Volvo Ocean Race Start Aldı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SEVAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,508
Ynt: Volvo Ocean Race Start Aldı

Genelde bu tip şeylerin heyecanı fotoğraflarda belli olmaz. Seyir halindeyken oralara tırmanıp yelken tamir etmek falan hakkaten zor olsa gerek.
 


Ynt: Volvo Ocean Race Start Aldı

bırak iskeledeykeni, yatıkken bile ucuna yürümek zaman alır.
 


Ynt: Volvo Ocean Race Start Aldı

Rica ederim. Bu arada konu dışı ama baktığınız galeriyle ilgili; Haftanın 3 günü güncellenen bir foto-blog'dur. Güncel konular dosyalar işlenir ama temel prensip konuyu yüksek çözünürlükte ve en üst kalitede görsellerle izletmektir. Böyle güzel fotoğraflarla güncel konuları takip etmek isterseniz tavsiye ederim. Diğer konulara göz atmak için yukarıda "The Big Picture"ı tıklamanız yeterli. (Seval Hanım sizin konunuzu biraz böldüm kusura bakmayın.)
 



Ynt: Volvo Ocean Race Start Aldı


teşekkürler güncelleme bilgisini verdiğiniz için.sık kullanılanlara eklemiştim ama hemen kaydettim resimleri.saygıyla..
 

Ynt: Volvo Ocean Race Start Aldı

VOR ‘08’de büyük heyecan bitti

Denizler üzerinde 10 etap halinde düzenlenen ve yaklaşık 8 ay süren Volvo Okyanus Yarışı (VOR) filonun St. Petesburg’a varması ile sona erdi. Bu etabın birincisi Telefonica Black oldu.

12 Ekim 2008’de İspanya’nın Alicante kentinden yola çıkan ve 37 bin deniz milini geride bırakan filoda, genel sıralamada birincilik, galibiyetini Stockholm’de ilan eden Ericsson 4’ün.


VOR 2008,10. ayak olan Stockholm-St. Petersburg etabıyla sona erdi.

[attachment=1][attachment=2][attachment=3]

Bu etabın galibi İspanyol ekibi ile Telefonica Black oldu. Puma da 2. olarak genel sıralamada da 2.’liğini kesinleştirdi,. Genel sıralamada Marstrand etabına kadar hep 2. sırada olan Telefonica Blue ise yaşadığı şanssızlar sonucunda 3.’lükle yetinmek zorunda kaldı. Telefonica Blue, son etabı da yine 3. Sırada tamamladı.

Nordik ekibi ile Ericsson 3, final etabı ile birlikte yarışın genelini 4. olarak bitirdi.


GRAEL HİÇ KENDİNİ ZORLAMADI

Stockholm-St. Petesburg etabında finişe 5. sırada giren Ericsson 4, Stockholm finişiyle galibiyetini garantilediği için “son düzlükte” yarışa fazla asılmadı. Aslında Torben Grael, Sockholm’de yaptığı açıklamada böyle bir seyir izleyeceklerini “Bundan sonra keyfimize bakacağız” sözleri ile açıklamıştı.

İrlandalı Green Dragon ekibi ise bütçelerine göre oldukça iyi derece elde etti ve mücadeleyi 5. sırada, Telefonica Black ve Delta Lloyd’un önünde noktaladı.

[attachment=4][attachment=5]

RUS EKİP YARIŞA KATILAMADI

Yarışı Singapur’da finansal problemler yüzünden bırakmak zorunda kalan Rus ekibi Kosatka ise en azından kendi ülkelerinde son bulacak final ayağına katılmak istedi. Ancak ölçü ve belge sorunları nedeniyle resmi olarak bu etapta yer alamadı.

Zira Kosatka’da ekip değiştiği için, her yeni ekip üyesinin suda canlı kalma sertifikasyonundan geçmesi ve teknenin de yeniden ölçülmesi gerekiyor. Bu işlemleri kısa sürede tamamlayabilmesi mümkün olmayan Kosatka, “resmen” etapta olmasa da filoya geriden gelerek eşlik etti.

Son etabın galibi Telefonica Black ise yarışın genelinde 6. sırada yer aldı.

Eski ABN Amro 1’i modifiye ederek yarışan Delta Lloyd da Rus takımının önünde 7. oldu.

Bu sonuçlarla sadece Ericsson 4 ve Puma tüm etaplarda yarışabilme başarısını gösterdi. Geri kalan ekiplerin hepsi en az bir etaba katılamadı.


ÖNCEKİ DENEYİMLER İŞE YARADI

Yarışı, bir önceki VOR ile karşılaştırmak gerekirse;

VOR 08’de geçen seferki gibi tek bir teknenin aşırı üstünlüğü söz konusu olmadı. Yarışlar çok daha yakın geçti. Önceki yarışta kazanılan deneyimler son mücadelede teknelerin daha az arıza yapmasını sağladı. Neredeyse hiçbir teknede çok ciddi salma arızaları olmadı.

Elbette çarpmalardan ya da broşlardan dolayı hasarlar görüldü ancak bunlar dışında arızalarla karşılaşılmadı.

Bu yarışın Juan Koyoumdjian ve Killian Bushe için hayli olumlu geçtiği de bir gerçek. Juan K.’nın VOR 08’de tam 3 teknesi vardı. Bu teknelerin tümü de aynı zamanda İrlandalı Killian Bushe tarafından inşa edildi.


PUMA İYİ PERFORMANS SERGİLEDİ

Mücadeleden Botin Carkeek ve Ken Read (Puma/Il Mostro) de oldukça karlı çıktılar. Tek teknelik bir kampanya olmasına rağmen Puma’nın Botin&Carkeek tasarımı teknesi oldukça iyi bir performans gösterdi.

Kariyerinde AC dümenciliği dahil, birçok Newport-Bermuda ve Transpac galibiyetleri bulunan Bosonlu Ken Read, bir kez daha ekibiyle oldukça önemli bir başarıya imza attı.


BRUCE FARR MORAL BULDU

Bruce Farr, önceki yarışta yaşadığı fiyaskodan sonra (Movistar battı, Pirates, Ericsson, Brazil 1 ise ciddi arızalar yaşadı, ayrıca ABN Amro’lar özellikle sert havada çok daha hızlıydı ve neredeyse 0 arıza ile yarıştılar) Telefonica Blue’nin özellikle hafif hava üstünlüğü ile moral buldu.

Yarış öncesinde oldukça konuşulan dalga basamaklarının “net bir faydasından” hiç söz edilmedi. Ayrıca bu basamaklara sahip olmayan Ericsson 4 sert havalarda üstün bir performans sergilerken, daha ilk etapta 24 saatlik sürat rekorunu saatte 25,15 knot hızla kırdı ve 24 saatte 603 mil yol yaptı.


SANAL ORTAMDA OYUNCI REKORU

Tüm ekipler yarıştan ve organizasyondan tam anlamıyla memnun kaldılar. Yarışın internetteki görüntüleri ve günlerce haftalarca adeta borda bordaya geçen mücadeleler izleyenlere de oldukça zevk ve heyecan verdi. Bu arada tüm dünyadan yaklaşık 200 bin kişi sanal ortamda kendi teknelerini hazırlayıp Volvo Ocean Race’te yelken bastı.


ETNZ SONRAKİ VOR’A KATILMAYA İSTEKLİ

Öte yandan 37 bin millik mücadele, bu sezon VOR’da yer almayan büyük pro’ların da ilgisini çekti. Hatta ETNZ lideri Grant Dalton, eğer önümüzdeki yıl da AC (America’s Cup) üstündeki sisler dağılmazsa, ekip olarak gelecek Volvo Ocean Race’e katılabileceklerini söyledi.

Eğer bu gerçekleşirse, MedCup’un tozunu attıran “Kiwiler”i okyanuslarda rekorlar kırarken görmek izleyici konumundaki bizler için hayli keyifli ve zevkli olacak.


GENEL SIRALAMA

1. Ericsson 4 (114.5 puan)
2. Puma (105.5 puan)
3. Telefonica Blue (98.0 puan)
4. Ericsson 3 (78.5 puan)
5. Green Dragon (67.0 puan)
6. Telefonica Black (58.0 puan)
7. Delta Lloyd (41.5 puan)
8. Team Russia (10.5 puan)

Kaynak: Turksail









 

BENZER KONULAR