Vinc Garanti Aciklama Talebi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TEKNIKISLEM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,310
Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

takipte fayda var...
 

Etiketler
Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Benimde aldığım vincin bir tanesi sıfır olmasına rağmen halatında özürlü bir yer çıkmıştı açıldığında. halat yepyeniydi ama sararken yapılan bir işçilik hatasında halat hasar görmüştü, yapan işçide muhtemelen üstüne sarıp görünmemesini sağlamış, öyle paketlenmişti. Sentetik halata geçeceğim için umursamamıştım.
 


Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Vincin montajı Antalyada Ahmet usta tarafından yapılmış montaj esnasında Mustafa bey aracının başında montajı ve ürünü kontrolü ve saglam şekilde teslim almış dogrumudur. Bu sürec cercevesinde vinc ileri geri sarma işlemini yapmış ve arac Sivasa geri dönmüş ve ilk gezide vinc sarma işlemini yapamamış sanırım peki montajdan sonra yol esnasında tam sıkılmayan şase koblosu sarsından gevşemiş olup vincin calışmasına mani olmuş ola bilir Kürşat kardeşimin dedigi gibi vinc halatı sarma esnasında zedelenmiş ola bilir tabiki bizimkiler varsayım teorisi sonucta satıcı size sıfır ürün göndermiş sis kulanılmış ürün oldugunu söylüyorsunuz THK heyetinin atadıgı hakem heyeti nihayi sonucu belirliycektir. Yukarda belirttigim var sayımlar bizlerinde montaj esnasında başımıza gelen olaylardır
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI


Sevgili dursun usta iyi niyetinizi anlıyorum ama nedense bütün varsayımlar bizim hatalı olduğumuz, huma otonun sütten çıkmış ak kaşık olduğu yönünde. Nasreddin hocanın dediği gibi " ARKADAŞLAR BU HIRSIZIN HİÇ Mİ SUÇU YOK " .

( Hırsız kelimesi nasreddin hocaya aittir, zaten konumuzda hırsızlık bir olay yoktur, yanlış yerlere çekilmemesi temennisi ile )
 



Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI


Ömer bey Huma otonun bu konuda varsa bir yanlışı muhakkak bunu düzeltir daha evvelde bizim aldıgımız sorunlu ürünler oldu ya nakliye sırasında kırılan ürünü bile degiştirdi huma oto bir cok arkadaşın kendi hatasıyla bile kırdıkları parcaları üçretsiz degiştirdi hiç sorun yaşamadık inşallah bir an önce sorununuz cözülür kimse böyle olmasını istemez bu piyasada bir cok firmayla vinc alış verişimiz oldu hatta bir vincimin motoru yanmıştı italatcı firma vinci degiştirmek için aldı bizden tam ümidi kesmiştikki iki yıl sonra bize vincin yenisini verdiler Huma oto da sorunu cözecektir muhakkak hakyerini eninde sonunda bulur
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Ömer bey, hemen kiziyorsunuz, bizler de sanki Huma Otodan komisyon alan tipler olma
ak icin gercek fikirlerimizi aciklamAktan cekiniyoruz, en basta vincin ikinci el ve bozuk hatta vida yerleri lacka teslim edildigi yazildi, ama sonradan vincin sifir ve calisir durumda teslim edildigi ortaya cikti, kusura bakmayin ama bu bir karalamadir
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Arkadaşlar merhaba

geçen süreye bakarak, şu ana kadar bir şekilde çözüm üretilmeliydi ya da sonuç için bir şeyler yapılmış olmalıydı diye düşünüyorum, an itibarı ile sanıyorum bir gelişme yok.
birkaç yorum yapmak istiyorum.

1- Satıcı firma ürünün kalitesinden ve ayıpsız olduğundan kesinlikle emin, malına güveniyor, resmi tüm prosedürleri tamamlamış, ithalat, üretim, montaj, satış, servis vs. konularda tüm yeterliklere sahip, arıza ve servisle ilgili bütün prosedürler tamam, ilgili raporlar belgeli personel tarafından düzenlenmiş ve ıslak imzalı olarak mevcut, üretici firmadan konu hakkında görüş sorup, taviz vermeme konusunda bilgi almış.
2- Tüketici ürünün ayıplı olduğundan kesinlikle emin, elinde fatura, irsaliye, kargo teslim-tesellüm belgeleri var, sorun görüldüğü anda yetkili servis personeli tarafından arızayı tespit ettirmiş, servis formu düzenletmiş, formu düzenleyip imzalayan firma yetkilisi ya da yetkili servis personeli, ıslak imzalı olarak mevcut.
3- Satıcı firma 1 noda olanları karşılayamıyor, eksiklikler var.
4- Tüketici 2 noda olanları karşılayamıyor, eksiklikler var.

Ben tüketici olsam ne yaparım, yani yukarıdaki 4 durum için
1- Ürün garanti süresi geçmemiş, yeni alınmış, arıza mutlak KULLANICI HATASI bu bana ders olur, daha sonraki alımlarımda dikkatli hareket ederim, zira 1 no daki şartları eksiksiz sağlayan firma her türlü yatırımı yapmış, her türlü sonuca hazırlıklıdır, işini ciddi yapıyordur, ürün teslim ve kontrol aşamaları tıkır tıkır çalışıyor ve teknik personeli işinin ehlidir, hiç kimsenin boşa harcanacak kuruşu yoktur, bu firma ile ters düşmeye gerek yok, adamlar işi biliyor, ancak bu tarz bir firma da genellikle müşteriyi bir şekilde mutlu eder.
2- Ürünü satıcıya-yetkili servise elden götürüp, teslim ettiğime dair imza-kaşe olan bir belge alırım, bu belgede teşhis-onarım-teslim ile ilgili açıklamaları okurum, özellikle en altta ya da arkada ve en altta olan en küçük punto ile yazılmış bilgileri okurum, beklerim, URUNUN HATALI OLDUGU anlaşılır, kanuni süre içinde çözüm üretilir, henüz ürünü alalı 29 iş gününü geçmemişse para iadesi ya da yeni ürün isterim, satıcı firma 1 no daki şartlara sahipse paramı derhal öder, istersem yeni ürün verir, kapris yapmaya abartmaya gerek yok yeni ürünü alırım.
3- Satıcı firmanın o anki ruh haline bağlı, canı isterse, istediğini yapar, sattığı ürünler garantisiz, onarım bedelini kendisi karşılıyor, onarımı yaptıracak personeli yok dışarıda onarım yaptırıyor, sürümü çok olan malı satıyor, ürün devamı yok, hızlı alıp hızlı satıyor, bu gün pencerelere cam satıyor, yarın mahalledeki çocuklara sapan satıyor, hallederiz abi, ben seni ararım abi, duymadım abi, söylemediler abi, çok yoğunum, şehir dışında, rahatsız, özel durumu var, bakmak lazım, hemen olmaz, git-gel, zaman kaybı, para kaybı, eyvah durum fena, elimde olan ne kadar belge var ise derhal ve acilen kanuni yoldan müracaatlarımı yaparım, hiç vakit kaybetmemek lazım, bu durumda olan sorunların yüzde 70 i tüketici lehine sonuçlanıyor, ama geçen süre ve harcanan zaman birde yıpranan sinirler düşünülürse tüketici epeyce hırpalanıyor.
4- Faturasız mal almışım, baştan hata, faturam var ama başka hiçbir belge (servis formu vs.) yok, telefonda halletmeye çalışmışım, çözüm üretilseydi ilk 7 gün içinde zaten üretilirdi, zaman boşa geçiyor, 29 gün dolmadan hemen belgeli olarak ürünü satıcıya göndermeliyim, ürünü gönderdiğim tarihte satıcıyı resmi yoldan haberdar etmeliyim, iade mi istiyorum, yeni ürün mü istiyorum bunu satıcıya resmi yollardan bildirmeliyim (noterden iadeli taahhütlü) yoksa ver kargoya gitsin şeklinde olmuyor.

Dedim ya bunlar benim kişisel yorumlarım, gerçek olaylar ve kişilerle hiçbir alakası yok, yaptığım yorumlarda dehşetli yanılıyor olabilirim,
Ama;
asgari ücretin altıyüzküsür olduğu bir memlekette binüçyüzküsür yüksek bir rakam.


Sakin ve mutlu kalın …
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Açıkcası bu işin ilk başta bir şekilde uzlaşma ile bitmesini bu kadar büyümemesini isterdim. Bazı konularda haklıyı haksızı aramakdansa olayı uzlaşma ile çözmek her iki taraf içinde en iyi yoldur. Buda öyle bir mevzu.

Benim bu mevzuda hoşlanmadığım tek durum, bu güne kadar LR kullanan herkesin istisnasız parça aldığı, off road ihtiyaçlarını karşılayan, Gezenbilir üyelerine %15 indirim yapan, gezenbilirin bir çok organizasyonunda maddi manevi desteğini esirgemeyen, ve en önemlisi bu güne kadar hiçbir tüketici memnuniyetsizliğini duymadığımız bir firmanın , sadece bu olay için yerin dibine sokulması. Hüma oto bu konuda yasal prosedürden sonra suçlu bulunsa bile, sonuçda bir hata yapmıştır, bazı şeyler yanlış anlaşılmıştır vs vs. Oturup bu konuya özel olarak Hüma oto şunları yanlış yapmıştır diye konuşuruz. Bundan sonra şöyle yaparsa doru olur filan deriz. Hüma oto geçmişindeki iyi niyetli hizmetiyle bu saygıyı hakeden bir firma. Oysa burda yapılmak istenen Hüma oto ya komple bir karalama kampanyasına dönüşüyor bu yanlış. Ha ileride bir sürü kötü örnek yaşamaya başladığımız bir firma olur, herkes memnuniyetsizliğini bildirmeye başlar o zaman topyekün bir tavır koyarız. Babam bile haksızsa haksızsın derim yada kötüyse kötüsün derim.

Tüketici hakları çok önemlidir bu tüm dünyada böyledir, ama unuttuğumuz konu hiçbir hak tek taraflı değildir. Aynı şekilde saygı beklentiside tek taraflı olmamalıdır. Olay eğer mahkemeye intikal ettiyse bekler sonucunu görürüz. Bunun ötesinde artık yapılan her türlü yorum burda luzumsuz şekillere giricek.
 



Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI


Ya hakan bey allah aşkına, alıntı yaptığınız veya şimdiye kadar yazdığım mesajlar içinde tarafsızlık dışında kime ne dedim de kızdım. Asıl şimdi sizin bu mesajınızdan sonra sizin art niyetli olarak bu mesajları yazdığınızı düşünmeye başladım. Mümkünse olayı germeyin.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Kürşat bey gezenbilir üyelerine indirim diyorsunuz ama, mustafanın vinciyle birlikte iki tanede hı-jak aldık firmadan. Firmanın malum sitedeki ilanlarında kargo ücretsiz olarak yazmasına rağmen, bize gezenbilir indirimi yaptıkları için hem vince hemde hı-jak lere kargo ücretini ödettirdiler. Nerde kaldı gezenbilir indirimi...
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Bu konuya bir de farklı bir açıdan bakalım. Bir vinç alacak isek nelere dikkat etmeliyiz?
Firma önemli değil nereden alınırsa alınsın.
1) Vincin montesi sürecinde bizzat bulunmalıyız.
2) Montenin ardından kullanma kitapçığını iyice okumalı ve vincin limitlerini iyi öğrenmeliyiz.
3) Limitleri dahilinde halatı tamamen boşaltıp, ardından tamamen sarmalıyız.
Bu işlemleri monte eden kişi ile beraber yaparsak kimse üzülmemiş olur bence.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI


Tamamen sizinle aynı fikirdeyim. Bence, bir profesyonel yöneticinin düşünce şekli bu olmalıydı. Bu kriz, bence uzlaşma yoluyla çok daha sessiz ve az hasarla atlatılabilirdi. Ama bakın nerelere geldi! 40 yaşımı geçtikten sonra bir ustamdan öğrendiğim bir laf, herşeyi özetliyor aslında!: "Esnaf adam, esnek adam!" olmalı...

İki tarafı da tanımıyorum ve dolayısıyla kimseye haklı veya haksız diyebilecek bir durumda değilim, sadece mantıkla ve tecrübelerimle koyazıyorum.

Her zaman söylediğim şey şudur: Firmalar, müşteri şikayetlerine çok önem vermellidirler. Müşteri şikayetleri, firmanın kendisini geliştirmesi için, sistemindeki veya ürünündeki problemleri öğrenmesi ve çözmesi için, veya kamu oyunda iyi bir izlenim bırakarak yeni müşteriler kazanmak için (müşteri müşteriyi getirir) çok iyi kullanılmalıdır. Müşteri şikayetlerine kızarak değil, bir fırsat olduğu için sevinerek, pozitif olarak bakılmalıdır. Firma bu konuda haklı olsun veya olmasın, yıllar boyunca tırnaklarıyla kazıyarak kazandığı dürüst görünümü, kriz zamanında yapacağı bir küçük hata ile kendisini yıllarca geriye atabiliyor. Kim bilir, belki de yüzde yüz haklıdır, ama büyük bir ihtimalle bu iş böyle sürüp giderse, bir yıl sonra diyecek ki, keşke bir vinç değil, 10 tane vinç verseydim de, işler bu duruma gelmeseydi! Unutmamak lazım ki, müşteri her zaman haklıdır. Kanunlar karşısında da öyledir! Yukarıda bir arkadaşımız yanlış hatırlamıyorsam 5 tane vinç alacakken başka firmaya yöneldiğini söylemiş. Bence sırf bu kaçırdığı siparişten kazanacağı parayla bile o vincin parasını çıkartırdı. Müşteriyi de memnun etmiş olurdu. Bu belki de bir yıl içinde onlarca, veya yüzlerce kayıba malolabilir. Halbuki biu müşteriyi memnun etse, hala gelecekle ilgili iyi bir yatırım yapmış olacağını düşünüyorum ben!