Volvo Xc90

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Cengizhan42 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,338
Fren pedal sensorunde bir problem olabilir.
 

Merhabalar. Tek tek gideyim. Yeni kasa tabir edilen xc60 lari yorum yapacak kadar kullanmadim. Ama tavsiyem 4 ceker olanlari tercih etmeniz olur. Eski d5 motorlarin guncel versiyonunu kullanlar awd idi. Fakat 190 hp lik yeni nesil d4ler 8 ileri otomatik kombinasyonuları yakıt-performans olarak cok verimli. Lakin bu aracların hicbiri arazi taşiti degil. Beklentinize göre seçim yapin derim.
 

Bu arada tam otomatik olanlarla ilgili kronik bir sorun duymadim. Benim bahsettigim 2007 öncesi ve şanziman icin sogutma sikintisi olaj modellerdi. Yeni kasalarda bu sorun yok diye biliyorum.
Yari otomatiklerde de her markada yasanan klasik sorun var. 1den 2 ye gecerken hissettirme. Uzun sure otomatik kullanan herkes yari otomatige binince yadirgar zaten.
Volvoda 8 ileri yeni nesil 9 otomatiklerle ilgili bir sikayet duymadim cevremden. Bu araclar daha yeni. Bu da bi faktör. Tavsiyem sürüm farklarini takip edin ve tam otomatik olanı tercih edin.
 

Ozan Bey, ayni sanzimani opel grubu ve toyota da bir cok modelde kullandi. Kullanima kilmetreye ve yipranmaya bagli beyin arizalari ayniydi fakat 99-2007 arasi volvolarda sanzimanlar ozellikle yusek basincli turbo araclarda sorun yaşattı. Opel grubunda ayni sanzimani 100-170 hp araclar kullanirken volvo 180-300 hp arasi modellerde kullandi. Toyoyta ise sogutma sistemi ve farkli onlemlerle kullandi. Dogal olarak yuksek guc yuksek isi ve sogutma sikintisi ayni malzemede kotu sonuclar verdi.
Dipnot: bu bahsettiklerim ozellikle aisin aw55-50sn 55-51 sn.... kodlarini kullanan 5 ileri otomatik serisi icin gecerlidir.
2005 sonrasi s60 t5(260hp) ler, d5 dizeller 6 ileri otomatiktir. Gunceldir.s60 r awd(300hp) ler de 2006 sonrasi 6 ileridir.
Düz vitesler için olumsuz birsey soyoemek mumkun degil. Cok saglam cok uzun omurludur. M56-m66 serisi.
 

Burak Bey Volvolarda gecici arizalar requered olarak kalici arizalar ise URGENT uyarisi ile gelir.
Sizin arizaniz icin birkac kez gordugum direksiyon simidindeki sargidan ariza vermesi. Bunu arac durdugu yerdekyen direksiyonu saga- sola cevirerek uyarida bir degisim var mi diye deneyebilirsiniz. Fakat bahsettiginiz uyariyi cok farkli sensorlerden de verebilir. Bu araclarda DSTC sistemi var. Bu sistemi de direksiyon acilari ile kullaniyor. Yani baska bi sensorden de hata verebilir. Cihaza baglatmaniz iyi olur. İlk süpheli direksiyon sargisi. Sunrooflu araclarda sofor koltugunun cevresine su gelebiliyor orada da dstc ile ilgili sensorler var . Siradan bakmak lazim.
 




KLL, öncelikle hayirli olsun. Bahsettiginiz arac Fiat Freemont olarak devam eden arac diye tahmin ediyorum. Ayni yillara denk gelen otomatik Volvo olarak v40-xc40- s60-v60 modelleri var. Bunlarda da Ford ile beraber kullanilan 6 ileri cift kavramali kuru sanzimanlar mevcut. Bunlar genellikle 4 silindirli motorlarda kullanildi 1.6d,1.6t4,2.0d gibi .Motor kombinasyonuna gore 60 serisinde yine turbin kullanan yagli sanzimanlar da kullanildi. Genellikle d5 ler t5 ler gibi.
Yanlis hatirlamiyorsam 2.0t motorlarda onve cift kavrama kullanildi daha sonra degisti.
Sizin aracinizdaki sistemi bilmiyorum. Ama siteyi takip ettigim kadari ile bu konuda sizin söyleyecekleriniz eminim benimkilerden daha doğru olacaktir Sizin mesajlariniz Jeep konusunda çok işime yarıyor yeri gelmisken teşekkürümü de edeyim.

Bu arada tekrar belitteyim 2007 sonrası için çok detaylı bilgi sahibi değilim. Ama yardimci olmaya calişirim.
 
Son düzenleme:
Tepkiler: KLL

Teşekkürler, bi arıza cihazı temin edip bakacağım, önce silinirse silmeye çalışacağım. Araçta sunroof var, bahsettiğiniz duruma da bakayım. Tekrar teşekkürler

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
 


Merhaba, 21 yildir ailevi gelenekselleşen Volvo kullanma geçmişimiz var buna binayen söyluyorum;
Doğru Volvo yu bulursanız başınız ağrımaz, ve sadece Volvo servisine gidin.
TF80 SC şanzıman (geartronic) ömürlük tür gerisi çöp.

Arkadaşın problemi, debimetre anlik olarak yanlis okuyup hata vermiş olabilir hava yakıt karışımı düzenleyici bazen hata verebiliyor.
Motorun sağında duran sigorta kutusunda 5 amperlik minik bir sigorta mevcut araç kapalı iken onu söküp tekrar takarsanız hata düzelir.
İyi günler.
 



Merhaba. Resimdeki araç bir zamanlar hayallerimin aracıydı. Bende resmi de vardı ama bulamadım. Yanında aynı renk eski kasa V70R awd ile dururken çekmiştim. Yanlış hatırlamıyorsam eski plakası 34US8048 olmalı. Maslakta her gördüğümde hayran hayran bakardım...
 

İzmir yakınların da iseniz buyrun gelin satilmadan kullanin evet o araba.. @m_cska adresinden takip edebilirsiniz.
 






KLL, öncelikle hayirli olsun........... teşekkürümü de edeyim.

Bu arada tekrar belitteyim 2007 sonrası için çok detaylı bilgi sahibi değilim. Ama yardimci olmaya calişirim.

getrag DCT450 MPS6 şanzıman. yağlı 6 ileri çift kavramalı sistem, araç freemont öncülü ama motor ve şanzıman farklı tabi.