Ynt: Yardım Körükleri İptal Edilmiş P38 Hakkında ?
Merhaba arkadaşlar.
Üzülerek söylüyorum bir şeyi bozmak ve bununla gurur duymakta üstümüze yok.Neden mi böyle konuştum?.Havalı süspansiyon iptali olayı.
Range Rover' in (P38A ) EAS sistemi (electronic air system) o kadar harika tasarlanmıştır ki şaşmamak mümkün değildir.Tabi şaşırmak için de çalışma prensibini bilmeniz gerekir.Gördüğüm kadarı ile herkes sistemin problemlerinden bahsediyor,kimse aracın yoldaki salınırken yaşattığı konfordan bahsetmiyor.Bilindiği gibi her parçada olduğu gibi bu aracın da zamanla değişmesi gereken parçaları olabilir.Bunlar Hava körükleri ,zamanla en çok katlanan yerlerinde çatlaklar oluşur veburalardan hava kaçırır.Eğer fark edilip yada aldırış edilip değiştirilmez ise havalı süspansiyon kompresörü bozulacaktır.(hava kaçağı sürekli olacağından kompresör sürekli çalışma eğiliminde olacaktır ki 110 derece sıcaklıkta kompresörün çalışmasını durduracak termal şalter bulunmasına rağmen) Seziciler elektronik parçalardır,bozulabilir.Aslında bu araçları anlayan kişilerden çok karışık marka araç yapan firmalar yaptığından dolayı günü kurtarıp sizden onarım karşılığında ücreti tahsil ederler fakat ne sistem hakkında size bilgi verebilirler ne de bu sistemin bakımı konusunda sizi aydınlatabilirler.Dolayısı ile araçlar spesifik araçlardır ve işinin ehli kişilerce yapılması gerekir diye düşünüyorum. Bir de şunu eklemek istiyorum genelde araçları biz satın aldığımızda araçlar bitmiş halde oluyor ,bize de araçların arızaları ile uğraşmak kalıyor ve böylecede aracın adı kötüye çıkmış oluyor.Sorarım araç sahiplerine kaçınız 4 adet körük ,kompresör ,valf bloğu değiştirdi de bu parçalar tekrar arıza yaptı.Tamam bu parçalar biraz pahalı ama bu aracın suçu değil.İngiltere de araç sahipleri bu araçlara arazide körüklerle biniyorlar. Toparlamam gerekirse sistem son derece harika fakat bizdeki araçlar bakımsız olduğundan keyfini süremiyoruz.
P38A Range Rover Elektronik Havalı Süspansiyon sistemi şemasını ilgili arkadaşlara bilgi vermesi açısından paylaşıyorum.Sorularınız olur ise yardımcı olmaya çalışırım...
M
Ynt: Yardım Körükleri İptal Edilmiş P38 Hakkında ?
Merhaba arkadaşlar.
Üzülerek söylüyorum bir şeyi bozmak ve bununla gurur duymakta üstümüze yok.Neden mi böyle konuştum?.Havalı süspansiyon iptali olayı.
Range Rover' in (P38A )
EAS sistemi (
electronic air system) o kadar harika tasarlanmıştır ki şaşmamak mümkün değildir.Tabi şaşırmak için de çalışma prensibini bilmeniz gerekir.Gördüğüm kadarı ile herkes sistemin problemlerinden bahsediyor,kimse aracın yoldaki salınırken yaşattığı konfordan bahsetmiyor.Bilindiği gibi her parçada olduğu gibi bu aracın da zamanla değişmesi gereken parçaları olabilir.Bunlar Hava körükleri ,zamanla en çok katlanan yerlerinde çatlaklar oluşur veburalardan hava kaçırır.Eğer fark edilip yada aldırış edilip değiştirilmez ise havalı süspansiyon kompresörü bozulacaktır.(hava kaçağı sürekli olacağından kompresör sürekli çalışma eğiliminde olacaktır ki 110 derece sıcaklıkta kompresörün çalışmasını durduracak termal şalter bulunmasına rağmen) Seziciler elektronik parçalardır,bozulabilir.Aslında bu araçları anlayan kişilerden çok karışık marka araç yapan firmalar yaptığından dolayı günü kurtarıp sizden onarım karşılığında ücreti tahsil ederler fakat ne sistem hakkında size bilgi verebilirler ne de bu sistemin bakımı konusunda sizi aydınlatabilirler.Dolayısı ile araçlar spesifik araçlardır ve işinin ehli kişilerce yapılması gerekir diye düşünüyorum. Bir de şunu eklemek istiyorum genelde araçları biz satın aldığımızda araçlar bitmiş halde oluyor ,bize de araçların arızaları ile uğraşmak kalıyor ve böylecede aracın yardımcı olmaya çalışırım...