çevirebilirsiniz.
Nadir Bey teşekkür ederim. Bende "arazi taşıtı" ve "yan camlı kapalı kasa kamyonet" yazanları görmüştüm. Esasında temel fark arazi taşıtının ile 1. köprüden geçebilmesi olmalı.. Forumdan ve internetten epey bir araştırma yaptım, alt yapıyı oluşturuyorum PTO bildiğim kadarıyla biraz yavaş ama makina çalıştığı sürece problemsiz. Ben CJ'de bile PTO kullanmayı düşünüyorum, şanzımanımın yavru şanzıman çıkışı var bir Ankarayı dolaşmam lazım. Araştırdığım kadarıyla Unimog'da arazi şanzımanı yok, herşey tek şanzımanda.. Crawler Gear diye birşey buldum,
Günaydın Orkun bey .Ben de yukarıda ki linkleri Sizin ve diğer ilgilenenler için yazmıştım.Bu siteyi iyi bilirim.Naçizane bir de resmimiz var o sitede , müşteri araçları bölümünde.
Evet , crawle gear , almancası kriechgang.Her iki fiil de sürünmek kökünden geliyor.Ama biz çılgın türkler buna '' Karınca Şanzıman'' adını vermişiz. ;D
Türkiye de var.Tabii ki unimoglardan çıkma.İvedik ve Ostim de bakmak lazım.Ben benimkini bu siteden getirtmiştim.Daha çok teknik bilgi isterseniz verebilirim.Ama ingilizce olarak yukarıda ki siteler de unimoglarla ilgili her şeyi bulabilirsiniz.
Saygılarımla
Bie ek not daha.Unimoglardaki PTO'lar hiç de yavaş çalışmaz.Zira kuyruk mili çıkış devirleri bir tarım traktörününküne eşittir.
540/1000 d/d
Çünkü traktörün kullanacağı her ataşmanın aynısını çalıştırmak prensibi ile yapılmışlardır.
Nadir Bey çok teşekkür ederim.
Ben biraz dersimi çalışayım.
Bu karınca şanzımanı beni heyecanlandırdı.
Bende mesajı attıktan sonra gördüm resminizi, gurur verici.
PTO konusundada hep Warn yada Milemarker winch'le mukayese ediyorlar, şahsen ben hiç PTO kullanmadım ve PTO ile kurtarılmadım Kullananbilir.
İnşallah bir gün Atilla'nın dükkanda buluşur , hem tanışır hem de dertleşiriz. ;D
Unimog ile ilgili her şeyi her zaman her saat forumdan veya tel ile de arayarak sorabilirsiniz.
Valla yakında Atilla beni dukkandan kovacak zaten ben haftaiçi hergun ordayım işyerim Maslakda. Öğlen yemeğe beklerim. Unimogla ilgili daha çok sorum olacak gibi
Almanlar aslında o kadar basit , fakat bir o kadar da güçlü bir makine yapmışlar ki , hayran olmamak ve saygı duymamak mümkün değil.Zaten üçkağıdı en az düşünen bir toplum olarak endüstride geldikleri yer ve ortaya koydukları ürünler de meydanda.
ikinci dünya harbinden sonra alman mühendisler , öyle bir araç yapalım ki , her türlü arazi şartında ilerleyebilsin ve ülkelerinde çok önemli bir yer tutan ormancılık ve tarım alanlarında işe yarasın diye düşünmüşler.İlk üretilen unimoglarda tekerlek iz açıklığı patates fidelerinin ara açıklığına göre dizayn edilmiş.
Resimdeki bir U404S şanzımanı.Yavru şanzıman PTO dediğimiz dişli grubu ana şanzımanın yanına monte ediliyor , karınca şanzımanda alt tarafına.Bu her iki aparatta opsiyonel olduğundan , bunların takılması gereken yerlerde vidalı kapaklar var.Bunları çıkarıp aparatları monte ediyorsunuz.