Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
1. Termostat açmıyor olabilir. Bu durumda genelde hararet yükselmesi gözlemlenir. Kontrol için kaput açılarak termostat sonrası hortumun sıcaklığı elle kontrol edilebilir.
2. Eşanjör/kalorifer radyatörü tıkalı olabilir.
3. Devridaim pompası çalışmıyordur.
4. Fan çalışmıyordur.
@fsirin, Ferhat beyin önerisi mantıklı fakat bu değeri ara ara takip etmek gerekecek. Çünkü piller eskidikçe beklenen gerilimi veremeyecektir. Ben bu yöntemi hem aşırı deşarjda hem aşırı şarjda, akü bağlantısı kesilmesin diye kullanmaya çalışıyorum. Fakat voltajı düşük tuttuğumda sanki akünün...
BMS üzerinden dediğiniz 14.6, 14.7.. şeklinde yükselmesi mümkün değil. BMS şarjı kesiyor. Aksi halde BMS'nin bir anlamı olmazdı. Ayrıca kutu içindeki kağıtta yazılmış olan dc15v adaptör şarj esnasında muhtemelen 15 volt'un altında bir voltaj verecektir. BMS şarjı kesmezse aşırı şarj sonucu akü...
@Havensis, yazdığınız ideal olandır. Fakat dediğim gibi akünün kutusundan çıkan kağıttaki şarj seçeneklerinde DC15V adaptörle şarj edilebilir yazılmış. Bu akülerde şarj akımı C oranı 0.5C gibi yüksek değerlerde olduğundan zaten o güçte bir adaptör genelde bulundurulmayacaktır. Açık devre...
Bendeki Orbus 60Ah LFP aküde BMS modulü olduğuna eminim. Çünkü tam şarjdan sonra şarj cihazının (her ne kadar doğrudan LFP destekli olmasa da) gerilimi panel gerilimine ulaşıyor (normalde cihazın sistemi tanıması için önce akü bağlantısının yapılması gerekiyor). Yani BMS devreyi kapattığından...
BMS olayına çok takılmayın derim. Çünkü dizüstü bilgisayarlarda da seri bağlı lityum 18650 pil hücrelerini BMS kartları kontrol eder. Bendeki halen pilsiz doğrudan beslemeyle kullandığım 2006 model dizüstü bilgisayarı 10 seneden fazla pil ile kullandım. Sonunda şarjdan çekince 1-2 dakikada...
Daha önce Lityum Demir Fosfat (LFP) akü deneyimini ben de paylaşmıştım. Kış ayları dolaysıyla 60Ah akü yetersiz geldi. Dolaysıyla paralel bağlamak için bir adet daha almayı düşünüyorum. Fakat satın aldığım satıcıda yok. Başka yerde de bulamadım. Sanırım piyasa tecrübesi olmadığından az sayıda...
Hangi ürün satıcısı sattığı ürün hakkında yeterli bilgiye sahip ben pek rastlamadım. Genelde ilgili ve meraklı müşteriler çok daha fazlasına hakimler.
Ortam ısısı tabi ki kimyasal bir reaksiyonu etkiler. Bence kapalı bir ortamda çok da dramatik bir şekilde bu etki ortaya çıkmaz. Ayazda ve açıkta...
Bildiğim kadar, LFP akülerde şarj akımı 0.5C'ye (C: Amper cinsinden kapasitesi), deşarj akımı da 1C'ye kadar çıkabiliyor. Bu, 50A akü için 50A'ya kadar anlık akım çekebilirsiniz demek. Hızlı bir şarj cihazı ile de 2 saat gibi bir sürede tam doldurmak mümkündür.
Güç olarak düşününce suda bir...
Bu konuda tecrübem olmasa da kano ve su üzerinde elektrik işi temiz gibi görünse de menzil sizi gerer. Onun yerine benzinli bir motor menzil açısından daha kullanışlı olmaz mı? Gerçi o da çok gürültülü olur.
Özelliklerinde var diye yazıyor. Garantiyi iptal edip içini açmaya kalkmak zor. Ama uygulamasından belli, çok sömürüldüğünde otomatik devreyi kesiyor, sabaha doğru solar şarj cihazı kapanıyor. Voltaj ölçünce değer vermiyor. Tabi bu durum sistem için handikap doğurur mu o da ayrı bir konu. Çünkü...
LFP akülerin içerisinde BMS modülü bulunmaktadır. İstesen de ne fazla şarj ne de aşırı deşarj yapılamıyor. Belli volt değerinde sıfır volta düşüyor yani kendini korumaya alıp akımı kesiyor. Dizüstü bataryalarında olduğu gibi içlerinde ısı sensörleri de vardır diye sanıyorum.
Önceki mesajımda...
Motor çalışır haldeyken doğrudan şarj edebilirsiniz. Çünkü üzerinde BMS modülü barındırıyor. Ayrıca karavan için tavanda güneş paneli çok daha faydalı olur. Kamp yerlerinde de enerji sağlar.
Gölge durumundan bir şekilde kurtulmak gerekiyor. Özellikle geceleyin rüzgardan yararlanmam gerekiyor. Böylece gece ihtiyacına takviye olur. Rüzgar durumundan emin olamadığımdan beklemedeyim.