merhabalar nadir bey birde ben jeepin sorusuna ek yapmak istiyorum saibindende 75model hava kuvvetlerinden çıkma 50000 de benzinli var dizelle arasında perfornmans ve yürüyen olarak çok mu farkvar dezevanajı yakıt dışında nedir ?
Tabii çalışır.Şu anda Almanyada da günün konusu.Benzinli mogları dizele çevirenler mazot fiyatlarından dertliler.
Bizde de öyle değil mi ? Şu anda binek olsun , 4x4 olsun , LPG'ye dönüş çok cazip ve ekonomik.Ama tabii burası TR , iki saat sonra neler olur bilemem.
merhabalar nadir bey birde ben jeepin sorusuna ek yapmak istiyorum saibindende 75model hava kuvvetlerinden çıkma 50000 de benzinli var dizelle arasında perfornmans ve yürüyen olarak çok mu farkvar dezevanajı yakıt dışında nedir ?
Aman aman bir fark yok.Her ne kadar oranlar yönünden benzinli dizele az biraz üstün görünse de , arazide çok bir şey farketmiyor.Eski modellerde benim favorilerim benzinli U404S ( zaten tek benzinli mog ) ve de dizellerde U406-416.
235 nolu mesajda oranlar ayrıntılı olarak verilmiş.
Göktuğ bey , U411 bayağı da temizmiş.Valla hobby aracı olarak kaçırma derim.Ama kanalkepçe falan diyorsun , orada biraz duruyorum.Sanki yeterli gelmeyecek gibi.
Teşekkür ederim. Bunun genişliği CJ için uygun gibi esasında. 411 lerde kilitli diferansiyel var mı? Diferansiyel yine orta ile sürücü tarafı arasında.. esasında en büyük problem burda çıkıyo adaptasyon sırasında... unimogda arazi şanzımanı yok... diferansiyeller ortaya yakın... 404 diferansiyellerinde hiç problem çıkmadığını duymuştum... aksları keçeleri açıp bakım yapmaya gerek bile yok diyorlardı....411 çok şirin 53km de iyiymiş 32 hp kutu gibi ;D acaba dingiller zayıfmıdır :?
mogzilla' Alıntı:
Orkun U411 dingil genişliği 1720 mm.Ben en çok max. sürate takıldım 53 km/h ;D
En azından hiç radar sorunu yok.Gerçi bende de yok ya.
Diğer teknik bilgiler aşağıda.Tercüme etmemi istediğin yerler varsa söyle lütfen.Ama çoğu anlaşılıyor zaten.
Orkun selam ; pratikte 404-411 def arasında fark yok.Def. kilidi de zaten tüm serilerde standart.Defransiyel ile ilgili olarak opsiyonel olan sadece yavru ve karınca şanzımanlar.( yavru şanzımanlar da eski tiplerin hemen hemen tamamında var )
bitane mog dingilli CJ-6 buldum, ancak araç sahibini tanımadığım için resmini koyamıyorum size özelden göndereceğim.. biraz daha altyapı çalışması yaptıktan sonra Ankara yolları görünüyor ufaktan
arkadaşlar özellikle nadir bey daha sonra ayrıntılarından bahsedeceğim açılır kabinli bir karavan yapmak için ( düşük bütçeli) bunu almayı düşünüyorum fikir ve önerilerinizi tavsiyelerinizi paylaşırsanız sevinirim.Aracı hava kuvvetlerinden almışlar arazide kullanırız demişler ama olmamış 1 kusur senedir yatıyormuş. orjinal telsiz aracı imş.
birde benzinlinin ortalama yakıt sarfiyatı ne olur 700 kg yükle tahmini .lpgye çevirsek 20 litre yaksa diye düşündüm 350 ytl yapar kmde dizel de herhalde 3 aşağı beş yukarı aynı. benzinlinin bakımı ve motor arızasında tamiride daha kolay olur diye düşünüyorum.bu arada ben kimygerim tabi dizelle ilgili şu biodizel üretme makinasını inceliyorum. 1 ytlye maledersek olay çok değişir.
Ercüment abi unimog un makinası çok düşük güç üreten bir makina onu söküp diesel mercedes makinası takıyolar daha yeni teknoloji ozaman parça problemi ve yakıt düşüyor tabi Nadir abi daha detaylı anlatabilir ...
doğru gültekinde yeni mevzuata göre motor değiştiremiyormuşsun falan diyorlar ayrıntılarıda bilmiyorum forumda bir yerde işlenmişti sanırım bakmak lazım