Defender Lastik Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aras Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,386
Ynt: Defender Lastik Seçimi

Bu gün yeni başlamış çise yağmurda iki defa düşük sürat (30-40 km) olmama rağmen kayarak güçlükle durabildim .Lastikler LT/A , acaba kış lastiği olsa veya başka hangi lastik olsa böyle olmaz . Çise yağmurdan hep korkarım ve aşırı tedbir alırım ama bu lastiklerle olmayacak . Bu kadar da kaymaması lazımdı ...
 

Etiketler
Ynt: Defender Lastik Seçimi

MehmetTurk' Alıntı:
Bu gün yeni başlamış çise yağmurda iki defa düşük sürat (30-40 km) olmama rağmen kayarak güçlükle durabildim .Lastikler LT/A , acaba kış lastiği olsa veya başka hangi lastik olsa böyle olmaz . Çise yağmurdan hep korkarım ve aşırı tedbir alırım ama bu lastiklerle olmayacak . Bu kadar da kaymaması lazımdı ...

mehmet bey slm,
Peki toyo lastik tamammış mıydınız? Toyoların ıslak performansı nasıldır.
Saygılarımla
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

İshak bey merhaba , Toyo lastik taktığım (takacağım) araç henüz revizyondan çıkmadı lastikler ve cantlar da depoda üzerinde hurdaları var ve elektrik aksamı toplanıyor şu anda , kaydığım araç başka o da defender 110 düz dizel ...
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

MehmetTurk' Alıntı:
Bu gün yeni başlamış çise yağmurda iki defa düşük sürat (30-40 km) olmama rağmen kayarak güçlükle durabildim .Lastikler LT/A , acaba kış lastiği olsa veya başka hangi lastik olsa böyle olmaz . Çise yağmurdan hep korkarım ve aşırı tedbir alırım ama bu lastiklerle olmayacak . Bu kadar da kaymaması lazımdı ...
Yağmurun başladığı ilk 10 dakika kadar riskli sürüş tutunmanın nerdeyse olmadığı durumdur. Çok kaza atlattım bende. Bence lastikten değilde memleketin asfaltlarının kalitesinden kaynaklanıyor. Yeni dişli siyah asfalt ile artık üzerinden binlerce araç geçip kaymak gibi olmuş asfalt arasında dağlar kadar fark var. Malum araçta tonluk olunca yağ gibi kayıyor.

Ben en çok küçük araçlara çarpıp şase ile araç içine girmekten korkuyorum :smiley:
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

Mehmet Kardeşim günaydın,
Bence bu düşük süratlerde kaymanız tamamen LT/A'dan kaynaklanıyor. Bir arkadaşım Defender 90 ile aynı şartlarda ciddi kaza geçirdi. Ben Bridgestone ile zaman zaman bu şartlarda zorlamama rağmen yol tutmada sıkıntı yaşamadım. Ama hepimiz biliyoruz ki, MT lastikler daima ıslak zeminde tutunma sorunu yaşamaya eğimliler.
Sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
 



Ynt: Defender Lastik Seçimi

Atıf bey merhaba , ben de bu aşırı kaymada LT/A faktörü olduğunu düşünüyordum . Mt , AT , tam bilmiyorum ama Lassa ve Brigestone lastikler aynı fabrikada üretiliyor (Sabancı lassa) iki markanın da değişik ölçü lastiklerini opelimde kullandım , çok sert lastikler . Uzun ömürlü ama sert . Sanırım LT/A nın bu kadar aşırı kayması sertliğinden kaynaklandı ,bir de hava soğuyunca ... İkinci araçtaki Toyolar çok yumuşak ve daha geniş taban yumuşaklığından dolayı bu kadar kaymayabilirler ama aynı sorun onlarda da olursa artık kış için ayrı lastik kullanmak zorunlu olacak .
Selam ve saygılarla ...
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

Akadaslar madem eski konu canlandi bana da fikir vermenizi rica edicem.

Defender 130 topluyorum kamping araci olacak. Offroad yapmayacagim ama yoldisi gidicem kamplara.
Su iki lastik arasinda kararsiz kaldim. Biri rustunu ispatlamis digeri ise yeni tasarim

DISCOVERER A/T3 235 85 16 mi

BF GOODRİCH 235/85/16 ALL-TERRAIN T/A. Mi dersiniz?
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

Mehmet Kardeşim günaydın,
LT/A'larda ıslak zeminde yola tutunmasını sağlayan ve belli bir dereceden sonra devreye giren silica cinsi bir malzeme var. Bu malzeme ıslak zeminde yola tuttunmayı sağlıyor. Bir ara bu karışımda bir hata oldu ve fabrika bu lastikleri geri aldı diye hatırlıyorum. Lassa ve Bridgestone aynı fabrikada üretiliyor biliyorum, ben fabrikayı gezdim ve gezimin sonunda Bridgestone seçtim. Üretim bantları ayrı ve çok titiz bir çalışma yapıyorlar. Sertlik konusunda haklısınız, ama geç aşınıyorlar ve bizim araçlara yumuşak lastiğin çok uygun olmadığını düşünüyorum. 2 takım GY Wrangler M/T kullandım, çok çabuk aşındılar ve yazın sıcakda çabuk bitiyorlar. Bridgestone ile bu sene dördüncü senem, herhalde bu kış ben de değiştiririm.
Hüseyin Yılmaz Kardeşime de daha az offroad dediği için BF A/T derim.
Hepinize sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

Atıf bey , sizin kadar detaylı bilmiyorum geçen gün üst üste 2-3 kez 20-30 km süratte kayana kadar lt/a lardan memnundum ama korkuttular beni sanırım o hata olan dönem üretilmi olanlardandır , yoksa ben her zaman yerli üretim ürün tercih etmeye çalışıyorum, selam ve saygılar...
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

Mehmet Kardeşim günaydın,
Aslında bu kayma konusu biraz da hepimizin içinde olan "Land Rover 4x4'dür, zor kayar" gibi bir güven hissinden kaynaklanıyor. Çok yanlış da değil, ben karda ve ıslak zeminlerde direksiyon tam dönükken bile zorladım 110'u, beklediğimden de iyi çıktı. Ama kesinlikle unutulmaması gerekiyorki yol tutma konusu büyük oranda lastiğe bağlı.
Yerli üretimdeki tercihinize de tamamen katılıyorum. Ben de uzun süre PETLAS'ın 900x16 lastiği için inceleme yaptım, az kalsın da alıyordum. Arazide süper, ama arazi dışında tam bir fiyasko. Keşke kullanabilsek, oldukça da ucuz. En azından bizde üretilen lastiklerden seçim yapılmasında yarar var.
Sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
 



Ynt: Defender Lastik Seçimi

tavsiyeler üzerine ve kullanım amacıma uygun olarak BF Goodrich A/T yi tercih ettim
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

Kazasız belasız kullanmanızı dilerim.
Sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
 


Ynt: Defender Lastik Seçimi

Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama, benim de lastik tavsiyesine ihtiyacım var. Düz dizel defender için kumda batmama amaçlı, olabildiğince geniş (1830 kg xl-7 ile 235/60 ile zaman zaman battığım için, 2 ton defender ile 285 ve üzeri olmalı diye düşünüyorum.) at lastik alacağım. bu konuda birkaç soru:
1- Böyle geniş tabanlı at lastiklerde motor torku sizce hangi çapa kadar kaldırır? 31? 32? 33? (inç)
2- Defender altyapısı için maksimum sağlıklı çap ne olmalıdır? Yabancı forumlarda 33 inçi geçmeyin diyor, aks kesmemek için, sizlerin görüşünüz nedir?
3- Mevcut altyapıyı güçlendirmenin (sanki biryerlerde krom-vanadyum alaşımlı aks lafı duymuştum, ama bulamadım) yolu var mıdır?
 

Ynt: Defender Lastik Seçimi

Dediğiniz akslar biraz fiyatlı 33'' dendiği gibi sıkıntısız altyapı için ve yükseltme istemiyor düz dizel araçta 33 yeterince max bir limit bence yukarısını düşünmeyin
 



Ynt: Defender Lastik Seçimi

Devrim Kardeşim merhaba,

Sorduğunuz soruların bana göre tek kelimelik cevapları yok. Cevaplar bir çok değişkene bağlı.
Kullandığınız motor 300 tdi ve üzeri ise, her çapı döndürür. Ama olay bu kadar basit değil. Akslar, ön ve arka düzen, süspansiyonlar, şaftlar, frenler gibi bir çok mekanik revizyon gerekli. Daha önce de belirttiğim gibi, 235x85x16 standart ölçüdür ve bu ölçüdeki M/T ile arazide çok başarılı, yolda da sorunsuz günleriniz olur. Bunun üzerindeki ölçülerde modifikasyonların başlaması gerekir. Heavy duty akslar ile sorunlar çözülür gibi gözükse de diğer birçok noktada da gerekli değişikliklerin yapılması gerekir. Bu da sonunda yol kullanımından uzaklaşıp, arazi kullanımına daha fazla yaklaşmak demektir. Bence en önemli konu da bu; aracın kullanım amacını sağlıklı belirleyip, ona göre değişikliklere gidilmeli.
Aklıma gelenleri paylaşmak istedim.
Sevgi ve selamlarımla.

Atıf Tezerten
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,975
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst