Yapmayı Düşündüğümüz Römork Planı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SUVARİ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 116
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 105,786
Ynt: Yapmayı Düşündüğümüz Römork Planı.

Talha Bey tebrik ederim ellerinize emeğinize sağlık Allah (c.c.)iyi güzel günlerde kullanmanızı nasip etsin
 

Etiketler

Merhaba, römork planı ile ilgili mesajlarınızı okudum.
Kafamda teorik olarak bir sürü şey oturdu, Allah sizden razı olsun.
Ancak görseller açılmıyor, attachment yazıyor, foto yok. Römork yapımı ile ilgili o görseller olmazsa, yanlış anlamış olabilirim, hata yapabilirim.
Bu fotolara nereden ulaşırım, yardımcı olur musunuz.
 

Bu Resimde olduğu gibi Makaslı Dingili nereden bulabilirim
 

Bu Resimde olduğu gibi Makaslı Dingili nereden bulabilirim
2012 yılından beri römork kullanıyorum. Kendim projelendirip yaptım. 500 kg. kapasiteli. Arabamı değiştirdim, römork aynı değiştirmeden kullanmaktayım. Arka lambaları vs. tamam. Türkiye'de şehirlerarası (gerekirse otobana girerek bile) olarak kullandığım gibi, Ankara-İstanbul'da şehir içi ve kırsal alanda da aktif kullanmaktayım. Arada canlı hayvan taşıdığım da oluyor. Birçok kez trafik kontrolünden geçtim. Tasarım ve kullanımını karayolları trafik yönetmeliğine göre yaptığım için hiç kimse bu nedir diyemedi. Mevzuata uygun olmasaydı kullandığım araç (cezası) trafikten men edilirdi. Sizin imalatını yaptığınız römork da güzel olmuş, elinize sağlık. Traktör arkasında kullanılacak ise sadece küçük olmuş, biraz daha büyük olabilirdi derim. Oto arkasında ve otoya göre süratli kullanıma uygun olmadığını düşünüyorum. Otoya takılmak üzere yapmak isteyenler için birkaç önerim olacaktır. 1) Römork aksı olarak sağlam oto arka aksı (ford connekt, fiat doblo, reno 12 vb.) kullanın. Hem yüke, hem de sürate dayanır. Bazılarında kendi orijinal makasları da üzerinde bulunabilir. Yoksa da tedarik edilebilir. Mümkünse kullandığınız otonun bijon anahtarı ve yedek stepnesi uyan bijon-jant kullanın. Bu mümkün olmuyorsa bijon için uygun anahtar ve römorka özel stepne bulundurursanız uzun yolda sıkıntı çekmezsiniz. 2) Aksı römorkun tam ortasına yerleştirmek en uygunudur. Çünkü çeki demirine ağırlık en az şekilde binecektir. Topuz şeklindeki çeki demirlerine en fazla 120 kg. (aşağı yönlü) yük uygulanmalıdır. 3) 750 kg. dan daha az yük kapasitesine sahip römorklar frenli ve proje onayı gerekmeden trafiğe çıkabilir. 750 kg.dan fazla ağırlık olacaksa proje onayı, tescil ve TÜV muayenesi gerekmektedir. 4) Yoğun trafiğin olduğu yolda kullanılacaksa römorkun yükleme şekli kamyon mantığında olmalı, brandası, yükü kaydırmayacak şekilde ip vb. bağlantısı olmalıdır. 5) Küçük römorklar olabiliyorsa sağlam, fakat hafif malzemeden üretilmelidir. Takılıp çıkarırken fazla zahmeti olmaz. Herkese kazasız günler dilerim.