Ynt: Viraj Denge Çubuğunun Avantajları / Dezavantajları
Oğuz bey çok tşkler, bu bilgiler son derece önemli ve değerlidir. Viraj denge çubuğu(demiri)'nin ne kadar hayatsal olduğu bir kez daha örnekle anlatıldı bence. Aracın savrulmasına karşı yapılabilecek tek şey ters istikamete 2 katı kadar kontra hareketidir, bu hareket dengenin kaybolduğu ve aracın savrulma eyilimine girdiği anda yapılırsa işe yaramaktadır.
Yaklaşık 4 ay kadar önce bir akşam E-5 Bostancı köprüsüne gelirken sürat 100km sol şeritden orta şeride doğru sinyal verip geçmeye başlamıştım ki, bir anda sağımdaki minibüs ile aramızdaki 4 mt mesafeye bir araç bir anda girdi, sanırım 140-150 km süratliydi bir anda aramızda bitti, içimden ikimizde çarptı galiba diye düşünürken kapanan mesafe herhalde 2 mt olacak bizi sıyırarak geçti ve ileride makaslar atarak kayboldu, bu sırada çarpmamak için refleks ile sol yaptım araba bir anda dağıldı derler ya, aynen öyle oldu çok fena sağa doğru yattık, cidden korktuğum bir andır, hafif frenle yaptığım direksiyon hareketinin 2 katı kontra hareket ve ara toplama hareketleri ile aracı topladım. Ciddi bir tehlike tesadüfen sorunsuz olarak atlatıldı. Bu olaydan sonra 2 ay içinde viraj demirini takmak için gerekli çalışmaları yapıp viraj demirimi tadil edip yarine taktım.
Bu olaydan çıkan sonuçlar. Viraj demiri asfaltda ve 50 km üzerinde kullanımlarda, bu gibi acil durumlarda hayat kurtarıcı olarak görev yapıyor. Viraj demiri yoksa kontra ve ters kontra hareketleri ve araç kontrolü konularında kendimizi aracın yeni durumuna göre hazırlamak, çalışmak, aracımızı ve limitlerimizi bilmek lazım diye düşünüyorum.