KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
BİLDİĞİMİZ ÜZERE UNİMOGLAR ÜZERİNDE ALMANLAR 100 LERCE UYGULAMA KULLANIP HER ÇEŞİT İŞLERDE HER AMAÇLI KULLANIYORLAR PEKİ OZAMAN BU NE YAHU ÇÖZEMEDİM VALLA
bende tam tahmin edemedim aslında kabin itibaıyla sağa yönelik bir iş yaptığı kesin arka cantlara bağlı sabit mafsallar helezon salınımını iptal ettiğide kesin ama amacı ne kestiremedim : ) tren çekenide biliyorum ama bunda öybir aparat göremedim
Arkadaki uzantı sanırım vinç. yan taraftan ağır yük kaldırırken aracın helezonları yükün etkisi ile fazla esneyip aracın yana aşırı yatmasını engellemek için olabilir mi?
hepimiz hem fikiriz neden dıştan böyle birşey yapmışlarki mercedes MB trak larda helazonları devreye sokup çıkartan havalı bir sistem var o kit den kullansalarmış : ???
almanlar hiç üşenmiyor hea aklına geleni yapmış adamlar ;D geyik değilmi wc temizleyici uni ler bile vardır ;D
hepimiz hem fikiriz neden dıştan böyle birşey yapmışlarki mercedes MB trak larda helazonları devreye sokup çıkartan havalı bir sistem var o kit den kullansalarmış : ???
almanlar hiç üşenmiyor hea aklına geleni yapmış adamlar ;D geyik değilmi wc temizleyici uni ler bile vardır ;D
Araç üzerindeki bir tür vinç... yanal kullanımlarda agır yükün aracın dengesini bozmaması için düşünülmüş aynı zamanda aracın ileri geri hareketini ( kısa mesafe gibi ) engellememiş... bence helezonları düşünmekten çok , agır yüklerde emniyeti saglam a almak için yapılmış bir sistem, ama helezonlarıda korudugu bir gerçek.
Otoban kenarındaki otları biçmek,ağaçlarıda budamak için geliştirilmiş herhalde,bir yerde videosunu görmüştüm
Şoför ayrı operatör ayrı böylece araç hareket ederken yol kenarındaki otlar biçiliyor,galiba yol kenarındaki engebeli arazi düşünülerek iki kişilik yapılmış.o janta geçen sistem tahminimce hidrolik,herhalde araca açı vermek için kullanılıyor ,biçme ekipmanlarını görmediğiniz için anlayamadınız herhalde ,görsekte pek birşey anlaşılmıyor ya
Araç hareket halindeyken ekipmanları kulanabilmek için şaseyi sabitliyor,aracın sağa sola yatmasını önlüyor, vincin ayaklarının gördüğü görevi görüyor.Hareket halinde ayakları kullanamayacağı için geliştirilmiş bir aparat,akıllıca bir düşünce..
yakından görmek gerek... fakat üstteki ilk resimlerdeki ile bu son resim arasındaki mekanizma işlev olarak aynı olmasına karşın dizayn farklılıgı var.. ilk resimdekinde olan sistemde aracın hareket halinde iken kullanılmasında problem olur.. buna göre çift rulmanlı bir şey yapabilirlerdi.. gerek görülmedigine göre sadece destek amaçlı düşünülmüş gibime geliyor.. son resimdeki sistemi büyüterek baktım çözemedim.. teker e takılan ana blok döndügüne göre teker milinden destek alan parçanın ayrı olması gerek.. turuncu renkli göbek milinde çalıştıgını gösteren boya dökülmesi-iz vs olmaması tekerdeki ve mildeki parçanın yekpare olmadıgını gösteriyor.. göbekte igne tip rulman kullanmışlar gibime geldi... bu kadar beyin cimlastigi yeter... bu saatte...