slm arkadaslar ozaman bende de sorun var ama affınıza sıgınarak farklı bı durum da olabılr benım şanzıman dakı o/d dugme soketı kırılmıs arac D 1 e ıyı gecıyo ama 2 ve 3 gecerken 4500 veya 5000 devrı gormeden gecmıyo acaba ondanmıdır bıde lpg ayarı kısıksa yapar bu sıkıntıyı dıyolar olabılırmı arkadaslar 94 zj 5.2 ???
Selam arkadaslar ozaman bende de sorun var ama affınıza sıgınarak farklı bı durum da olabılr benım şanzıman dakı o/d dugme soketı kırılmıs arac D 1 e ıyı gecıyo ama 2 ve 3 gecerken 4500 veya 5000 devrı gormeden gecmıyo acaba ondanmıdır bıde lpg ayarı kısıksa yapar bu sıkıntıyı dıyolar olabılırmı arkadaslar 94 zj 5.2 ???
tesekkur edıyorum arkadasım bunları kendım nasıl kontrol edebılırım daha once bu sanzıman ı sokup topladım ama acemısı oldugum ıcın galıba bısıler atlaadım yardımcı olursan sevınırım dostum sımdıden hersey ıcın tesekkur dostm ???
hocam şanzımanı söküp toplayabilecek kadar profosyonelseniz bunlar size vız gelir trıs gider tahminimce vites kolunun altındaki panelden bahsediyorsunuz öylemi ?
vıtes kolunun altındakı panelde yok dostum ole bısey ama yıne de kontrol edıcem dostum daha once bole bı şanzıman toplamadıgım ıcın bıraz sorun yasadık. ???
vıtes kolunun altındakı panelde yok dostum ole bısey ama yıne de kontrol edıcem dostum daha once bole bı şanzıman toplamadıgım ıcın bıraz sorun yasadık. ???
hocam vites kolunun altındaki panelde selenoid veya roket halatının olduğunu söylemedim ... siz şanzımanı söküp topladığınızı belirttiniz bende bu kadar profosyonelseniz eğer bu arızaları giderebileceğinizi söyledim ... otomatik vites arabaların bir çoğu roket halatı kullanır , bazı markalar ise gaz pedalının altına button yerleştirir ( örnek audi bmw vs. ) ... selenoid sıralı dizilmiş sensörlerdir şanzıman beynine veri aktarırlar , bunların bir veya bir kaçı çalışmıyorsa araç çok yüksek devirlerde vites değiştirebilir ... benim sahip olduğum grand cherokeede roket halatı kullanılmış , halat fazla gergin olduğunda aynı problem tekerrür ediyor gaza parmak ucuyla dahi bassanız araç çok yüksek devirlere çıkıyor vites değişimi için ... eğer şanzıman ustası iseniz tavsiyem aracın tamir kataloğunu bulmanızdır ... unutmadan ! kesinlikle yağ seviyesini kontrol edin ve yağın temiz olup olmadığına bakın ! benim aracımda yağdaki pislikden dolayı şanzımanın yağ dolaşım boruları tıkanmıştı sonuç yağsız kaldı şanzımanı ve tribünü parçaladık ...
Overdrive modunda araç gaza daha duyarlı ve yüksek devirlere çıkmadan vites büyütmez. Römork çekerken sürekli vites değişeceğinden şanzıman daha çok ısınacaktır.Overdrive bunun önüne geçer. Bazı durumlarda sport modu olarakta kullanılabilir .
Merhaba bende 5.2 1995 cherokee kullanıyorum over drive tuşu araç soğukken çalışıyor belirli km sonra tuş işlem görmüyor akşam karanlıkken araçın içi tuş ışığı hafiften yanıyor gibi ve aracım 4 üncü vitese geçmiyor