Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERKANEFE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,316
Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

Ortadaki gri parça....

Bazi modellere gore özel uretim kitler var. Mesela vx 100 için soldaki boş dume yerine takilabiliyor. Kesme delme yok. kor tipayi çikar aleti tak.

 

Etiketler
Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

haklısınız ben turbolu arac kullandıgım halde turbo noktasında bilgimin olmadıgını belirterek dizeil aracların benzinlilerden faklı olarak rorantite calıştırılarak hararetin düşürüldününü söylemeye çalıştım. şöyle acıklamaya calışayım 1.3 multijet aracı motor soğukken çalıştırıltıgında motorun ısınması hareket edilmedince uzn sürüyor veya normal hararetinde olan araç durdurup rorantite çalıştıgında hararet düşüyor bu banzinli araçlarda tam tersinde çerçekleşiyort. eski kamyon ve otobüslerde motor bilokları hacimli oldoklarından dolayı şöförlerden duydugum için söylüyorum motorun sicaklık (hararet ) derecesini yani soğutmak için rorantite çalıştırıyorlarmış imla hatalarımdan dolayı özür dilerim
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak


Bilgiye bak ya, çok teşekkür ederim haberim bile yoktu, hocam turbo timer taktırmak için bana adres verebilir misin ? Birde ben normal araç kullanıcısıyım dağa taşa çıkmıyorum ama boş yolda da basıyorum, taktırmama gerek var mı acaba ? Taktırmak istersem önereceğin usta vs varsa alabilirsem sevinirim..

Bu arada araç kendiliğinden kapanıyor dediniz, anahtarı çekip kapıları kitliyip arkanıza dönerek eve mi gidiyorsunuz araç çalışırken yoksa aracın başında bekliyor musunuz araç'ın kendisini kapatması için ?
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

Turbo timer temini için ebay yada araç modifiye eden firmalardan yardım alabilirsiniz montaj konusunda yine size yardımcı olacaklardır.

Vitesi boşa alıp el firenini çekip aracı stop etmeniz yeterli. Daha sonra aracı kilitleyip ayrılabilirsiniz süre bitince araç stop edecektir. ama ilk alışma döneminde vitesi boşa almayı çok defa unutmuşluğum vardır ;D ayak debriyajdan kalkınca stop kaçınılmaz tabiki ;D

Şu anki aracım dizel corolla ve turbo timer yok ama alışkanlık edindim arabaya bindiğimde bişeylerle oyalanıyorum inerken telefon cüzdan vs toplanıp inmek zaten ort. bir dakika ki buda yeterli zaten çok aceleci bi yapım yok rahatım. Uzun yolda 3-5 dakika kafidir aracın motor saağlığı içinde yararlıdır. Yalnız aracı çok yüksek devirlerde kullandıysanız süreyi biraz uzatabilirsiniz.
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

Benim babam otobus soforuydi bilirim 302 sevdasini...
Evet haklisiniz eskiden motor kaputu açilirdi cunku sogutma yetersizdi. araçlar mola yerlerinde çalişirdi. ama sonradan çikan araçlar daha buyuk hacimli olmasina rahmen istop edilirdi ki sonrakiler turbodur biliyosunuzdur. (0302 s )

Beyler olay sogutmayla ayri bir konu turbonun sogumasini beklemiyoruz. turbonun donem milinin yagsiz kalmamasini bekliyoruz.
Gaza bastiniz tam gaz mil dondu ki 10 binlerle konuşulan bir rakamdir. bunun normal hale donmesi için bir kaç dakka geçer neticede onu firenlicek hiç bir etken yok. kendi kendine yavaşlicak o aradada milin içinde dondugu yatak yagsiz kalmamali olay bu

bastik geldik istop ettik. mil donuyor done done yatak kuru kaldi ? sorun burda

bu arada 4,2 turbo dizel toyotamda var senede 10 bin yaparim anca ama 1,3 multijette yok araç 82 binde sifirdan beride bende

Serkan bey gittiginiz yol onemli degil şartlarda sadecee arabayi istop etmeden bir kaç dakika once cok devir cevirmezseniz vede park edince hemen stop etmezseniz sorun yok.
Ben araci kapar giderim o camlari tek tek kapar 30 sn sonrada stop eder. el freni çekili olmali yoksa hemen eder.
 



Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

sn mücahidbey touba noktasında haklısınız yalnız benim 1.3 mülti jet motorda torbo 2600 devirden sonra devreye girdiği için arabayı park etmem esnasında çalışmadıgı için veya ben sakin kullandıgım için turbonun yaglaması normale gelmesi okadar önemli degil fakat devirli kullanan arkadaşlar için dedikleriniz dikkate alınmalılardır...saygılar
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

Gerçekten çok yararlı bir başlık olmuş bilgi veren arkadaşlara tşk ederim
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

Dizellerde ilk calistirildiginda ve stop edilmeden rolantide yaklasik 30 saniye civari calismasi mtor omru icin saglikli olacaktir...
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak


turbo basınc basmadıgında ....durmaz..dönmemezlik yapmaz..

motoru çalışan ,,eksozundan duman çıkaran ,,her aracın turbosu dönüyor demektir..

dizel makinalarda devir 6-7bin döneni yoktur..dolayısıyla devirli kullanımı söz konusu degil..cogu 4000-4500 devir döner max.

devirli kullanım verimli degildir o bölgede cok da verimli olmazlar..

tork gücünü yaklaşık 2000 devirde verir ve verimli olmaya başlarlar ve max 3000 deviri gecmemek az yakıt cok güç en verimli kullanılması gereken yerdir..
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

İyi günler
Turboların en önemli kısımları yataklamalarıdır,çok yüksek devirlerde (10000-12000 d/d)dönen milin yağlanması gerekir.
Eski ustalar turboları kontrol etmek için, araç stop ettikten sonra turbonun yaklaşık 5 dakika dönmeye devam edip etmediğini kontrol ederlerdi. (Çok mükemmel bir yataklama sayesinde sürtünme kayıplarını minumuma indirilmiştir,bu sebepten araç stop sonrası yaklaşık 5 dakika döner.) Yüksek devirle dönen turbolar motor stop edildikten sonra turbo milini yağlayan özel yağlama sistemine sahip değilse, siz turbo milini yağlamak için araç durduktan sonra 2-5 dakika motoru stop etmeden yağlamayı sağlamanız gerekiyor.
Saygılar
 



Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

Eskiden Arabaları durduktan sonra bir müddet çalıştırmalarının sebebi motor hararetini düşürmek içindi arabayı istop edince soğutma sıvısı radyatör ile motor arasında devridaim yapmaz motor içinde soğutma sıvısı hapsolur fazla ısı silindir kapağı ile motor buloğuna aşırı basınç yapacağı düşünülürdü hatta bazı fanlı arabaların istop ettikten sonra fanının çalıştığı duyulurdu. kısacası aşırı ısınan motoru biraz daha fazla soğutma düşüncesi idi. faydası var mıydı yok muydu bilinmez. sağlıcakla kalın
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

birazcık şehir efsanesine benziyor her halükarda turbo stop ettikten sonra 5 dakika daha dönecektir.
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

Merhaba, aracım turbo dizel otomatik vites,

örneğin uzun yoldan geldiğimde aracı rölantide bekletmek için vites D konumunda frene basılı mı bir kaç dakika beklemeliyim.. yoksa vitesi N konumuna alıp mı beklemeliyim. Eğer N konumuna alıp beklemeliysem aracın şanzumanına zarar vermiyor mu?
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

tazz abicim,
vitesi "N" nötr=boş konumunda iken turboyu soğutmanız iyi olur,
"D" konumunda iken viteste oluyor, uzun süreli duraklamalarda tavsiye edilmez,
N ye alın araçtan alacaklarınızı falan indirirken çalışsın bi yandan,
park etiğiniz yer müsaitse güvenlik olarak eve eşyalarınızı falan götürdükten sonra gelip stop edebilirsiniz.

benim tüplü Reno 19 un gaz sızdırma sorunu nedeniyle bitirip sanayiye gitmem gerekiyordu, yedek anahtarı üstünde çalışır bırakıp, kumandadan kilitleyerek eve gidip yatmıştım
 

Ynt: Uzun Yoldan Sonra Dizel Motoru Belli Bir Süre Çalıştırmak

İyi günler
Aracınız bekleme pozisyonunda en doğru vites P (park) pozisyonudur,çünkü N konumunda aracınızın firenine basmak zorundasınız.
P pozisyonunda firene basmanız gerekmiyor.Araç çalışı vaziyette bekleme durumunda, araç kullanan kişinin bayılması, kendini kaybetmesi durumunda P pozisyununda olması bir çok kaza ve yaralanmaları önleyecektir.
Saygılar