Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Çekme karavanın kanunda yeri bellidir römörk olarak geçer ve karayollarında sadece arabaya bağlı gezer ve önceden belirtilen yerler haricinde hiç bir yere bırakılamaz durum böyle olunca ve herkes çekme karavan alıp tüm deniz kenari yerleri işgal edip yazlık kullanınca müdahaleler kaçınılmaz oldu
Hangi aracı alırsanız alın adamın ödediği değil sizin sigortada kademeniz önemli dır.diyelim hasarsizliginiz otomobilde yine bir başka otomobil alırsanız geçerli ilk defa hangi araç grubunu alıyorsanız o ilin 4 kademesinden sigorta cikar
Ben istanbul için 6.kademe panelvan sigortası olarak yaptırdım ilk 1800 sonra 1450 en son yeni 1100tl ve karavan sigortası 2700 çıkıyordu bu arada ama risk grubu düşük lıierde ucuz fiyat çıkabilir zaten panelvan kamyonet vakadan aynı mtv ödüyor onda deişiklik yok
Bu arada şöyle birşey var diyelimki internetten bir karavan beğendiniz o kişi 500 tl ödüyor sigortaya ama siz ilk defa karavan alıyorsanız her halükarda 2700 civar sigorta cikar yada panelvan alıp karavana cevirdiniz panelvan olarak 1800tl gibi çıkar yada daha önceden bu tarz aracınız varsa...
Konu olan karavan sigortasını kamyonet olarak ödüyor ve muhtemelen uzun yiĺlardir kazası yoktur.ben binek aracıma 600tl karavanın 1100tl oduyorumve karavanın panelvan olarak geçiyor bu arada hiç kazam yok karavan sigortası ilk kez sigorta yaptıran için 2700 başlangıç şuan için kaza yapmayanlar...
O karavanda ruhsat karavan olarak çıkartılmış olsa bile eğer sigortası karavan olarak odenmemisse o kadar çıkabilir panelvandan karavana cevrildigini farz edersek panelvan sigortasi devam ediyordur yada minibus.yoksa karavanda tavan ve taban fiyat uygulamasına geçildi 1000 küsür ve 2700 küsür...
Merhabalar
5 sene çeşitli markaların 4 çeker araçlarını kullandım ve şu an 13 m3 ducato kullanıyorum gayette memnunum
eğer amacınız hafif offroad ise öne bir vinç eklerim lastikleri at yaparım dağ tepe gezerim ozaman öyle bir araç düşünülebilir.ama değilse senede kaç kere kamp yaptığınız yerde...
Aracınıza koyacağınız su depolarını ya dalgakıranlı yaptırın yada birkaç depodan oluşsun o boyutta dolu ve dalgakıran olmayan bir depo yolda sıkıntı verebiliir.kolay gelsin
Merhabalar
Kısmet olursa ocak itibariyle karavan yapımı için midibüs tarzı bir araç arayışına geçeceğim ama halen karar veremedim,isuzu turkuaz bu gurubun en büyük aracı ama 18-20 litrelerdeki tüketimi göz korkutuyor,iveco m23 ve m50 orta kapı yeri tüm planı bozuyor ve ortalama 15litre yakıt...
Temsa prestijlerin mitsubishi motoru kullandığı ve bu motorun en az yakam olduğunu söylüyor kullananlar tabiki hepsinin +ve-yonleri vardır işte bunuda kullanan arkadaşlardan bekliyoruz hatta aracı hakkında aklına gelebilecek tüm teknik detaylar,
İsuzu turkuaz 2003 modelleri baz alırsak eski kasa olanlarını diğerleri daha pahalı ve motor büyük yakıt azla diye düşünüyorum 2003 modeller için 140bg motor ile ortalama 18 litre tükettiği söyleniyor (uzun yolda )Araç 7.5 metre ile en uzun ve en yükseklerden biri,oldukça konforlu ,sürüş...
Temsa prestij 2000 model 3900cc 137 bg, 370 tork, ortalama 15 ile 20.000 tl,boş 5000kg uzun yolda ortalama 100/12 litre yakıt ortalaması ile gayet makul ,toplam 7.20 metre dış uzunluk 5.6 metre (şöför koltuk arkasından sonra) yükseklik 1.90 cm genişlik 220cm ile gayet geniş iç hacim var...
İsuzu urban ve roybus için kullanan arkadaşlardan edindiğim bilgilere göre 2005 model 15 ile 30.00 fiyat aralığı 120 bg turbo dizel 240 tork uzun yolda ortalama 100/13 litre yakıt ortalaması ile gayet makul ,toplam 7 metre dış uzunluk 5.5 metre (şöförkoltuk arkasından sonra) yükseklik 1.90 cm...
Merhabalar
yaklaşık 6 yıldır kamp ve karavan hayatı süren ve bu sürede bir 17m3 ducato ve 13m3 ducato deneyiminden sonra daha büyük bir araç arayışına geçen biri olarak internet ortamında midibüs olarak iveco,isuzu,temsa ve otokar markalarının çeşitli modellerinin kullanıldığını gördüm ama...