Yağ yakma olayında duman hafif mavimsi olur , beyaz duman su buharlaşması ,dolayısıyla yanma odasına üst kapak contasından soğutma suyu karışıyor demektir .
Benzinli araçlarda egsozdan ilk çalışmaya yakın damlayan su , egsoz yolunda oluşan yoğunlaşma sebebiyle olur o durum normaldir, hatta ne alaka anlamadım ama egsozundan su damlayan benzinli araçlar için motor sıhatli çalışıyor derler..
su damlaması; motor soğukken ilk çalıştırma sonrası egzoz manifold ve susturcu sistemin ısınmaya başlamasıyla birlikte dış ve susturucu ısı farklılığından yoğuşma olur. ve damlama yapar. egzoz sistemi normal sıcaklığına ulaşınca kesilir.
gelelim mototr conta kontrolüne;
motor soğukken araç çalıştırılır ve 10-15 sn.kadar sürekli gaz verilir (tam gaz değil) bu arada bir kişi kaputu açarak radyatör kapağını (veya motor suyu konulan bidonun kapağını) açar.. gaz verilip bırakma bu yaklaşık 5000 devir anvelası yaptırılırken gaz verilme esnasında eğerki su seviyesi verilen gazla orantılı olarak yükseliyor ve radyatör kapağından dışına taşıyor veya genleşme kabında yükselme ve düşme oluyorsa araç conta yakmıştır..
su seviyesinde herhangi bir yükselme yoksa sorun yoktur..