UNİMOG

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BBOYTED Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,126

Etiketler
Ynt: UNİMOG

Tren raylarında gıtmek ve yuk kaldırmak ıcın yapılmıs olabılırmı?
On tampon altındakı demıre raya uygun tekerleklı bır ekıpman baglanıyor olabılır.
Kasadan lastık merkezıne ınen kolda. Kasanın saseye baglantısının ve helezonların esneklıgını alabılmek ıcın dırek teker merkezıne yuku aktarıyor olabılır. Yalnızca tahmın
 

Ynt: UNİMOG

bende tam tahmin edemedim aslında kabin itibaıyla sağa yönelik bir iş yaptığı kesin arka cantlara bağlı sabit mafsallar helezon salınımını iptal ettiğide kesin ama amacı ne kestiremedim : ) tren çekenide biliyorum ama bunda öybir aparat göremedim
 

Ynt: UNİMOG

arkayı sabitlemişler. Demekki zıplamaması gereken birşey yapıyor araç.
 

Ynt: UNİMOG

Arkadaki uzantı sanırım vinç. yan taraftan ağır yük kaldırırken aracın helezonları yükün etkisi ile fazla esneyip aracın yana aşırı yatmasını engellemek için olabilir mi?
 



Ynt: UNİMOG

yukarıda saydığınız her şey için kullanılan bir aparat .
 


Ynt: UNİMOG

hepimiz hem fikiriz neden dıştan böyle birşey yapmışlarki mercedes MB trak larda helazonları devreye sokup çıkartan havalı bir sistem var o kit den kullansalarmış : ???
almanlar hiç üşenmiyor hea aklına geleni yapmış adamlar ;D geyik değilmi wc temizleyici uni ler bile vardır ;D
 


Ynt: UNİMOG








kokpitte iki joystick var.hassas bir vinç olma ihtimali varmı.sanki vinç bomu gibi bir uzantısı var
 





Ynt: UNİMOG


Araç üzerindeki bir tür vinç... yanal kullanımlarda agır yükün aracın dengesini bozmaması için düşünülmüş aynı zamanda aracın ileri geri hareketini ( kısa mesafe gibi ) engellememiş... bence helezonları düşünmekten çok , agır yüklerde emniyeti saglam a almak için yapılmış bir sistem, ama helezonlarıda korudugu bir gerçek.
 

Ynt: UNİMOG

Otoban kenarındaki otları biçmek,ağaçlarıda budamak için geliştirilmiş herhalde,bir yerde videosunu görmüştüm
Şoför ayrı operatör ayrı böylece araç hareket ederken yol kenarındaki otlar biçiliyor,galiba yol kenarındaki engebeli arazi düşünülerek iki kişilik yapılmış.o janta geçen sistem tahminimce hidrolik,herhalde araca açı vermek için kullanılıyor ,biçme ekipmanlarını görmediğiniz için anlayamadınız herhalde ,görsekte pek birşey anlaşılmıyor ya
 

Ynt: UNİMOG




Araç hareket halindeyken ekipmanları kulanabilmek için şaseyi sabitliyor,aracın sağa sola yatmasını önlüyor, vincin ayaklarının gördüğü görevi görüyor.Hareket halinde ayakları kullanamayacağı için geliştirilmiş bir aparat,akıllıca bir düşünce..
 



Ynt: UNİMOG


yakından görmek gerek... fakat üstteki ilk resimlerdeki ile bu son resim arasındaki mekanizma işlev olarak aynı olmasına karşın dizayn farklılıgı var.. ilk resimdekinde olan sistemde aracın hareket halinde iken kullanılmasında problem olur.. buna göre çift rulmanlı bir şey yapabilirlerdi.. gerek görülmedigine göre sadece destek amaçlı düşünülmüş gibime geliyor.. son resimdeki sistemi büyüterek baktım çözemedim.. teker e takılan ana blok döndügüne göre teker milinden destek alan parçanın ayrı olması gerek.. turuncu renkli göbek milinde çalıştıgını gösteren boya dökülmesi-iz vs olmaması tekerdeki ve mildeki parçanın yekpare olmadıgını gösteriyor.. göbekte igne tip rulman kullanmışlar gibime geldi... bu kadar beyin cimlastigi yeter... bu saatte...