Ynt: Volkswagen - Amarok
Ford Mazdanın sahibi olduğundan dolayı ranger'ı hem ford hem mazda logolarıyla görüyoruz.
Avrupalı ve uzakdoğulu firmaların arasında anlaşma olabileceğini düşünmüyorum,hele bu vahşi kapitalist sistemde.Bu sadece pazarlarla anlatılabilecek durumlar.
Pick up pazarında ürünü olmayan avrupalılar bu pazarda söz sahibi olamadıklarından üretmiyorlardı; afrika,ortadoğu veya uzakdoğudaki pick up müşterilerine toyotaya hem fiyat hem de kalite olarak rakip olabilecek bir ürün pazarlayamayacaklarını kendileri de biliyorlar.
İyi olduğu işi yapıyor herkes.
Amerikadaki pick up pazarı incelendiğindeyse hem amerikalı üreticilerin hem de uzakdoğuluların kıyasıya üretimlerine devam ettiklerini görebiliriz.
Avrupalılar hala amerikada iyi satış yapamıyorlar, tabi yine fiyatlardan dolayı.
Adamlar bir önceki kasa Passatı 29bin dolara satarken toyota camry'yi 20bin dolara satabiliyordu. bir üst sınıf hem de daha ucuza, VW bu yüzden amerikaya özgü ayrı bir passat çıkardı bu sene, 20bine satıyorlar, kasa bizim passata benzemesine rağmen farklı ve önceki passattan 2 gömlek, şimdiki passattan 1 gömlek geride.
Fiat zaten avrupada yok, bmw,mercedesin ne ürettiği belli, volvo küçük bir firma, psa grubu ise gözünü oralara henüz dikemiyor.
Yani durum çok komplike.