Yeni 1 Soru 1 Cevap

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,640
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 152,533
Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

doğru, çok ilginç geldi bana. Aslında dut ağacından kesilmiş ve günlerce suda bekletilmiş tahtaları tek tek yontarak su kanallarını kapattı. Sonra suyla doldurdu. En yukardan hava verip konrolü yaptı. Tabi bu arada en az 5 kazığı söküp geri taktı. Tabi 3. ve 4. göz arasında oluşmuş çatlak komple çıktı meydana. ;D Yöntem biraz ilkel geldi bana...





 

Etiketler
Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

Adam haklı,ustasından bu şekilde görüp kendini geliştirmemiş(Kafa ve ekipman olarak).Ona sorsan yüzyılın buluşuyla test yapıyor.Araç toplandıkdan sonra blokdan gene su verince bahanesi hazır;'Ben test ettiğimde kaçak yoktu'.Üzerine basarak herzaman söylüyorum,ucuz etin yahnisi gibi bu tarz işler yaptıracaksan sonucuna katlanacaksın.
 

Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

biz bir ara kapak çatlatmıştık kapakta görünüşte hiç bir çatlak gözükmüyordu ama usta kapağı ısıntınca çatlak o biçim büyüyordu... ve gözükmeyen delik kaynak bile olmadı..
bunların bu testten sonuç alacağını hiç zannetmiyorum
 

Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

Babamın anlattığı çocukluk hikayesi aynen şöyle,1950 li yıllarda araba lastiği yok Erzincan tercanda dedemin 1946 chevrolet arabası var.Dedem memur arabayı şöför kullanıyor.Lastik gelmiyor Türkiye'ye hele anadoluya hiç.Zırai Donatım kurumundan tek dişli traktör ön lastiği almak için sıraya giriliyor. Tabiki kurum iki tane ön veriyor. Diğer iki taneyide bir vatandaşa para verip alıyorlar.Ama bu seferde iç lastik yok.Aklım hala almıyor ama iç lastik yerine şöför saman dolduruyormuş.Ve araç Erzincan, Erzurum arasını o vaziyette gidip gelirmiş.Bas bir kaldır iki şamzımanlı araçlarla.Türkiyemizde buna benzer birçok hikaye vardır.Ustaların denemesi biraz çağın gerisinde ama hiç denememekten iyidir diye düşünüyorum.Paranın ve malzemenin yokluğu yaratıcılığı körükler bence.Kaçıran radyatöre pul biber atan,İç lastik yerine saman dölduran insanların deneyimleri ve tecrübeleri bizleri bu zamanlara taşımıştır.
 

Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

Konu dağılmış biraz ama , buradaki yöntemin uygulanma sebebi hep aynı tür araçların tamirinin yapılmıyor olması, ingilterede lastik conta ile bir mastar kapağa aynı bloğa sıkıldığı gibi sıkılır basınçlı permanent renkli sıvı verilir ve kapak ısıtılır, Türkiyede ustalarınız hep aynı tür araç tamir etmediklerinden her araca göre mastar ve lastik conta bulunduramazlar, biraz ilkel görünsede yöntem yanlış değil.

En güzeli yeni kapak takmak ama ekonomik durum el vermeyince veya parça bulmakta zorluk çekilince bunlar kaçınılmaz oluyor.
 






Ynt: Yeni 1 Soru 1 Cevap

Ben sorayım İbrahim bulana kadar ;D

[attachment=1]