Yeni Aracım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Beruch Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,745

Beruch

Ana Kamp
Mesajlar
90
Tepkime Puanı
38
ARKADAŞLAR BEN DE BİR HEVES BİR HJ 47 ALDIM.VE İLK DENEMELERİMİ YAPTIM...... İNŞALLAH YAVAŞ YAVAŞ TOPLAYACAĞIM. MOTOR DURUMU ŞU ANLIK İYİ GÖZÜKÜYOR.. HARARET YA DA YAĞ, SU EKSİLTME GİBİ SORUNLARI YOK... 40 SERİES DEN ANLAYAN ARKADAŞLARDAN YARDIMLARINI BEKLİYORUM...









 

Etiketler

Ynt: Yeni Aracım

çok güzel... en sevdiğim kasa bu. saplandığı yerden yardımsız çıkabildiyse eğer pekde masraf yapmanıza gerek yok ;D
 

Ynt: Yeni Aracım

ilk iş frenler : balataların hepsini yeniledim.

ön makaslar zamanla değişmiş sağ sola uymuyordu. takım alıp sağ sol eşitledim. ve el yapımı shakle ile beraber biraz da makaslara kavis vererek yaklaşık 15 cm yükseklik eklde ettim. 33 lük lastikler için iyi oldu.

Makasların her katına 7 cm çapında teflon takoz koydum ki zamanla su ile temas eden makaslar paslanarak hareket ve esneme kaabiliyetlerini azaltmasın ( resimlerde var)

yukarıda ki resim de battığı yerden çıkarırken arka aks saplama kesti... ben de bütün aksların saplamalarını değiştirdim ve her aks ta tek olan pimi tornacı yardımıyla 4 e yükselttim.4 pim ile yükün saplamalara binmesini önlemiş oldum..

baskı balata ve bilyayı arabistan dan getirttim bana ucuza geldi. (baskı -balata-bilya 460TL.) derindere toyota da 1.580 TL ve 2 ay sonra geliyor.

EVVELA YÜRÜYEN AKSAM DAKİ EKSİKLERİ GİDERİP SONRA KUPAYA GEÇECEĞİM.. İSTANBUL DA NEREDEYSE SIFIR AYARINDA BİR KUPA BULDUM FAKAT ÇOK PARA İSTİYOR SAHİBİ. BİRAZ İNSAF EDERSE KISA YOLDAN ÇÖZÜME ULAŞABİLİRİM..





 







Ynt: Yeni Aracım

İyi günler
Aracınız çok güzel,iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
Saygılar
 




Ynt: Yeni Aracım

Aracaınız hayırlı olsun, benim de hayranı olduğum kasa bu modeldir. Aracınız benzinli sanırım.

Rica etsem makaslara teflon koyma işinin nasıl yapıldığını daha detaylı anlatabilirmisiniz.?
 

Ynt: Yeni Aracım

araç benzinli değil.. 4.0 litre 6 silindir diesel... tercih etme sebebimde bu motorlu oluşundan.. 6 silindir oluşunun tork açısından dezavantajı olsada 4.0 litre oluşu bunu telafi ediyor.. motor alt devirlerde cansız olsada bilhassa üst devirlerde bir harika 6 silindir benzinli motor gibi çok güzel gaz yiyor ve sesi çok güzel..zaten turbo takıyorum yakın zamanda turbo yu aldım. iyi manifolt ustasından müsait olmasını bekliyorum.turbo takılınca alt üst devir kalmayacak inşallah..

makaslara koyduğum teflon papuçlara gelince aşağı da resimlerde gördüğünüz gibi teflon papuçların pimleri var ...her makasın iki başına delik delerek papuçların pimlerinin takılmasını sağladım.böylece pimler yerinden çıkmamış ve düşmemiş olacak. makasların her katını yine de gres ile yağladım ve topladım. böylece uzun vade de makasların kat aralarının pas yapıp artikülasyon icap eden yerler de esnemeye mani olmalarının önüne geçmeyi hedefledim. daha önce gördüğüm veya duyduğum bir şey değil. umarım faydasını görürüm.









 



Ynt: Yeni Aracım

Arazide zorlarken saplama kesen akslarımı da yine kendi mantığımla kuvvetlendirdim...
Tek olan pim sayısını 4 e çıkarttım... Saplamaları metrik 8 den metrik 10 a büyüttüm .. Ve bütün somunları locktite ile sıktım...

Resimler aşağı da.....



 



Ynt: Yeni Aracım


Yaptığınız şey mantıklı, yurt dışında bir forum da teflon bir bantın makaslara yapıştırıldığını görmüştüm. Teflon pabuç ve pimleri sanırım tornada yaptırdınız.

Turbo konusu sağlıklı olacak mı? Zira Mercedes sayfasında 240 GD ye takılmış bir Turbo komple motor tamirine sebep olmuştu.