Yapim Aşamasinda Olan Çekme Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ares263 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,419

ares263

Yeni Üye
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
16
Merhabalar,

Yapım aşamasında olan karavanımı sizlerin fikir ve görüşlerinizi almak adına aranıza katıldım.
Karavana başladığım dönemde forumdan haberdar değildim 1 aydır forumda yapılan paylaşımları takip ediyorum, karavan hakkında görüşlerinizi,eksilerini,artılarını paylaşırsanız sevinirim.

Saygılar ,











 

Etiketler
Kullanılan malzemeleri atlamışım

frenli dingil AL-KO
frenli kaplin AL-KO
ön destek tekeri AL-KO
amortisörler Al-KO
iç cephe kavak kontraplak
dış cephe ctp panel
 


.


AL-KO şasi kullanmanız çok isabetli olmuş.

Banyo, dolap, yatak, koltuk montajından evvel denemek için bile olsa, karavanınızı yola çıkarmamanız yerinde olur.

Profesyonel yapımda şasi+tavan sonrası önce içinin bitirilmesi, montaj kolaylığı ve sadece karavan dış duvarlarının çekme karavanlar için yeterli stabilize gösteremeyeceği ile ilgili. Tabii açıkta inşa yüzünden böyle bir imkanınız olmadı sanırım. Bu duvar ve mobilyalar düşünüleceği üzere, yapıyı daha kompakt yapmakta.
Bence arka duvarın montajını belki en sona bırakabilirsiniz ?

Tehlike karavanın boyutu büyüdükçe de artmakta.
Sizinki de maşallah...

.
 
Son düzenleme:
Tepkiler: Mbh

Hayırlı olsun.Çalışma çok güzel ilerliyor.
Dış görsel ve arka cephenin açılır kapanır yaparak ilave alan yaratma düşüncesi de iyi olmuş.
1-Kamp alanında açıldığında bu kadar uzun yada geniş alan bulmada sıkıntı yaratmaz mı ?
2-Açılan arka cephe taşıcıyıcı ayakları nasıl tasarladınız.
3-Çekme karavan lastiklerin yerini hesaplayarakmı tasarladınız.
4-Çekme karavan önüde iki yük gözü ayırmışsınız.Ön ve arkaya gelecek (mobilya ve eşyaların ağırlığınıda dahil) tüm yükleri düşünerek çeki demirinize bindireceği ağırlığı hesapladınızmı ve aracınızın taşıma çekme kapasitesine uygun olacakmıdır?
5-Bu güzel imalatı belgelendirebilecekmisiniz.Tip onay belgesini nasıl almayı planladınız.Her şeyden önemlisi ise bir kaza durumunda sorun yaşamamanız için Tip Onay Belgesi ve C.0.C belgesi olması gerekiyor diye bir yerlerde okumuştum.

 




Yanlışlık olmaması adına şasi alüminyumdan kendi imalatım .

sizinde söylediğiniz gibi açık alanda yapmaya çalıştığım için mobilyaları sona bıraktım
arka duvar açılacağından dolayı istediklerimizi yaparız diye düşündüm.
büyüklükten dolayı korkularda artmakta

 

Yanlışlık olmaması adına şasi alüminyumdan kendi imalatım .
Ekli dosyayı görüntüle 504218
.

Ben de AL-KO’nun karavan şasilerinin alıştığımız deliklerini göremeyince, olsa olsa tekne romörkü falandır demiştim..

Fakat şasiniz kaplinden, hemen tekerlek yanlarına kadar A şeklinde uzandığından, çekme kuvvetinin arkaya intikali uygun olmalı.

Kolay gelsin.

.
 

Yanlışlık olmaması adına şasi alüminyumdan kendi imalatım .

Öncelikle kolay gelsin, güzel bir iş olacağa benziyordu ...!
Ta ki yukarıdaki açıklamaya kadar....
Ben de komple alt takım AL-KO zannediyordum..

Kendi yaptığınız şasiye belge almanız ve çekinmeden trafiğe çıkmanız mümkün değil..
Ben bunu bildiğim için, kendim yapabileceğim halde,
alt yapıyı 01 belgesi olan bir firmaya yaptırmıştım.
Öyle olunca alt yapı 01 belgeli oluyor ve kanuni bir tadilat projesi ile
karavana da 01 belgesi veriliyor.

Ha bunun bir de kanuna aykırı, maskaralık yönü var,
şasiye 01 belgeli bir firmadan fatura kestirmek ...!!!
Ve ardından para ile 01 belgesi satın almak..
Satın alan da, belgeyi satan da kanunen suçlu..


Bence bu riske girmeyin.
Elinizden güzel iş çıkıyor.
Çok ilerlemeden bir AL-KO şasi alın ve üst yapıyı ona monte edin.
Sonra bir tadilat projesi ile, ki o firma da yapılan üst yapının
yeteri sağlamlık ve güvenlikte olduğuna kanaat getirip de,
bu mesuliyeti üzerine alırsa.....
tadilat projesini yapabilir ve karavanınıza ruhsat alabilirsiniz.

Bu hususlara dikkat etmenizi öneririm.
Biraz ürkütücü yazdım ama gerçek bu.
Bir de izolasyondan hiç bahsetmemişsiniz.

Kolaylıklar dilerim.
 
Son düzenleme:

Kendi yaptığınız şasiye belge almanız ve çekinmeden trafiğe çıkmanız mümkün değil..
.

Peki bu durumda “Sabit karavan” sınıfına intikal söz konusu olabilir mi ?

Türkiye pratiğinde bir kerelik bile olsa plaka durumunu bilmediğimden soruyorum.
 
Son düzenleme:

.

Peki bu durumda “Sabit karavan” sınıfına intikal söz konusu olabilir mi ?

Türkiye pratiğinde bir kerelik bile olsa plaka durumunu bilmediğimden soruyorum.

Bir değil yüz kere de yapalabilir,
cahilin cesaretine bağlı...
Malum Türkiyemizde " Bişşe olmaz abi" felsefesinde mebzul miktarda insan var.
Özellikle bir kaza anında durum berbat.

Belli büyüklüğün üzerindeki karavanlar ağırlık yönünden şüphe çeker.
Eninde sonunda bu konu,çekme karavan mevzuatı yeniden düzenlenecek.
 
Son düzenleme:



Selamlar ,
1-Kamp alanlarının fotoğraflarından gördüğüm kadarı ile sıkıntı olmaz diye düşünüyorum,
çadırlarla birlikte kurulan karavanların kapladığı alanı gördüğüm için böyle düşünüyorum yanılıyor olabilirim .
2-Açılan arka kapak taşıyıcı ayak değil asma köprü misali paslanmaz çelik halat ile duruyor ,
3- Lastiklerin yerini hesaplayarak montajını yaptım dengeli olması adına
4-Öndeki gözü su tankını koyarım diye bırakmıştım şuan tasarım değiştirdim su tanklarını,
ağırlığın dengeli olması için dingil üzerine gelecek şekilde yerleştirmeyi düşünüyorum
5-?
 


Dilekleriniz için teşekkürler ,

Karavanın gövdenin tamamı alüminyum 20x40 profil
yalıtım malzemesi duvarlarda 4 cm xps strafor ,tavan fotoğrafta görüldüğü gibi 4 cm eps strafor,
iç 4 mm kavak kontraplak dış ctp panel toplam duvar kalınlığı 46 mm ve yalıtımı tahminimden çok daha iyi oldu, dış yüzeyin alüminyum değil de ctp panel olmasının çok faydası var
 


bu 5.madde ile ilgili benzer konuya akmühendis te değinmişti.

Trafiğe çıkabilmeniz için (ruhsatlandırma) ,yıllık TUV muayeneleri için gereken bazı zorunlu belgeleri temin etmeniz gerektiği için bu konuyu size sormuştum.

Yanıtınızda
"2-Açılan arka kapak taşıyıcı ayak değil asma köprü misali paslanmaz çelik halat ile duruyor " demişsiniz.

döşeme plakasının ağırlığı +üstüne gelecek eşyalar+insan ağırlıkları ile birlikte halat başına ortalama 100 kg gibi bir yük binebilir.Halatın,taşıyıcı dikmenin ,halat bağlantı noktalarının mukavemetini test ettiniz sanırım.Ben genede N'olur N'olmaz diye.. ayrıca açıldıktan sonra monte edilebilen iki dikme taşıyıcı ayağında olmasında yararlı olabilir diye düşünüyorum.
 

kendim yapabileceğim halde,
alt yapıyı 01 belgesi olan bir firmaya yaptırmıştım.
Öyle olunca alt yapı 01 belgeli oluyor ve kanuni bir tadilat projesi ile
karavana da 01 belgesi aliniyor .
Sayin AKMühendis, bahsettiginiz firma nerededir? Bende bu noktada takıldım ilerleyemiyorum. Belgesiz yola cıkmak istemiyorum.
 

Merhaba,
Uzun bir aradan sonra karavanın son halinden birkaç fotoğraf paylaşmak için
ancak fırsat buldum.