Yelkenli Teknelerde Elektrik Sistemleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bulenttg Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,138

bulenttg

electricianACDC
Mesajlar
415
Tepkime Puanı
336
Yaş
62
Yer
Bornova/İzmir, Türkiye
Web
www.elektrikci.webnode.com.tr
Telsiz Çağrı Kodu
TA3ATW
Özellikle yelkenli tekne başlığı açtım,bu başlık altında konu dahilinde bir çok soruya doğru cevaplar olacaktır.
Her ne kadar kısa aralıklarla motor seyri olsada, uzun zaman yelkenle seyir yapıldığında elektrik kullanımı ve üretim yolları.
Yapısında bulunan her çeşit cihaz ve ekipmanların çalışma durumları ve ortaya çıkabilecek sorunlar.
Karadan elektrik almadan,haberleşme sistemine,alternatörlerden,batarya gruplarına,rüzgar-güneş ten enerji üretimine,ırgat vinçlerden,aydınlatmalara,kumanda panoları,galvanik akım,tesisat ve diğerleri.Benzer konularda bir çok yerde fikir alışverişi paylaşımlar olmakla beraber, konu hakkında doğru paylaşım yapmak esastır.

 

Etiketler

Konuyu açıp unutmuşuz;
Özellikle yelkenli başlığı, motorun uzun sürelerde çalışmadığında enerji ihtiyacının karşılanmasının çözümleri.

Uzun süreli yelken seyri yapılıyorsa,enerji kullanımınız gece ve gündüz farklılıklar gösterebilecektir.

Güneş panelleri,rüzgar jeneratörü pratikte kullanılan sistemler.Bu sistemlerin ürettikleri elektrik tekne içindeki bataryaların (servis-motor)sürekli şarjda kalmasını sağlamaktadır.

Batarya grubunun kapasiteleri,teknenin kullandığı elektrik & elektronik cihaz ve ekipmanlarının tek tek sayı -güç toplamlarına uygun değer ve yapısal özelliklerde seçilmelidir.

Birim zaman içinde bataryalar üzerinden kullanılan enerji,kısa sürede yerine konmalı şeklinde düşünülmelidir.
Kullanımınız 100 birim ,yerine koyma 50 birim ise sistem çalışmayacaktır.
Kullanım 100 birim,yerine koyma 100 birim sistem dengede,yerine koyma 150 ise tolerans ve kayıplarla olumsuz durumda, sistem girdi fazlası ile avantajlıdır.