Willys Sahipleri Burada Buluşalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sinannasirli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 404
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 179,083

Etiketler
Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

Hayırlı olsun,güle güle kullanın.
Şu M 38 A1'e özgü detayları görebileceğimiz fotoğraflar koymanız mümkün mü acaba?Burada görünen erken dönem(Kaiser dönemi) CJ 5 ( Tuzla).
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

M38 DETAYLARINI Soruyorsanız internetten bakabilirsiniz.Tabiki şu anda gözüken araca m38 denmesi neredeyse imkansız. çünkü ağır ofroad yaptıgımız için ona göre dizayn ve değişiklik yapılmıştır. motor, şanzuman, direksiyon sistemi ve süspansiyonlar ağır ofroad a göre hazırlanmıştır

aracın modeli soruyorsanız 1962 model bir araç..

ayrıca yapım yeri olarak yurtdışı tuzla da üretilen araçlardan değildir.

.
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

siz bu konuda yanılıyorsunuz 1960 model cj5 de kullandım ve sattım.. ama şu anda kullandığım araç m38-a1 model bir araçtır. şanzuman konusunda da üzerinde bulunan T-98 değil T-19A dır.

işte sizde diğer insanlar gibi bildiğinizi sandınız ama yanıldınız. ben size yine internetten bakmanızı tavsiye ediyorum.

üzerine basa basa ifade ediyorum. araç tuzlada üretilen araçlardan değildir. orjinal m38 a1 model bir araçdır.(amerikada kasa içinde montajı yapılanlardan değildir.)

ayrıca belirtmek gerekir ki kullandığım araç cj5 ten geniş ve uzundur.

saygılar...
 



Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

Aracın M 38 A1 deyil 1965 öncesi üretilen Kaiser dönemi CJ5 yada o döneme ait bir jeepten geriye kalan.
Şanzuman'a kaiser diyen başta sensin bu onu o tanıma göre T-98 yapar.T-18 ve T-19 lar çok farklı olmasa da yakın şanzumanlardır.
T-15,T-18,T-19 şanzumanlar ne Willys ve ne de Kaiser dönemi fabrika uygulaması hiçbir zaman olmamış şanzumanlardır.Fakat T-98 ler hem son dönem Willys ve hemde Kaiser dönemi jeeplerde fabrika çıkışlı opsiyonel olarak sunulmuştur.
Üzerine basa basa söylediğin M 38 A1 'e ilişkin detayları bana ayrı ayrı göster.
Sadece burun kısmına ait o fotoğraftan olmadığına ilişkin detayları
ben sana göstereyim istersen.
Hadi kapalı tip ateşleme ve 24 Volt'tan vazgeçtik,Şu motor bölümünden başlayarak şase ve kaporta üzerinde üzerine basa basa iddia ettiğin o modele işaret eden detayları bir görmek isterdim.Boyunun uzunluğuna gelince buna da hiç şaşmam çünki kesilip uzatılanlardandır.Aksi taktirde merkezden merkeze ön ve arka tekerlek arası mesafe standart 81" ( 81 inç) olmalıdır ve CJ 5 le aynı ölçüye sahiptir. Ben Tuzla'da üretilen demedim, Tuzla'da montajı yapılanlar dedim. 1965 öncesi olanlar komple jeep olarak gelmedi.Değişik bölümleri değişik sandıklar içerisinde geldiler ve Tuzla'daki (Verdi Ltd. Ortaklığı tarafından kurulan) tesislerde montajlandılar.1966 dan itibaren ve özellikle 1968 ve 1969 da yerli parça oranı iyice artıp neredeyse tamamına yakını Türkiye'de üretildi.
Ve ben hala internet'e tekrar bakma gereği duymayacak kadar bu araçları biliyorum.İstersen sana bölüm bölüm detaylarını ben sunayım sen bize bunları o araç üzerinden çekeceğin fotoğraflarla gösteriver.

Birkaç fotoğrafı çekmek fazla zor olmasa gerek.
Halep ordaysa Arşın burada.
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

teşekkürler sizin aracınızda etkileyici ve güçlü bir araç olmuş maşallah diyelim nazarımız deymesin .
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

sinan bey bende aracımı biraz yükseltmek istiyorum bana biraz teknik detay ve yol gösterme şansınız varmı acaba ustam böyle kalsın dedi yükseltmek pek iyi deyil diyor ama genede araştırıyorum bu konuyu
 


Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

bafralı55_jc5' Alıntı:
DEMEKKİ HERKEZİN BAŞINDAN AYNI ŞEYLER GEÇİYOR AYNI ŞEYLER BENİMDE BAŞIMA GELDİ ADAM OLMAZ DEDİLE ADAM DEGİL KRAL OLDU ARABA
ABİ YÜKSELTMEYE GELİNCE HİÇ UGRAŞMA ARABA ESNEMİYOR SONRA KAZIK GİBİ OLUYOR BENİM BAŞIMA GELDİ ONDAN SÖYLÜYORUM MAKASLARDAN YÜKSELTCEKSEN DİYORUM DİYER TÜRLÜ BİLEMMEM
 



Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

bafralı55_jc5' Alıntı:
ABİ YÜKSELTMEYE GELİNCE HİÇ UGRAŞMA ARABA ESNEMİYOR SONRA KAZIK GİBİ OLUYOR BENİM BAŞIMA GELDİ ONDAN SÖYLÜYORUM MAKASLARDAN YÜKSELTCEKSEN DİYORUM DİYER TÜRLÜ BİLEMMEM
Aynen dediğiniz gibi oluyor;tam bir kazık;benim başımda..
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

eğer arazide işgörmez diyorsanız makasla yükseltme tafsiyeleriniz ve yaşadıklarınıza istinaden bana makasları değiştirmemek düşer
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

ÇAAKIR' Alıntı:
eğer arazide işgörmez diyorsanız makasla yükseltme tafsiyeleriniz ve yaşadıklarınıza istinaden bana makasları değiştirmemek düşer
Arazide iş görüp görmeme durumuna birşey diyemem ama;sürüş keyfini bozduğu kesin
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

ben bir kaç resim ekleyeceğim. esneyip esnemediğine siz karar verin..





 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

sinan bey gaza geldim desem yeridir şimdi bana ne kadara patlar benim aracı sizin aracın seviyesine getirmek ve sizin oralarda yaptıra bilirmiyim bu yükseltme işini acaba bu arada nazar deymesin aracınıza
 



Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

mesajlarin ilk basinda resmini gosterdigim uzunlasmis sase cj3b yavas yavas kendini buluyor, 2-3 haftaya son halini bulacak, yanimda amerikadan benzin deposu tasidim


Resimde elektrik tesisati komple cekiliyor, evet arac hala 6 volt: araci gorur gormez '12 volta cevir abi sen bunu' demeyen kisi bilimum sanayilerde kalmamasina ragmen hala inatciyim


Bilimum ayna vs aksesuar degisecek, su anda safti fren borulari takiliyor, marsa bastiktan sonar geriye bir tek makaslari, koltuklari ve tenteyi ayarlamak kalacak